Daň z odměn výboru

Otázka

Jak se daní odměny výboru?

Odpověď

Do roku 2007 včetně: Odměna výboru se musí danit vždy – i když roční příjem je malý. Spolu s vyplacením odměny je třeba odvést zálohu na daň ve výši 20% výše odměny (zaokrouhlenou na stokoruny nahoru). Na konci roku je třeba poslat na finanční úřad Vyúčování daně z příjmů ze závislé činnosti a FP. V případě, že člen výboru pracuje ještě někde jinde, je třeba mu vystavit potvrzení o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti a FP. Daňové přiznání si podá člen sám.

Pozn.: opravena chyba (19% na 20%).

Upřesnění viz téma odměna předsedovi výboru.

Od roku 2008: viz Daňová kalkulačka SVJ

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek.

    Vložil Hana Křížová (bez ověření), 28. Duben 2008 - 18:29

    A pokud bychom se jakozto clenove vyboru zaregistrovali kazdy u sve zdravotni pojistovny prave jen na jeden mesic, behem ktereho bychom si nechali vyplatit odmenu za cely rok a zaroven z ni odvedli zdravotni pojisteni, bylo by to v poradku? Pak by asi spolecenstvi nemuselo zasilat jednotlivym zdravotnim pojistovnam mesicni hlaseni (povinnost provest rocni zuctovani dani by nam zustala).

    Nebo jina moznost – odmen se uplne vzdat. Pak uz, doufam, nemame vuci zdravotni pojistovne, natoz socialce ci financnimu uradu, zadne povinnosti (krome priznani dane z prijmu za cele spolecenstvi jako dosud)?

    Vložil ivo6 (bez ověření), 27. Říjen 2009 - 18:19

    Obavam se, ze v nasem kocourkove se musi posilat hlaseni na pojistovnu kazdy mesic i kdyz nulove. Resilo se to tak, ze podali papirky s nulama i na mesice dopredu. Ale treba se to uz zmenilo. ivo6

    Vložil Anastasius (bez ověření), 27. Říjen 2009 - 18:20

    Kolik měsíců dopředu lze takto papírky s nulami vyřešit?

    Vložil xjá (bez ověření), 27. Říjen 2009 - 18:05

    Rád bych se zeptal, jak je to s tím zdravotním pojištěním, když výbor nebere (pravidelně ani jednorázově) žádnou odměnu, včetně předsedy. Mělo by se každý měsíc zasílat na pojišťovny, že opravdu nic nedostali a nedostanou a že tedy žádné pojištění platit nebudeme?

    Vložil berajvi, 27. Říjen 2009 - 18:40

    Prosím o názor,zda je nutná registrace na zdrav.pojišťovně a zasílání měsíčnich nulových hlášení za okolností popsaných v nadpisu i v předchoz.přís­pěvku.Díky.

    Vložil Anonymous, 27. Říjen 2009 - 19:40

    ANO, je. Dělám to tak každý měsíc a to si beru odměnu 1× za rok. Prosím, nečtěte bludy anonymouse, jsou to fakt bláboly a měl byste problém. Alena

    Vložil Anonymous, 10. Červen 2007 - 13:04

    dle mého názoru je lepší variantou srážková daň 15% . člen výboru s tím pak již nemá žádné problémy. SVJD daň odvede a podá vyúčtování srážkové daně na FÚ. Jedná se vlastně o pracovní poměr na dohodu (do výše 150 hodin ročně)…příjem nesmí překročit 5000,–Kč měsíčně

    Vložil HonzaT, 10. Červen 2007 - 14:40

    Nejedná se o pracovní poměr na dohodu, na toto téma tu už bylo hodně diskuzí, např. zde: http://spolecenstvi.okinfo.cz/…edovi-vyboru

    Zadejte si do vyhledávání odměny výboru a přečtěte si to než tu začnete čitatele mást nepřesnými informacemi, navíc ještě nepodepsanými.

    Vložil Anonymous, 17. Prosinec 2007 - 12:16

    Odměny členů výboru je možné danit srážkovou daní. Odměny členů výboru jsou totiž funkčním požitkem dle § 6 odst. 10 z.č. 586/1992 Sb. a jsou tedy tím druhem příjmu, na který odkazuje odstavec 4 téhož paragrafu pro účely srážkové daně.

    Vložil Anonymous, 17. Prosinec 2007 - 12:40

    Chyba je v příručce pro vedení SVJ…
    SVJ není občanským sdružením.

    Vložil Pavel, 17. Prosinec 2007 - 19:02

    Můžete se podělit o název a autora té příručky o SVJ?

    Děkuji

    Hezký den! PavelSVJ@centrum­.cz

    Vložil Anonymous, 31. Říjen 2006 - 23:15

    Předpokládám, že 19% je překlep a má být 20% podle § 38h/4 ZDP.

    Hezkž den

    Vložil Anonymous, 13. Únor 2007 - 2:44
    Vložil Anonymous, 18. Březen 2007 - 18:48

    sdělení MF čj.281/55 462/2002 bod 5c.Celkové náklady na správu domů včetně odměn statutárních orgánů jsou náklady na správu a v případě,že budou po skončení účet. období zúčtovány s jednotlivými vlastníky jako pohledávka souvztažně s výnosy,nemohou být nikdy součástí základu daně z příjmů právnické osoby spol.vlastníků.

    Vložil Anonymous, 30. Červenec 2007 - 23:27

    Ano, to neni rozpor. SVJ nic nedani, danit to musi ten, kdo odmenu pobira.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".