účetní za SVJ mi nechce poslat kopii z vyúčtování spotřeby m3 za vodu a kolík stojí 1xm3

Vložil lesik, 8. Květen 2016 - 1:26 ::

Dobry den,dostal jsem vyuctovani od SVJ ale nemam uvedeny pocatecni,konecny stav vodomeru ani spotrebu v m3 ani kolik stoji 1 m3 za Teplou i stidenou vodu. Nekoilk dnu ucetni za SVJ i predsedu prosim at mi to posle emailem,ale ona nechce,platim ja ze svych penez,tak mam pravo na fakturu jakou mam spotrebu v m3.. Poradte mi co mam delat.

Moc dekuji Lesik.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Anonymuus (bez ověření), 8. Květen 2016 - 11:17

    podejte písemnou žádost SVJ dle § 8 zákona 67/2013 Sb. pokud vám ve lhůtě SVJ nic nedoloží a neumožní pořídit kopie podkladů, máte nárok na pokutu od SVJ dle § 13 zákona 67/2013 Sb.

    § 8 zák. 67/2013 Sb. Nahlížení do podkladů k vyúčtování a vypořádání námitek (1) Na základě písemné žádosti příjemce služeb je poskytovatel služeb povinen nejpozději do 5 měsíců po skončení zúčtovacího období doložit příjemci služeb náklady na jednotlivé služby, způsob jejich rozúčtování, způsob stanovení výše záloh za služby a provedení vyúčtování podle tohoto zákona a umožnit příjemci služeb pořízení kopie podkladů.

    § 13 Pokuta za prodlení s nepeněžitým plněním (1) Jestliže poskytovatel služeb nebo příjemce služeb nesplní svoji povinnost stanovenou tímto zákonem, zejména nesplní-li příjemce služeb povinnost oznámit změnu počtu osob, nebo nedoručí-li poskytovatel služeb včas vyúčtování nebo nesplní povinnosti spojené s právem příjemce služeb nahlížet do podkladů k vyúčtování a povinnosti spojené s vypořádáním námitek, je povinen zaplatit druhé straně pokutu, ledaže by splnění povinností ve stanovené lhůtě nebylo spravedlivé požadovat nebo k nesplnění lhůty došlo zaviněním druhé strany. (2) Výši pokuty poskytovatel služeb ujedná alespoň s dvoutřetinovou většinou nájemců v domě, nebo o ní rozhodne družstvo, anebo společenství. Ujednaná výše pokuty nesmí přesáhnout 50 Kč za každý započatý den prodlení. Nedojde-li k ujednání s nájemci nebo rozhodnutí družstva anebo společenství, činí výše pokuty 50 Kč za každý započatý den prodlení.

    Vložil Krejča Miroslav (bez ověření), 12. Květen 2016 - 16:44

    Právě se nacházím v podobné situaci. Výbor SVJ vydal špatný dokument o čerpání účtu tzv. „Dlohodobých záloh na dané středisko“- na SVJ i b.j. – nesprávně fond oprav, který pak následně sdělil, že byl upraven. Moje snaha domoci se nových správně zpracovaných dokumentů, naráží na odmítání správce domu provádějící účetnictví pro SVJ. Reakce je paradoxní s textem stanov nově přijatých, které však k datu mojí žádosti o prověření dokladů SVJ nejsou právně účinné pro nezveřejnění v Rejstříku SVJ. Stanovy totiž v reakci na NOZ se odvolávají na postup – žádost, sdělení a oznámení termínu a místa a prohlídky. prostě úřad prostřednictvím čl. výboru. Tragedií je , že statut. orgán(členové) jsou zřejmě právně nevzdělaní a běžně si hrají na „mrtvé brouky“, neodpovídají vůbec na podněty písemně předané vůbec – natož v zákonné lhůtě 30 dní ???? Někdy zareagují, že dotaz bude řešen na příštím shromáždění. tak zněla odpověď na poukázání špatně sestaveného vyúčtování na moji b.j., přeplatky chtějí přes řádně podanou námitku vyplatit za rok 2015 a řešit něco chtějí hlasováním v roce 2017 ?? všechno nasvědčuje tomu, že zákony vydané pro SVJ jsou k ničemu, nejsou respektovány podobně uvažujícími členy jako v našem případě. Zajímalo by mně, při doporučovaném užití §8 zákona 67/2013 Sb, zda je nadřazen text zákona nad text stanov, který jsem popsal, neboť by šlo ustanovení NOZ proti zákonu 67/2013 sb.

