Vložil JČ (bez ověření), 13. Prosinec 2013 - 8:51

Vaše příspěvky většinou mají hlavu patu, drží poměrně pohromadě a dávají slušné návody. Teď si ale očividně protiřečíte ve svých vyjádřeních.

Máte naprostou pravdu, že výbor může výtah opravit sám, protože je o akutní / havarijní situaci.

Pokud ovšem nikdo nebude platit do fondu dlouhodobých záloh (většina tomu říká fond oprav), tak pokud se situace sejde nepříznivě, tak výbor nebude mít z čeho to zaplatit. Bude mít předepsané zálohy na služby a správu a pokud se sejdou správně faktury, tak zaplatí správci, úklid, poplatí energie a je cca na nule. A na výtah za desítky tisíc mít nebude. A ta částka je reálná, ze dne na den. U dvou výtahu v posledním roce a půl – 5 let staré výtahy v novostavbě, bez varování.

A konkrétně tohle si prostě do střednědobého výhledu údržby nedáte, není žádný rozumný důvod to předpokládat, zvlášť když se každý měsíc dělá kontrola.

Takže jaké je Vaše řešení? Takovýhle náklad v „reserve study“ nemáte, protože ho neočekáváte, vlastníci tedy na něj žádné zálohy neplatí, proplatil jste služby a fond dlouhodobých záloh máte prázdný, protože vlastníci „nejsou blbci a neplatí co nemusí“ :)

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.