Zamknutí výtahu na 1. Patře

Vložil Vlada (bez ověření), 7. Leden 2023 - 17:17 ::

Dobrý den, Chtěl bych se zeptat co je potřeba k tomu, abychom mohli zamknout výtah v 1.patre. aktuálně ho nepoužíváme, ale platíme za něj nejvíc ze všech pater. Nevypadá to totiž, že bychom se s ostatními domluvili na spravedlivějším rozúčtování Děkuji za odpovědi.

  • výtah

Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

Vložil Pavel, 9. Leden 2023 - 14:49

Vlado,

předpokládám, že cílem není zamknutí výtahu v 1. patře, ale docílit změny rozúčtování, které bude podle Vás „spravedlivější“.

Náklady na výtah plynou jednak z jeho prosté existence. Jedná se o různé prohlídky, revize, údržbu, opravy, případně modernizaci a jeho celkovou výměnu po skončení životnosti. K těmto nákladům jste vázán jako jeho spoluvlastník, bez ohledu, zda bude výtah v nějakém patře zamčen. Vyhnout těmto nákladům byste se asi mohl změnou prohlášení. To je ale značně komplikovaná záležitost, poměrně drahá. Protože by tato změna byla pouze pro Vás, tak by bylo spravedlivé, abyste ji plně uhradil. Ostatní spoluvlastníci by pochopitelně nic nehradili.

Dále výtah potřebuje elektřinu. Tam by zamčení nebo jiné zamezení přístupu k výtahu mělo smysl. Když pominu nějaký zámek, to jsem ještě neviděl, tak existuje možnost, že výtah bude přístupný pouze tomu, kdo zná heslo nebo má čip/kartu. Opět to bude stát peníze, které uhradí ten, kdo změnu požaduje.

Navíc bude jistě „spravedlivé“, že za snížení komfortu pro jízdu výtahem budou ostatní požadovat nějakou finanční kompenzaci. Budou se muset starat o čipy či si budou muset pamatovat a používat hesla.

Pokud byste dosáhl změny prohlášení a nebyl nadále spoluvlastníkem výtahu, tak bude Váš byt hůře prodejný. Ne každý rád chodí po schodech.

Hezký den!

Pavel

Vložil Hubert (bez ověření), 9. Leden 2023 - 0:26

naklady na provoz jsou nizsi nez ostatni naklady

Kdyz uz tak uvazujete, kompenzujte jednotkam I patre a v prizemi i porizovaci i provozni naklady na kterych se museli nedobrovolne podilet

Vložil . (bez ověření), 8. Leden 2023 - 6:40

Pokud za výtah platíte nejvíc ze všech pater (BJ), znamená to, že se u vás služby rozúčtovávají dle počtu osob a že jich máte nahlášeno nejvíce.

Jiné BJ by mohli namítat, že na vás doplácí elektřinu za osvětlení schodiště, náročnější úklid mezi přízemím a patrem z důvodu většího provozu atd.

Takže slova o spravedlivějším rozúčtování jsou jen kecy.

Vložil Skiracer, 8. Leden 2023 - 11:04

No to je nesmysl. Osvětlení je rozúčtováno také na osoby. To znamená že platím za všechny 4 osoby, takže také nejvíce z baráku, takže to co říkáte je blbost.

Vložil Doporučil (bez ověření), 8. Leden 2023 - 13:07

Založte si vlastní diskusi, pane Závodníku.

Tohle je diskuse pana Vlady.

Vložil Vysvětlil (bez ověření), 8. Leden 2023 - 11:18

Ale jděte vy brepto. Když platí pět lidí společnou útratu v restauraci stejnou částkou, a jeden toho sní a vypije mnohem více než ostatní, platí ostatní více nebo méně? Více vy génie.

Vložil Skiracer, 8. Leden 2023 - 12:20

Vždyť ale přece neplatíte stejnou částku. Osm bytu, v každém je bytě je různý počet osob. Každý byt platí jinou částku s celku vy brepto. Takže ti, co jsou v bytě ve 2 platí z toho celku mene, nežli byt ve kterém žije 6 osob. Je to tak jednoduché.

Vložil P_V (bez ověření), 7. Leden 2023 - 22:04

„platíme za něj nejvíc ze všech pater“ na základě čeho se to u vás rozúčtuje?

Vložil Skiracer, 8. Leden 2023 - 10:54

Na základě počtu osob. Jsme 4, z toho 2 děti do 5 let.

Vložil ... (bez ověření), 7. Leden 2023 - 19:21

Závisí od toho, zda ještě máte přízemí. Pokud přízemí máte a nemáte schválené, že v přízemí a 1. patře se za službu výtahy nepřispívá, tak na službu výtahy přespívat musíte. V přízemí se obvykle nepřispívá, ale to taky závidí od toho, jaká máte schválená pravidla. Pokud pravidla nemáte, tak nějaká navrhněte a zkuste prosadit, aby se pravidla schválily. Nebo vymyslete jiný způsob užívání výtahů, např. na kartu. Zcela jistě to vidite jako nespravedlivé a ono to taky nespravedlivé je. Je v svj něco, co je spravedlivé pro všechny? Není. Cesta jak z toho ven asi nebude jednoduchá. V svj vždycky někdo na někoho v něčem doplácí. Někdy víc, někdy míň.

Vložil radka2222 (bez ověření), 7. Leden 2023 - 17:38

vy jste v prvním patře jediná jednotka?

Vložil Skiracer, 7. Leden 2023 - 18:21

Ne, na patře jsme dvě bytové jednotky

Vložil ik (bez ověření), 8. Leden 2023 - 10:30

Na patře jsou dvě b.j. Dotaz – druhá b.j. problém s nastavenými platbami za výtah má nebo nemá? Předpokládám, že jak se co ve vašem SVJ platí ve společných částech domu bylo schváleno na shromáždění vlastníků.

Vložil Skiracer, 8. Leden 2023 - 11:00

V podstatě obě jednotky chceme změnu v rozúčtování. Zamknutí výtahu jsou zadní vrátka pokud se nedomluvíme. Což předpokládám. Jen nevím jestli nám to musí schválit celé SVJ?

Vložil . (bez ověření), 8. Leden 2023 - 11:52

Ne, avj vám nic schvalovat nebude, svj nic neschvaluje. Změnu pravidel v rozúčtování schvaluje shromáždění.

Vložil Jožo (bez ověření), 8. Leden 2023 - 11:19

Prve jste psal, že chcete zamknout výtah.

Nyní píšete, že chcete změnu rozúčtování tak, abyste za služby neplatil.

Co tedy chcete?

Kolik platíte za psa?

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".