Vyučtování revitalizace domu

Vložil Anonymous, 3. Květen 2009 - 10:16 ::

Dobrý den , prosím Vás o radu. 30.4. nám přišla faktura na zaplacení 269,000kč za revitalizaci domu. S tím, že sme podepisovali souhlas o hromadném úvěru. Ale naše Hypoteční banka nám nedala souhlas se zřízením dalšího zastavního práva na nemovitos. A na stavebním družstvu sme to chtěli řešit a ti nám řekli, že to vůbec nevadí, že se to nějak udělá. No a dnes nám vystavili fakturu na 269,000kč se splatnosti do 14.5.2009 což je 14 dní!!!! PS:podepsali sme jen papír o souhlasu na závazku čerpané úvěrového zdroje ČSOB

Prosím o radu zda nevíte jak se máme zachovat. Moc děkuji ZA KAŽDOU RADU Katka

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil G.X. (bez ověření), 3. Květen 2009 - 17:09

    Dotazu nerozumím. Banka bývá v roli toho, kdo zástavu žádá. Nebo se tomu má rozumět tak, že banka nesouhlasí s tím, že by měla zástavní právo až druhé v pořadí a vlastně vám úvěr nedala? G.X

    Vložil Katka OP (bez ověření), 3. Květen 2009 - 18:41

    Ano,máte pravdu. Ale ono je to trošku složitější. V 7 měsíci 2008 sme podepisovali souhlas, o poskytnutí úvěru na revitalizaci. Ve 12 měsíci nám přišlo z banky u které máme hypotéku, že z důvodu zhoršení pozice jeko věřitelé nesouhlasíme se zřízením dalšího zástavního práva k nemovitosti, kterou je zajištěna naše pohledávka. Šli sme stím na družstvo a tam nám oznámili, že není problém. Ž e je vše pod kontrolou. No a teď nám vystavili fakturu na 270000 se splatnosti 14.5.2009. Jinak oprava domu začala, už v říjnu 2008, a nikdo nevěděl stanovisko naši banky u které máme hypotéku.

    Vložil Anonymous- (bez ověření), 3. Květen 2009 - 19:37

    Kdo vystavil fakturu za co a komu ?

    Vložil Katka OP (bez ověření), 3. Květen 2009 - 19:50
    • Fakturu vystavilo Stavební bytové družstvo za celkovou opravu domu.
    • 100.000 sme měli už našetřeno a 270000 nám zbývá.
    • Vystavil ji mě fyzické osobě.
    Vložil Anonymo (bez ověření), 3. Květen 2009 - 20:25

    Já tomu pořád nerozumím. Fakturu vám vystavilo SBD jako člence družstva na 270.000,– ??

    Vložil Katka OP (bez ověření), 3. Květen 2009 - 20:38

    Ano,

    Vložil Ano (bez ověření), 3. Květen 2009 - 20:11

    Fakturu hradí vlastník domu dodavateli. Vy jste vlastník domu?

    Vložil Katka OP (bez ověření), 3. Květen 2009 - 20:24

    Domu ne. Osobní vlasnictví bytu. Barák má 12 jednotek z toho 5 vlastníku bytu. Ale my to chcem zaplatit. Jen nemáme na hotovosti tolik peněz a chcem splatkový kalendář a oni nám nechcou vyhovět a do 14 dnů máme zaplatit těch 270,000

    Vložil G.X. (bez ověření), 3. Květen 2009 - 20:47

    Psala jste o družstu, nyní se zdá, že se jedná o dům se společenstvím vlastníků, jak to je?

    Proto se tu příspěvky točí kolem té faktury, kterou jste neobjasnila, přestože tu padnul jasný dotaz na ní.

    Revitalizace je předpokládám akce celého domu na společných částech: objednává ji společenství a platí ji společenství. V podstatě není jasné, jakou roli vy jako osoba v tom hrajete.

    Vložil G.X. (bez ověření), 3. Květen 2009 - 20:55

    Přehlédnul jsem informaci o faktuře – omlouvám se.

    Avšak : ostatní dotazy zůstávájí.

    • dotaz: vám osobně vystavili fakturu na CELKOVOU opravu domu? V jakém vztahu jste k družstvu?
    Vložil Ano (bez ověření), 3. Květen 2009 - 20:44

    Pokud je v domě 12 jednotek 5 vlastníků, vzniklo společenství a jednáte se společenstvím, nikoli přímo s jiným vlastníkem (družstvem).

    Vložil Ano (bez ověření), 4. Květen 2009 - 6:55

    § 9 odst. 3 ZoVB jasně říká:

    (3) Společenství vzniká v domě s nejméně pěti jednotkami, z nichž alespoň tři jsou ve vlastnictví tří různých vlastníků, a to dnem doručení listiny s doložkou o vyznačení vkladu do katastru nemovitostí nebo jiné listiny, kterou příslušný státní orgán osvědčuje vlastnické vztahy k jednotce, poslednímu z těchto vlastníků. …"

    Společenství v daném případě vzniklo.

    Vložil Vizi, 4. Květen 2009 - 15:36

    ... ostatně jako vždy když poskytujete vaše neocenitelné rady. Tedy až na drobnost, že v tomhle konkrétním případě podle všech indicií platí hnedle následující odstavec


    (4) Pokud družstvo uvedené v § 24 odst. 1 a 2, které bylo původním
    vlastníkem budovy, nebo družstvo vzniklé vyčleněním z původního
    družstva podle § 29 plní povinnosti správce podle § 9 zákona o
    vlastnictví bytů platného před účinností tohoto zákona, vznikne
    společenství až prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po
    měsíci, v němž budou družstvu doručeny listiny dokládající, že
    spoluvlastnický podíl na společných částech domu se snížil na méně než
    jednu čtvrtinu. Do doby vzniku společenství se použijí ustanovení § 9,
    11 a § 15 odst. 2 zákona o vlastnictví bytů platná před účinností
    tohoto zákona.

