Zakaz oprav v byte po 17-te hodine - je to mozne ?

Vložil david.dozbaba, 16. Červenec 2010 - 13:06 ::

Na posledni schuzi SVJ se odhlasovalo ze je zakazano provadet rekonstrukce nebo opravy v byte ve vsedni den po 17-te hodine, v sobotu po 15-te hodine a v nedeli celodenne. Chodim z prace v 17h, takze mam prakticky znemozneno cokoli v byte udelat. Je to vubec právní neco takoveho odhlasovat ? Nevim jestli se toto narizeni stalo i soucasti stanov, ale oznameni o tom co vse je zakazano visi na domovni vyvesce a pokud se treba 17:05, pokusim vyvrtat dve diry na polici (asi minuta vrtání) , dostane se mi od jednoho souseda nevybíravé slovní napadání a ted uz mi i vyhazuje pojistky. Chtel bych se zeptat nakolik je podobne nesmyslne pravidlo pro me zavazne a jestli se jim musim ridit? Jak muze spolecenstvi stihat poruseni techto pravidel ? Kdyby doslo na reseni policii neb osoudem, jak bych dopadl ? Jsem ochoten tolerovat v ramci slusneho chovani podobny hluk jako je vrtani diry na hmozdinku nebo zatloukani obrazu dejme tomu 19-tou hodinu, ale aby nekdo vyzadoval uplny klid v dome uz od 17-ti hodin mi prije spis jako sikana. diky za odpoved

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 19. Červenec 2010 - 6:25

    Pane Dozbabo:

    "Je to vubec právní neco takoveho odhlasovat?"
    Ve společenství je možné odhlasovat lecos, i věci zjevně nerozumné nebo protizákonné. Pokud je zákaz formulován tak, jak jste napsal, máte zapovězeno po 17. hodině měnit těsnění vodovodního kohoutku (oprava) nebo vymalovat chodbu (součást rekonstrukce). Tento zákaz je nejen zjevně nerozumný, ale je v rozporu s ústavou. Je pouze věcí vlastníka, zda ve svém bytě něco opravuje či rekonstruuje, pokud neporušuje zákon.

    "Chtel bych se zeptat nakolik je podobne nesmyslne pravidlo pro me zavazne a jestli se jim musim ridit?"
    Jak bylo řečeno, takto formulovaný zákaz je protiústavní, takže se jím řídit nemusíte. Je pravděpodobné, že autoři chtěli odhlasovat, že nemáte po 17. hodině vyvíjet činnost, která způsobuje hluk nebo vibrace, protože by to obtěžovalo ostatní vlastníky jednotek nad míru v domě obvyklou - inu, ale nenapsali to tak.

    "Jak muze spolecenstvi stihat poruseni techto pravidel?"
    Nijak. Naopak vypínání elektřiny sousedovi lze kvalifikovat jako trestný čin podle § 208 zákona č. 40/2009 Sb. (trestní zákoník).
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Pro Vás i ostatní ovšem platí § 127 odst. 1 Občanského zákoníku:
    Vlastník věci se musí zdržet všeho, čím by nad míru přiměřenou poměrům obtěžoval jiného nebo čím by vážně ohrožoval výkon jeho práv. Proto zejména (...) nesmí nad míru přiměřenou poměrům obtěžovat sousedy hlukem, prachem, popílkem, kouřem, plyny, parami, pachy, pevnými a tekutými odpady, světlem, stíněním a vibracemi (...).

    Klíčová je kouzelná (a gumová) formulace "nad míru přiměřenou poměrům". Pokud se neshodnete, pak o tom, zda vrtání mezi 17. a 19. hodinou je či není "přiměřené poměrům" v konkrétním domě by musel rozhodnout obecní úřad v přestupkovém řízení, nebo soud. Zřejmě by při tom neopomenul vzít do úvahy znění stanov SVJ (což určitě vyjadřuje vůli většiny), nebo i usnesení shromáždění či domovní řád, pokud existuje a pokud omezuje nějakým způsobem obtěžování hlukem a vibracemi.

    lake

    Vložil david.dozbaba, 19. Červenec 2010 - 8:55

    Opravdu moc dekuji za vase vycerpavajici odpovedi. Myslim ze mi pri dalsim postupu pomohou. Predpokladam vzhledem k obsahlosti vasich odpovedi, ze jste pravnik. Preji pekny den

    Vložil Anonymous, 17. Červenec 2010 - 12:41

    Nemáte zakázáno cokoli v bytě udělat, jak píšete, pouze Vám právní řád zakazuje obtěžovat ostatní, a to i mimo dobu nočního klidu. V době nočního klidu pak jsou pravidla přísnější.

    Rada pro Vás je nasnadě:

    Neobtěžujte.

