Bytové družstvo,
pokusím se uvést, jak se snížení administrativní zátěže a zjednodušení komunikace se státem projeví u Vás.
V poslední době se již musí hlásit i DPP na ČSSZ, to byl první krok ke snížení administrativní zátěže salámovou metodou.
Tak přeformuluji Váš dotaz: „Odměny představenstvu ani DPP nevyplácíme. Nicméně chceme v budoucnu až 4× ročně vyplácet DPP s různými zaměstnanci v rozdílných měsících. Co máme hlásit?“
Dále uvedené §§ jsou z JMHZ.
Pokud jste neplatili sociální daň, ani jste neměli DPP, tak musíte podle § 17/1 nejpozději 2 pracovní dny přede dnem, ve kterém má nastoupit k výkonu práce první zaměstnanec, nejdříve však 15 dnů před tímto dnem, zaevidovat zaměstnavatele a mzdovou účtárnu.
Podle § 19/1/a je zaměstnavatel povinen přihlásit svého zaměstnance do evidence zaměstnanců nejpozději před okamžikem nástupu tohoto zaměstnance k výkonu práce.
Předpokládám, že splněním DPP skončí jeho zaměstnání. Potom musíte podle § 19/6 svého zaměstnance ve lhůtě 8 dnů odhlásit z evidence.
Pokud je to Váš poslední zaměstnanec, tak podle § 17/6 musíte z evidence odhlásit i zaměstnavatele.
Dosud u 4 DPP za rok platilo, že se 4× ročně zpracovalo vlastní DPP a 1× ročně se podalo Vyúčtování daně vybírané srážkou. Celkem tedy 5 úkonů mzdové účtárny.
Po snížení administrativní zátěže bude platit, že u každé DPP se bude přihlašovat zaměstnavatel a zaměstnanec a odhlašovat zaměstnavatel a zaměstnanec a samozřejmě se musí zpracovat i vlastní DPP. Celkem 5 úkonů. A to celé 4×. Celkem tedy 20 úkonů mzdové účtárny ročně. Korektně musím přiznat, že se již nebude zpracovávat roční Vyúčtování daně vybírané srážkou.
Závěrem: dříve 5 úkonů a v budoucnu 20 úkonů mzdové účtárny, čímž se naplní narativ snížit administrativní zátěž.
Motivací jsou sankce uvedené v §§ 28 až 30, které převyšují vlastní DPP.
Mimo státního Velkého bratra bude JMHZ zajímavé i pro mzdové účtárny, které si oprávněně nechají zaplatit za několikanásobně zvýšenou práci.
Hezký den!
Pavel




Poslední komentáře