Vložil lake, 28. Březen 2013 - 8:44

Pane c.boudy,
Váš problém jako výboru je v tom, že neplánujete dlouhodobě a nepředkládáte tyto plány ke schválení. Jsou to vlastníci jednotek, nikoliv výbor, kdo schvaluje a určuje co se má v domě dít a na co se přednostně budou vybírat zálohy. Je-li shromážděním schválený dlouhodobý plán, pak nemůže nastat situace, že někdo na schůzi vyskočí jako čertík z krabičky a domáhá se nějakých neplánovaných a finančně nezajištěných akcí.

K tomu, co popisujete, máte mít zpracovanou Reserve Study, která má hlavně být schválena shromážděním jako dlouhodobý plán činností a finančních toků závazný pro celé společenství.

Vzhledem k tomu, že někteří diskutující popuzeně reagují vždy, když se zmíním o Reserve Study, opíšu zde znovu o co jde.

  • Máte mít sestavený seznam všech společných částí a technických zařízení domu.
  • V tomto seznamu má být vyznačena odhadovaná zbytková životnost.
  • K tomu odhad nutných nákladů na údržbu a opravy/výměny každé části (s výhledem na 30 let dopředu).
  • K tomu na stejné období plán nákladů SVJ na správu domu, včetně výše uvedených.
  • K tomu dlouhodobý finanční plán jak zajistit zdroje na krytí těchto nákladů. Ten by měl obsahovat podrobnosti o dlouhodobých vkladech, popř. o úvěrech, které budou v konkrétních obdobích čerpány k překlenutí finanční nedostatečnos­ti SVJ.
  • Z toho se teprve odvíjí plán výše plateb příspěvků a záloh na správu domu pro následující roky.

Máte-li toto schváleno a aktualizováno řekněme každé dva či tři roky, nemůže se výboru stát to, co popisujete. Špatná organizace a nedostatečné dlouhodobé plánování přinášejí většinou zmatky a chaos.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.