Vučtování

Vložil rudolf, 31. Srpen 2012 - 10:57 ::

Máme nový výbor a ten není schopen provéct vučtování za loňský rok, do kdy je povinen výbo provéct vyučtování.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Anonymous753 (bez ověření), 31. Srpen 2012 - 12:56

    Pane Rudolfe, podle vyhlášky 372/2001 Sb. by mělo být vyúčtování za teplo a TUV do 30.4. Většinou se v tomto termínu provede vyúčtování i za ostatní služby. Pokud to neumí nový výbor, můžete mu v tom pomoci.

    Vložil antianon (bez ověření), 31. Srpen 2012 - 12:33

    O jaké vyúčtování se jedná : A – služby b – hospodaření ve fondu oprav + investic + úvěr

    Dle daných stanov Společenství. ( na jaký účet zasíláte finanční hotovost: Správce – Společenství)

    Míša

    Vložil Anonymous753 (bez ověření), 31. Srpen 2012 - 12:52

    Daný Míšo, když neumíte poradit, tak raději mlčte. Děkuji.

    Vložil Antianon (bez ověření), 1. Září 2012 - 11:29

    Anonymousy nebo pod jakou jinou přezdívkou vystupupujete.

    Pro méně chápavé :

    Nejde jen o vyúčtování služeb, ale hlavně o hospodaření ve fondu oprav + investic + úvěru.

    Tam je největší možnost manipulace z finančními prostředky Společenství.

    Nemažte Admine kladné příspěvky.

    Nemažte Admine, nemažte Admine.

    Míša

    Vložil Anonymous.... (bez ověření), 3. Září 2012 - 9:50

    A jak postupovat v případě, že firma co to dělá má ve vyúčtování chyby a SVJ to reklamuje ? Může to trvat déle než do 30.4 ?

    Vložil NeznáIek˙ (bez ověření), 3. Září 2012 - 11:28

    …firma co to dělá má ve vyúčtování chyby a SVJ to reklamuje…

    • zde platí, že SVJ reklamace musí být vyřízena do 30-dnů (§19/3 zák.634/1992). Pakliže není, podá SVJ stížnost na ČOI, která v tomto případě zpracovatele „povzbudí“ správním řízením (ale pouze k uzavření reklamace, nikoli k meritu k reklamace)
    • logicky: ve smlouvě mezi SVJ a rozúčtovatelem by měl být termín dostatečně daleko před 30.4. který je relevantní pouze pro předání rozúčtování – > konečným spotřebitelům.

    "…Může to trvat déle než do 30.4. ? "

    • může to být i déle, prostě dokud není správné…

    Neználek

    Vložil lake, 3. Září 2012 - 13:45

    Konečný spotřebitel služeb „dodávka teplé vody“ a „vytápění“ musí být seznámen s vyúčtováním do čtyř měsíců po ukončení zúčtovacího období a tímto okamžikem počíná běžet reklamační lhůta. Reklamace (a reklamace reklamací) by měly být vyřízeny do sedmi případně osmi měsíců od ukončení zúčtovacího období, neboť uplynutím této lhůty nastává povinnost vypořádat zálohy. Viz vyhláška č. 372/2001 Sb.

    Není-li řádné vyúčtování vlastníkovi předáno do osmi měsíců, je povinností SVJ na jeho výzvu vrátit zálohy, neboť marným uplynutím lhůty 7(8) měsíců odpadl důvod pro který mohlo společenství zálohy za uplynulé období zadržovat.

    Při nevypořádání záloh je vlastník jednotky oprávněn provést vzájemné započtení, popřípadě vymáhat úrok z prodlení u nevrácených a nezapočtených částek.

    lake

    Vložil MiroslavO (bez ověření), 21. Listopad 2012 - 14:13

    Dobrý den,

    chtěl jsem poradit s dodatečným doúčtováním nákladů. za rok 2010 jsme dostali vyúčtování (8/2011) a za rok 2011 take ve stejnem termínu ale s podivem nacházeli se zde dve položky vztahující se zpětně k roku 2010 a to že nebyly zaúčtovano DPH na odběru Tepla a dále že vodné a stočné bylo vyšší v roce 2010 než bylo na vyúčtování, je možné takto postupovat? jsme bytové družstvo a rozúčtování nam provadí Bytasen. Jak se k takovému kroku postavit? tedy právně.

    Děkuji za informaci

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".