Zhatění stavebních úprav

Vložil Anonymous, 19. Říjen 2007 - 19:08 ::

Dobrý den, před měsíce se u Nás v domě (46 bytových jednotek) konala schůze kde se schalovala revitalizace (rekonstrukce) našeho panelového domu. Zároveň se odsouhlasovala výše splátek do fondu oprav na jednotlivou bytovou jednotku. Ze 42 přítomných majitelů bytů bylo 42 majitelů pro rekonstrukci a rovněž písemně souhlasili i s jejich navýšením měsíščních splátek do fondu oprav což každý přítomný vlastník stvrdil svým podpisem. Vše se tedy zdálo být na nejlepší cestě, ale..... Mě jako předsedu SVJ tento týden kontaktoval jeden z vlastníků jednotky, který nebyl přítomen na schvalovací schůzi v našem domě a vyslovyl nesouhlas s výší jeho platby do fondu oprav. Ve stanovách máme napsáno přesně toto : Práva a povinnosti člena společenství – bod d) Člen je povinen hradit stanovené příspěvky na výdaje spojené se správou domu a stanovené příspěvky na opravy, rekonstrukce a modernizaci domu, a to poměrně podle velikosti spoluvlastnického podílu na společných částech domu, neurčí li písemná dohoda všech vlastníků jednotek jinak.

Znamená to tedy že pokud tento vlastník nesouhlasí, tak se rekonstrukce nemůže dělat??

Děkuji za radu v této svízelné situaci

Petr Kořínek

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Matějka Jaroslav, 20. Říjen 2007 - 10:49

    Vážený pane Kořínek, v dané věci musíte ještě postupovat v souladu s ustanovením vašich stanov, kde jistě máte určen počet hlasů pro schválení daných záležitostí v souladu s §11 ZoVB.

    Matějka

    Vložil Fanda, 20. Říjen 2007 - 10:16

    V případě že souhlasili všichni vlastníci /VBJ/ v domě, není co řešit.

    S pozdravem Fanda

    Vložil Anonymous, 20. Říjen 2007 - 18:33

    to ovšem z dotazu neplyne :)

    Vložil Anonymous, 19. Říjen 2007 - 20:02

    Mám takový dojem, že jedná-li se o velké stavební úpravy venkovní, musí s tím souhlasit všichni.

    Vložil Anonymous, 20. Říjen 2007 - 13:31

    Ano ve stanovách bohužel máme, že musí souhlasit všichni a tak je asi jedinou možností stanovy změnit a odsouhlasit je tříčtvrteční většinou tak jak ukládá zákon o vlastnictví bytů §11 odst.4. Můžeme tedy ten bod s tím že musejí souhlasit všichni z těchto stanov výjmout a upravit ho třeba pouze na souhlas nadpoloviční většiny a nechat to odsouhlasit tříčtvrteční většinou aniž by u toho byl notář?? (Ve stanovách o notáři nemáme ani zmíňku)¨

    Moc děkuji za rady – Kořínek

    Vložil Matějka Jaroslav, 20. Říjen 2007 - 16:40

    Vážený pane Kořínek, vážení ostatní čtenáři portálu.

    Někdo z výboru SVJ či ze členů SVJ musí sledovat vývoj novel ZoVB. Stanovy vytvořené na základě novely ZoVB č.103/2000 Sb., mají některá ustanovení dalšími novelami v průběhu let změkčena – kvórům pro hlasování, nemusí být notář na schůzi shromáždění, či doplněna. Je vhodné stanovy v průběhu let upravovat tak, aby obsahovaly změny k dobrému, které některé novely ZoVB obsahují, včetně uprav pro život SVJ nutných.

    Například pro domy v naší správě doporučujeme začátek zápisu z jednání schůze shromáždění takto:

    Zápis schůze Shromáždění společenství vlastníků ze dne 6.6.2005

    1. Zahájení provedl p......, přivítal všechny přítomné. Konstatoval, že na schůzi shromáždění Společenství vlastníků je přítomno celkem …………… podílů hlasů vlastníků, tj. ………% z celkového počtu 191396 podílů hlasů, shromáždění je usnášení schopné dle stanov, jelikož jsou přítomni vlastníci jednotek, kteří mají většinu hlasů, tj. více než 50%, přičemž:

    • K přijetí usnesení je zapotřebí nadpoloviční většiny přítomných hlasů.
    • K přijetí usnesení o věcech, které jsou obsahem prohlášení vlastníka dle § 4 Zákona 72/94 Sb., o schválení nebo změně stanov, o uzavření smlouvy o zástavním právu k jednotkám je zapotřebí tříčtvrtinové většiny přítomných hlasů.
    • Ćlen výboru nebo pověřený vlastník je zvolen, hlasuje-li pro něj nadpoloviční většina hlasů všech vlastníků.
    • K přijetí usnesení o změně účelu užívání stavby a o změně stavby je zapotřebí souhlasu všech vlastníků jednotek.

    2. Program jednání schůze shromáždění

    3. Schůze schválila orgány schůze:

    • zapisovatele jednání schůze
    • pro presenci
    • pro sčítání hlasů při hlasování
    • ověřovatele zápisu a usnesení

    Takto stanovený začátek a pořadí jednání snižuje možnost problémů do budoucna se zápisem.

    Matějka

    Vložil Anonymous, 20. Říjen 2007 - 18:02

    Je tedy možné stanovy změnit tak aby nemuseli s rozsáhlou rekonstrukcí souhlasit všichni a stačí když toto schválení úprav odsouhlasí tříčtvrteční většina hlasů?? Nění přeci normální a možné aby se jeden byt z 50sáti šprajcnul a znemožnil svým nesouhlasem rekonstrukci celého domu?! Jak a co tedy máme udělat aby jsme nemusely s hlasem odporujícího počítat a mohli rekonstrukci provést i bez jeho požehnání. Jedná se o rozsáhlou rekonstrukci panelového domu, celkovou revitalizaci v částce okolo 10 mil. Kč. Vše už je domluvené, banka a úvěr odsouhlasené, firma byla ze soutěže již rovněž vybrána a teď to vše mám hodit do koše, celý rok práce příprav a to jen proto že si najednou jeden z vlastníků vzpoměl že s rekonstrukcí nesouhlasí, jelikož to samozřejmě s sebou nese mírné zvýšení poplatků do fondu oprav. Děkuji za vaše návrhy a za doporučení správného postupu s řešením této vzniklé situace. Jsem přesvědčen že nejsme jediné SVJ, které se s tímto problémem setkalo.

    S pozdravem a poděkováním předseda SVJ „bezradný“ Kořínek.

    Vložil Anonymous, 21. Říjen 2007 - 9:16

    Jestli, jak píšete všichni vlastníci souhlasili a máte to písemně nic Vám nebrání provést odsouhlasené práce a čerpat úvěr. Souhlas nemůže VBJ dle mne vzít zpět. V případě, že se VBJ dozvěděl nové okolnosti o kterých nebyl informován může se pochopitelně obrátit v případě, že mu nevyhovíte na soud, který rozhodne. V případě, že nechcete nést riziko případné prohry, musíte se obrátit na soud vy.

    P.S. Případná změna stanov je možná, ale neplatí se zpětnou platností.

    S pozdravem Fanda

    Vložil Anonymous, 21. Říjen 2007 - 13:20

    Všichni vlastníci ano, až na tohoto jednoho jediného. Ten se totiž hlasování neúčasnil, odešel před jeho zahájením a tudíž nehlasoval ani pro a ani proti. Proti se vyslovil ústně až zhruba 14 dní po hlasování. Kořínek

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".