    Vložil david.dozbaba, 18. Červenec 2010 - 23:28

    To myslíte vážně že co se odhlasuje na domovní schůzi má platnost právního řádu ? Takže SBJ je zákonodárný orgán, který mi svým „zákonem“, který si odhlasuje, může nařídit cokoli ? A to že si mezi 17–18 hodinou, povesim obraz nebo policku je obtezovani ? Takze si na to mam brat dovolenou ?

    Vložil Anonymous, 19. Červenec 2010 - 6:59

    Napsal jsem, že Vám právní řád zakazuje obtěžovat ostatní. (O tom, že rozhodnutí domovní schůze má platnost ustanovení právního řádu, píšete Vy.)

    Takže rada zůstává:

    Neobtěžujte.

    Vložil Anonymouss (bez ověření), 17. Červenec 2010 - 13:37

    Neobtěžujte sousedy svojí existncí, sousedé si to nepřejí a mají na to právo. Vaše právo je nepodstatné, nikoho ze sousedů vaše právo bydlet v bytě podle vašich vlastních představ nezajímá. Oni mají svá práva a trvají zejména na nich.

    Vložil jirsa (bez ověření), 16. Červenec 2010 - 18:54

    Pokud máte odhlasováno, že něco nesmíte, nenechte se odradit, takové hlasování ani není možné, noční klid v každý den včetně sobot a nědělí je stanoven na dobu 22,00 –06,00 . Nikdo nemá právo něco jiného odsouhlasovat nebo dokonce nařizovat. Pokračujte klidně dál, žádná sankce nehrozí.A dopo­ručuji si řádně pročíst domovní řád a co tam nepatři odstranit .V podstatě pokud není na něčem dohoda (ale dohoda všech) není možné odsouhlasovat, kdy se budete všichni např.dívat jen na program ČT 24 apod.

    Vložil Cas, 17. Červenec 2010 - 22:37

    Ano, platí, že povinnosti vám může uložit toliko zákon (viz LZPS). Nicméně to, že v žádném zákoně nenajdete větu „Je zakázáno vrtat ve večerních hodinách“ ještě neznamená, že to můžete beztrestně provádět každodenně třeba půl roku a otravovat tím ostatní. Uvědomte si, že do práv ostatních členů společenství zasahujete v podstatě jakkoukoliv hlučnou činností, kterou provádíte déle než jistý tolerovatelný časový úsek. O tom, že nesmíte do práv členů (výrazně) zasahovat jasně hovoří ZoVB i s možnými důsledky (např. §14). Tím netvrdím, že je tento § aplikovatelný pokud si občas někde něco vyvrtá po 17hod., ale není ani pravda, že mimo noční klid si můžete dělat úplně cokoliv. A to jsem ani nezmínil občanský zákoník, který je taky pro tyto otázky rovněž relevantní. Jak by rozhodnul soud se dost těžko odhaduje (těžko do podobného sporu někdo půjde) a PČR to řešit určitě nebude. Přesto bych doporučil tazateli rozhodnutí shromáždění respektovat, příp. požádat o výjimku. Sankce týkající se porušení usnesení shromáždění vám sice přímo nehrozí, ale zbytečně si proti sobě poštvete spoustu lidí…

    Cas

    Vložil david.dozbaba, 18. Červenec 2010 - 23:38

    velice dekuji za odpoved, nicmene mi pripadne opravdu prehnane si kvuli pridelani policky a podobne zadat o jakousi vyjimku. To co se odhlasovalo na nasi posledni schuzi povazuji za sikanu novych majitelu bytu, kteri napr. potrebuji zrekonstruovat byt. Dum je plny nerudnych duchodcu (starousedliku) kteri byt odkoupili za desetinu ceny a ti maji me, ktery jsem se kvuli bytu zadluzil na 30 let, diktovat co muzu a co ne jen proto ze tu bydleli driv a nejsou schopni tolerovat kdyz si nekdo potrebuje opravit zdevastovany a 40 let stary neudrzovany byt ? Byt jsem rekonstruoval prez mesic, ale ty opravdu hlucne dny bych spocital na prstech jedne ruky a pokazde jsem si to pekne vypil (slovni utoky, vyhazovani pojistek, apod)

    Vložil AnonymousSF (bez ověření), 18. Červenec 2010 - 13:23

    Poproste je na kolenou.

    Vložil Jana1, 16. Červenec 2010 - 16:33

    Ano, možné to je. Záleží ovšem, jestli si to necháte líbit. Já bych klidně zatloukla co je potřeba a hoňte si mě. A policie se vykašle na honění nějakého bušila. Co mi paměť sahá, tak domovní klid vždy byl po 21. hodině. Nenechte se šikanovat. Jana1

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".