zasklení lodžií

Vložil Anonymous, 14. Říjen 2009 - 7:52 ::

V našem panelovém domě (původní vlastník SBD Budovatel nyní SVJ) se 36 bytovými jednotkami, kde je 34 bytů v osobním vlastnictví probíhá rozsáhlá rekonstrukce. Součástí rekonstrukce je i výměna zavěšených balkónů za lodžie. Nekteří vlastníci projevili zájem o zasklení lodžií bezrámovým systémen s posuvnými a otočnými skly, což není součástí rekonstukce a bylo by prováděno až po kolaudaci. Prosím o radu v následujících otázkách:

  1. stane se zasklením lodžie místností, která se započítává do podlahové plochy bytu?
  2. vzhledem k tomu, že se jedná (dle mého názoru o velmi nepatrnou) změnu vnějšího vzhledu budovy bude potřeba vyřídit stavební povolení, popř. ohlášeníní?
  3. bude k zasklení lodžií nutný souhlas tříčtvrtinové většiny v domě?

Děkuji Hana Zavadilová Zborovská 4158 76001 ZLÍN

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 14. Říjen 2009 - 12:10

    1. stane se zasklením lodžie místností?
    Ne, zůstane lodžií, i kdyby byla zasklená a zateplená.

    2. bude potřeba vyřídit stavební povolení, popř. ohlášení?
    Zeptejte se ve Vašem městě na útvaru hlavního architekta a na stavebním úřadu. S sebou vezměte prospekt s fotografií zasklení.

    3. bude k zasklení lodžií nutný souhlas tříčtvrtinové většiny?
    Pokud se zasklení bude považovat za změnu vnějšího vzhledu, budete potřebovat dokonce 100% souhlas. Většinou se pouhé zasklení (bezrámové) nepovažuje za zásah do vzhledu domu; záleží na stanovisku architektů a ostatních vlastníků.

    lake

    Vložil Změna vhledu (bez ověření), 14. Říjen 2009 - 20:59

    Zákon nerozlišuje změnu vzhledu nepatrnou, velmi nepatrnou a nikoliv nepatrnou.

    Zákon nemluví o vnějším vzhledu budovy, ale o vzhledu budovy.

    Vložil lake, 14. Říjen 2009 - 22:30

    Pane Změna vhledu,

    Zákon nerozlišuje blbost nepatrnou, velmi nepatrnou a nikoliv nepatrnou.

    Chcete-li bazírovat na blbostech:
    Zákon nemluví o vnějším vzhledu budovy, ani o vzhledu budovy, nýbrž o vzhledu stavby (stavební zákon) a o vzhledu domu (zákon o vlastnictví bytů).

    Máte tedy ještě co dohánět ...

    lake

    Vložil Slušný člověk (bez ověření), 15. Říjen 2009 - 6:59

    Pane lake, pokud jiné poučujete o slušném vyjadřování na těchto stránkách, měl byste jít sám příkladem. Ale jak už vás zde někdo ohodnotil: vidíte jen svůj názor a jedině vy máte pravdu.

    Vložil lake, 15. Říjen 2009 - 8:02

    Vážený pane anonymní Slušný člověku,

    Slovem "blbost" jsem mínil "nepodstatnou drobnost", což je z mého příspěvku jasně patrné: "...Chcete-li bazírovat na blbostech, ..."
    Předtím jste se podepisoval jinak, ale moje rada pro Vás zůstává stejná: čtěte laskavě příspěvky, na které reagujete.
    Děkuji.

    lake

    Vložil Změna vhledu (bez ověření), 14. Říjen 2009 - 22:38

    Ten rozdíl mezi vzhledem stavby a vzhledem domu byste nám mohl objasnit.

    Budova = dům, ale to byste mohl vědět, působíte poměrně vzdělaným dojmem.

    Vložil Petr, 14. Říjen 2009 - 9:30

    Zkuste zde hledat pojem „lodžie“. Já vám jen tolik, že co má 4 stěny a strop by měla být místnost.

    Vložil Hane (bez ověření), 18. Říjen 2009 - 13:00

    Vyjádření věcně příslušného stavebního úřadu K Vašemu dotazu Vám sděluji následující:

    • prostory, které se započítávají do podlahové plochy řeší bytový zákon č. 72/1994 Sb. ve znění pozdějších předpisů. Stavební úřad MMZ zastává názor, že se lodžie, a to ani zasklená nezapočítává;
    • pokud bude zasklení lodžie provedeno bezrámovým systémem, tato úprava se nepovažuje za změnu vzhledu. Bude důležité, zda se zasklením lodžie mění požární vlastnosti stavby. Takže, když bude se stanoviska dotčeného orgánu – Hasičského záchranného sboru ZK zřejmé, že zasklení lodžie nemůže negativně ovlivnit požární bezpečnost, povolení nepotřebujete. V opačném případě je potřeba povolení;
    • v případě, že pro lodžii bude třeba povolení, a tuto nebudou chtít všichni vlastníci, je vhodnější (přehlednější), aby žádali pouze ti, kteří chtějí zasklení lodžií realizovat. K tomu je třeba doložit souhlas 75 % vlastníků domu.

    Vyjádření předsedy Sdružení bytových družstev a společenství vlastníků ČR, o.s. 1.. za místnost se nepovažují předsazené části stavby (balkony, terasy a lodžie) a to ani zasklené, za místnost se nepovažují též sklepní kóje
    2.. podle našeho názoru je třeba oznámit váš úmysl stavebnímu úřadu, nebo´t se jedná o změnu vzhledu stavby
    3.. podle § 11 odst. 5, jde-li o modernizaci, rekonstrukci, stavební opravy a úpravy společných částí domu je třeba 3/4 souhlasu většiny všech vlastníků, tedy i v tomto případě.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".