    Ale jinak jak říkám, vaše odpověď je naprosto precizní a přesná

    Vložil Ano (bez ověření), 4. Květen 2009 - 16:31

    Tazatelka neuvedla, že by se jednalo o družstvo vzniklé před 1. květnem 1994 (den účinnosti zákona 72/1994 Sb.).

    Vložil Vizi, 4. Květen 2009 - 6:41

    Protože se pravděpodobně jedná o družstvo, které bylo původním vlastníkem domu, pak SVJ pochopitelně ještě nevzniklo a správu domu vykonává nadále družstvo. Takže když to rozklíčujeme, vypadá to zhruba následovně

    1. Družstvo v roce 2008 rozhodlo o revitalizaci domu, ve kterém je již 5 jednotek z 12-ti v osobním vlastnictví, ta měla být financována částečně z vlastních zdrojů (Fond oprav), na zbytek měla poskytnout úvěr Hypoteční banka, souhlas s poskytnutím úvěru tazatelka podepsala v červenci téhož roku.
    2. Hypoteční banka požadovala k zajištění úvěru zástavu nemovitosti, tedy bytových jednotek, jelikož tazatelka již hypotéku se zástavou bytové jednotky u jiné banky již má (zřejmě na pořízení bytu), bylo třeba souhlasu této banky ke zřízení další zástavy. V prosinci 2008 banka zřízení další zástavy odmítla, mezitím ovšem již v říjnu začala rekonstrukce.
    3. O nesouhlasu banky s další zástavou tazatelka informovala SBD, kde se jí dostalo odpovědi, že to není problém a nějak se to udělá. A to se skutečně stalo, na bytovou jednotku tazatelky připadla částka 370 tisíc Kč, 100 tisíc bylo pokryto z Fondu oprav, jelikož ovšem družstvo kvůli chybějící zástavě nedostalo úvěr v plné potřebné výši, a tak zbylou částku připadající na tuto bytovou jednotku zaplatilo pravděpodobně ze svých zdrojů a prostě jí tazatelce přefakturovalo k úhradě, to je těch zmiňovaných 270 tisíc.

    A teď babo raď. Možností asi moc není, nejprve je zřejmě potřeba zkusit se dohodnout s družstvem na splácení, především poukázat na to, že informaci o nepovolené zástavě a tím pádem nižší výši úvěru měli, ale je otázka jestli to budou akceptovat. Pak už nezbude nic jiného, než si vzít úvěr jinde kde nebudou vyžadovat zástavní právo k nemovitosti a z toho úvěru fakturu družstvu uhradit, asi bych zkusil stavební spoření.

    Nic víc mě nenapadá, ale třeba to vidím špatně

    Vložil Katka OP (bez ověření), 4. Květen 2009 - 12:25

    Dobrý den, vidíte to naprosto správně. Dnes sem byla na SBD a tam mi řekli, že managmnant rozhodne zda mi povolí splátky, ale ať stím moc nepočítám. Že to musím nejspíš zaplatit. Jelikož dlužíme SBD a ti chcou peníze hned.

    Vám se řekne vzít úvěr, ale mě na MD nikdo úvěr nedá. Ani nemám čím ručit. Prostě sem v bez východné situaci.

    Vložil Šárka (bez ověření), 4. Květen 2009 - 13:19

    Zase tak bezvýchodné to nebude. Vy sice máte závazek vůči družstvu, ale je více než sporné, zda je družstvo oprávněno požadovat po vás zaplacení celé částky do 14 dnů. Doporučuji obrátit se na advokáta. Je to sice drahé, ale je to lepší varianta než případně přijít o byt, pokud byste neuváženě podepsala družstvu nějakou pro vás nevýhodnou dohodu. Existují i bezplatné poradny, ale nevím, nakolik by to pro vás bylo použitelné. Východiskem pro vaše jednání s družstvem by mělo být to, že jste souhlasila s úvěrem na rekonstrukci, nikoli s úhradou v hotovosti. Předpokládám, že v příslušném usnesení, na jehož základě byla rekonstrukce provedena, je to, že družstvo je pověřeno „zajistit úvěr a provést rekonstrukci“, nikoli to, že družstvo má provést rekonstrukci a pak požadovat od jednotlivých vlastníků okamžitou úhradu. Šárka

    Vložil Katka OP (bez ověření), 4. Květen 2009 - 14:00

    Děkuji moc. Určitě se poradím.

    Vložil Ano (bez ověření), 4. Květen 2009 - 6:57

    Kdo si bral úvěr? Tazatelka? Družstvo? Společenství?

    Vložil Katka OP (bez ověření), 4. Květen 2009 - 12:31

    Já jako vlastník bytu dlužím SBD ne bance. Banka úvěr zamítla, protože nemá žádnou záruku. SBD nemohlo přestat s opravou domu tak šáhli do vlastních zdrojů. Tak mi to dnes bylo řečeno.a musím jim splati 270,000kč.

    Vložil Katka OP (bez ověření), 3. Květen 2009 - 18:16

    Dobrý den, prosím Vás kde mám do 14 dnů vzít 270000kč. Jestli vy je máte já ne. Sem na MD a mám 7600!!!

    Vložil Hraběcí rada (bez ověření), 3. Květen 2009 - 14:30

    A co třeba splatnou fakturu zaplatit?

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".