Vložil Justitianus, 30. Duben 2025 - 11:10
  • „Pakliže je na vyúčtování doručeném 1.4.2025 napsáno, že reklamaci je možné uplatnit do 31. 5. …“

Uvědomte si, že příjemce služeb nepodává žádnou „reklamaci“.

Může poskytovateli předložit (doručit) námitku ke způsobu a obsahu vyúčtování, a to do 30 dnů od doručení vyúčtování, popřípadě od doložení podkladů (jestliže o doložení podkladů předtím písemně požádal). Pokutu za prodlení podle 2013/67/§13 stanoví zákon, takže se použijí lhůty stanovené zákonem.

To samozřejmě nevylučuje, aby poskytovatel služby jednostranně prodloužil lhůtu pro podávání námitek nad rámec zákonné úpravy.


  • „… platí 31.5. anebo 30 dnů od doručení?“

Otázka je zmatečná. Platí přece obojí!

Poskytovatel služeb se jednostranně zavazuje, že případnou námitku příjemce služeb vyřídí i po uplynutí zákonné lhůty (která podle § 8/2 činí 30 dnů od doručení vyúčtování, popřípadě doložení podkladů).

Zcela jiná otázka je lhůta stanovená zákonem a vznik nároku na pokutu. Při doručení vyúčtování dne 01.04.2025 připadá konec třicetidenní lhůty na 01.05.2025, což je státní svátek. Posledním dnem lhůty je tedy nejbližší pracovní den – pátek 2. května 2025. Následující den je prvním dnem prodlení.

Svým jednostranným projevem vůle se poskytovatel nemůže zprostit zákonné povinnosti uhradit příjemci služeb pokutu, nedodržel-li některou ze lhůt uvedených v § 8 zákona.

Justitianus

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.