Usnášeníschopnost shromáždění

Vložil HankaH (bez ověření), 29. Srpen 2014 - 20:26 ::

V našich stanovách máme ustanovení, které vyžaduje 75% účast, aby bylo shromáždění usnášeníschopné („Shromáždění je schopné usnášení, jsou-li přítomni vlastníci jednotek, kteří mají tříčtvrtinovou většinu hlasů; k přijetí usnesení je zapotřebí nadpoloviční většiny hlasů vlastníků.“). V poslední době se nedaří zajistit tak vysokou účast, protože několik vlastníků, kteří tvoří cca 30% hlasů,se rozhodlo neúčastí na shromáždění práci výboru sabotovat, takže nejsme schopni schválit ani usnesení, která vyžadují nadpoloviční většinu hlasů. Neřešil jste někdo stejný problém? Vím, že existuje právní názor, že požadavek na usnášeníschopnost s tříčtvrtinovou většinu hlasů je neplatný pro rozpor se zákonem.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 31. Srpen 2014 - 7:29

    Žádný z dosavadních diskutujících nemá pravdu.

    Stanovy jsou nepochybně v rozporu se zákonem č. 72/1994 Sb., ale to je dnes úplně bezvýznamné. Stanovy jsou smlouvou sui generis, která je platná. Jsou tedy závazné pro všechny členy SVJ. Rozpor se zákonem bylo možno namítat pouze do konce roku 2013, nyní už ne. Dnes nikdo nemůže napadnout platné stanovy pro jejich nesoulad se zákonem, který byl zrušen ke dni 31.12.2013.

    Jiná věc je, že stanovy onoho SVJ jsou ve věci usnášeníschopnosti velmi nepraktické. To muselo být každému uvažujícímu člověku zřejmé už v okamžiku, kdy byly stanovy přijímány. Tazateli a jeho sousedům nezbývá než změnit stanovy postupem, který je v nich uveden, a vložit nové úplné znění do sbírky listin rejstříkového sou­du.

    lake

    Vložil eda (bez ověření), 31. Srpen 2014 - 9:07

    Pane lake, již několikrát jsem odpovídal na vaše „příspěvky, odpovědi tazatelům, a další kraviny,bla bla bla…“, které vaše „vědomostní EGO“ rozmazává na tomto diskuzním fóru a přivádí mnoho tzv. neznalých a žádajících o pomoc a vysvětlení v pro ně neznámých a a nebo neznalých problémech v provozu jejich SVJ do neustáleho „právního“ chaosu a zmatku. Jste již „5 let a 9 týdnů“ členem tohoto portálu SVJ a stále přivádíte svými „příspěvky“ tyto lidi do džungle a pralesa, kde zabloudí a udělají další chyby. Radil bych vám, abyste přibrzdil váš „vědomostní“ potenciál a spadl z vašich výšin na zem a např. netvrdil, že „žádný z diskutujících nemá pravdu“ – viz vaše citace výše. Jsem již 12 let předsedou výboru SVJ – 220 bytů (mimochodem i já jsem před mnoha lety vystudoval právnickou fakultu), takže alespoň doufám – mám trochu přehled v zákonech, vyhláškách a všem, co se týká zejména SVJ. Pokud se týká meritu věci – viz předmět tohoto dotazu – dovoluji si vám připomenout : vl.nař. č. 371/2004 Sb. čl. VII, odst. 10 (a pozdější doplňky tohoto nařízení) – už však od 1.1.2014 sice neplatí, ale nově § 1206, NOZ č. 89/2012 – kde je popsáno (a tedy vysvětleno i našemu tazateli předmětu dotazu), kdy a za jakých podmínek je S h r o m á ž d ě n í S V J u s n á š e n í s c h o p n é. Pokud má tázající problémy se Stanovami – ty už tedy v podstatě neplatí – potom platí i tomto případě v y š š í a p l a t n á p r á v n í ú p r a v a problému (viz výše NOZ), kterou může tázající okamžitě použít. Souhlasím proto s výše uvedenými příspěvky „kolemjdoucího“. Vy, pane lake, stáhněte se do ústraní a „neobtěžujte“ tázající se na tomto fóru svými „názory a vědomostmi“, které nemají nic společného s právem v tomto státě.

    Vložil tazatel jaryn, 30. Srpen 2014 - 12:15

    Upravte si stanovy – kolemjdoucí má pravdu…

    Vložil kolemjdoucí (bez ověření), 30. Srpen 2014 - 8:42

    Máte chybu ve Stanovách. Shromáždění je usnášeníschopné, pokud je přítomno min. 50 % členů (vč. členů v zastoupení – písemně doložit pověření k zastupování !). K souhlasu s usnesením stačí potom souhlas 50 % p ř í t o m n ý c h na shromáždění (vč. zastoupených). Těch 75 % je potřebných např. při rekonstrukci objektu (změna pohledu na objekt – vyžaduje to stavební odbor) a 100 % souhlasu např. při předání objektu do zástavy při půjčce od banky. Podle NOZ musíte upravit svoje Stanovy. Do té doby ve Vašem případu platí vyšší zákonná ustanovení a Vyhlášky (např. starý a nový Občanský zákoník, Zákon č. 72/1994 Sb. vč. jeho pozdějších úprav). Nic Vám tedy nebrání svolat Shromáždění a pokud máte 50 % účast – rozhodujte a schvalujte !

    Vložil kolemjdoucí (bez ověření), 30. Srpen 2014 - 8:47

    Ještě připomínka. Přítomnost těch 50% členů se nepočítá podle počtu fyzických osob, ale podle součtu členských podílů přítomných (i v zastoupení) členů …

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".