Zmanipulované shromáždění vlastníků

Vložil qap, 27. Květen 2010 - 10:36 ::

V našem SVJ máme problém s „chtivými“ zájemci o funkce ve výboru, pokud jde o velké investice. Jinak nemají o zájem o cokoliv, co je v domech zapotřebí udělat. Před třemi roky shromáždění předsedkyni a její výbor donutilo vrátit finanční dar do společenství (19,000.-Kč), který si rozdělili jako nepřiznanou odměnu a pak žádali oficiální odměnu za činnost. Předsedkyně odstoupila, ale přihlásila se do práce v revizní komisi(paradox!, ale s komisí nespolupracovala)a ve výboru zůstal kvůli nezájmu lidí o práci ve výboru jeden z jejích „společníků“, který se opět vloni snažil o zmanipulování výběrového řízení na výměnu oken (jsme SVJ se 78 jednotkami). Na shromáždění vlastníků prezentoval svůj názor a nabídku, kterou přitom výbor přehlasoval třemi hlasy. Hlas většiny sice zvítězil, ale tento povedený člen výboru (bohužel už předseda)se hájil tím, že jako člen společenství může mít i svůj názor. Na letošní shromáždění se připravil shromážděním 30ti plnými mocemi spolumajitelů, ale ti neznali ani program shromáždění, protože nebyl 15 dní před shromážděním, jak je ve Stanovách(ani do zahájení shromáždění),do­ručen do schránek členů SVJ. Program byl dodatečně vyvěšen na nástěnkách, ale program shromáždění měl jiný průběh.
Po přečtení Revizní zprávy nebylo hlasování o zprávě, ve které bylo pravdivě vytknuto předsedovi několik vleklých problémů, které odmítal řešit i návrh na odvolání nepracující členky. Předseda vyvolal zmatek a dal návrh na odvolání předsedy RK, se kterým se údajně špatně spolupracuje. Neproběhlo ani hlasování o Revizní zprávě! Pak dal návrh na nové členy RK. Vše se mu podařilo přehlasovat svojí většinou hlasů v ruce(po odchodu dosti lidí). Může předseda výboru dávat návrh na odstranění RK? Jako člen společenství asi ano, ale z pozice předsedy výboru, kvůli kterému je RK ustanovena to asi není v pořádku. Vše je před velikou investicí SVJ do zateplení domů. Co dělat, poradí někdo? Lidem se to sice nelíbí, ale nikomu se nechce pracovat. qap

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Anonymousss x (bez ověření), 27. Květen 2010 - 14:03

    Podobnou situaci je i v našem Společenství. Ale lidé se bojí nebo jsou lhostejní a někteří dané situace využívají.U nás ve Sploečenství je též před velkou ivesticí.

    Vložil Jana T. (bez ověření), 27. Květen 2010 - 14:18

    Vážení,

    spolek jménem společenství vlastníků jednotek je podle zákona diktátem menšiny.

    Jana T.

    Vložil qap, 28. Květen 2010 - 5:26

    Smutné je, že ta většina tu menšinu již jednou, a není to zase tak dlouho, donutila vrátit zpronevěřené peníze. Je pravda, že jsou lidé už vším kolem sebe unaveni. Nezbyde nic jiného, než podat oznámení na Policii, protože pokud jsou proti oné menšině prokazatelné důkazy, tak ti, co je znají se svojí nečinností podouštějí také trestného činu.
    Máte někdo zkušenost s takovým ohlášením?
     qap

    Vložil Vlastník bytu (bez ověření), 29. Květen 2010 - 17:11

    Zkušenosti máme, policie takováto oznámení odloží, aniž by cokoli učinila.

    Vlastník bytu

    Vložil Max (bez ověření), 27. Květen 2010 - 14:33

    Jano T. prosím abyste objasnila vaši myšlenku. Pokud si to vysvětluji dobře tak máte zřejmě na mysli, že menšina – výbor diktuje většině? (Pokud se jedná o takový výklad tak se mýlíte.) Nebo máte na mysli snad něco jiného? Děkuji za objasnění.

    Max

    Vložil qap, 20. Duben 2012 - 9:21

    Skutečnost je taková, bohužel. Na hodně hlasování stačí pouze nadpoloviční většina přítomných, což je jedna čtvrtina všech vlastníků. Stačí, aby si předseda s výborem obešel vlastníky a vzal si od nich plné moci (u nás to bylo více jak 30PM ze 78 vlastníků) a při účasti něco okolo 55% si předseda své lumpárny odmával. Tak to je.

    Vložil AnonymousX (bez ověření), 28. Květen 2010 - 7:32

    Paní Jana T. měla zřejmě na mysli, že k rozhodnutí o věci může postačovat, aby byli přítomni vlastníci mající více než 50% podílů, a budou souhlasit vlastníci mající více než 50% z přítomných. Tedy ke schválení postačí souhlas vlastníků majících (o maličko) více než 25% podílů. To je ta menšina.

    Ovšem je zde jednoduchá rada pro onu většinu: Zajímat se, zúčastnit se shromáždění, případně pověřit zástupce. Pak by měl získat podporu názor většiny. To, že někteří nemají zájem se dá těžko zákonem ovlivnit.

    Vložil qap, 29. Květen 2010 - 6:46

    Nejhorší je, když onen konkrétní předseda jde vybaven na shromáždění 30ti plnými mocemi, které jsou vlastně 45%vlastnických podílů domů a k tomu hlas vlastní a pár dobrých přátel. Pak je účast ostatních zbytečná. Proto mohl odstranit nepohodlného člena výboru a předsedu revizní komise, kteří mu viděli do karet a se kterými se mu „špatně“ spolupracovalo …po té si odhlasoval lidi, které potřeboval.

    Co s tím? qap

    Vložil lake, 29. Květen 2010 - 6:58

    Pro qap:
    Přestaňte kňučet a udělejte to jako on: obejděte byty a získejte 30 plných mocí.
    lake

    Vložil qap, 29. Květen 2010 - 9:44

    Patrně jste nepochopil o co jde. Nejde mě o nějaké souboje a chytračení a zároveň využívání toho, že lidi jsou vším otráveni. Naše forma demokracie je skutečně zneužitelná k lumpárnám a rájem pro zloděje.

    qap

    Vložil Petr 28 (bez ověření), 27. Květen 2010 - 14:53

    No ona jistě myslí že se pár lidí musí podřídit rozhodnutí většiny (shromáždění). No ono se nikdy nezavděčíte všem, a v každém domě se najdou lidé kteří budou proti všemu. Jako u nás se našli i ženský které nechtějí dotaci Zelená úsporám,že by raději šetřili :)

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".