    Děkuji za reakce

    Krejča

    Vložil janica, 12. Květen 2016 - 17:43

    Abych pravdu řekla, nerozumím vašemu příspěvku. Statutární orgán SVJ je výbor, většina jeho členů nemá právní vzdělání, ale to nic neznamená,protože problematice SVJ nerozumí ani právníci se vzděláním. Ale ponechme tuto oblast. Co jste myslel, že je špatný dokument o čerpání DZ? Účetní může vyjet přehled, co bylo účtováno. Jak byl upraven? Jako vlastník jste ve vztahu k SVJ, veškeré připomínky, reklamace na výbor.Buďte konkrétnější. Tak vám nikdo neodpoví.

    Vložil Ing. Miroslav Krejča (bez ověření), 13. Květen 2016 - 7:48

    Abych problém přiblížil. Vyúčtování na moji b.j. jsem obdržel. V něm jsem reklamoval 3 položky, jejichž čerpání neodpovídaly mému vlastnickému podílu na spol. částech domu. Na toto byla reakce výboru, že se bude řešit až na příštím shromáždění na konci roku.K tomu následně správa domu provádějící účetnictví sdělila, že jedna z dalších mnou reklamovaných položek byla z vyúčtování vyňata. Moje snaha o zaslání správného – takto opraveného vyúčtování se míjí účinkem. Nemohu přece pouze dát na to, že se něco opravilo bez dokladu.Bohužel ne všechno jde řešit hned soudem.

    Krejča

    Vložil Pub (bez ověření), 13. Květen 2016 - 8:23

    „…jedna z dalších mnou reklamovaných položek byla z vyúčtování vyňata…“

    cokoli NENÍ ve vyúčtování, je počítáno podle vlastnických podílů, a všechhno co JE, je počítáno buď na byt|osobu anebo to plyne z nějakých jiných obskurních pravidel hospodaření.

    Takže máte li byt velký (tzn. jsou i byty malé), pak „vyňatá“ položka se Vám právě zdražila poměrem velikosti podílu. Nevím jaká položka to byla, ale čím více položek je v SVJ z rodílnými podíly počítáno na byt, tím spravedlivěji (samozřejmě mluvím o položkách souvisejících se službami dodávanými bytům samotným)


    „…zákony vydané pro SVJ jsou k ničemu…“

    To není pravda. Jsou k ovládnutí těch hloupých nájemníků z 90-tých let 20-tého století, jimž se tvrdilo jakými nejsou „vlastníky“, aby byli přesvědčeni, že se mají pomocí neprůhledných úvěrů zasekat do dluhů a jak ze sebe postupně zase nájemníky udělají. Nebo si fakt myslíte, že by šlo Havlovy-králíkárny nějak jinak zrekonstruovat do …jak tomu říkají realitky… „noblesních, luxusních bytečků s chrómovanými klikami a s výhledem na popelnice“?


    „…Tragedií je , že statut. orgán(členové) jsou zřejmě právně nevzdělaní a běžně si hrají na „mrtvé brouky“, neodpovídají vůbec na podněty písemně předané vůbec – natož v zákonné lhůtě 30 dní …“

    1. rád se poučím: který zákon určuje tu Vaši „zákonnou lhůtu 30 dní“?
    2. vůbec nevíte co je „tragédie“… co až Vaši tragédi předají předsednictví sluhovi sluhy (tj. správcovské firmě). Co uděláte pak? To je tragédie.
    Vložil Ing. Miroslav Krejča (bez ověření), 13. Květen 2016 - 18:40

    Ještě tedy upřesním ten guláš u nás. Tzv. vyňatá položka – položka o kterou snížil statut. výbor vyúčtování , byl náklad na přítomnost notáře při přijímání stanov dle NOZ. Po mém soudním napadení o nezákonném svolání shromáždění- „honem, honem“ i kdy bylo do konce roku 2016 dostatek času. Soud zrušil usnesení o schválených stanovách pro porušení zákona – nedodržení zveřejnění stanov s vyvěšením pozvánky na shromáždění. Položka naúčtovaná notářem byla zahrnuta ve vyúčt. 2015 – a jako taková mi byla rozepsána k b.j.. Po oznámení tohoto, mi však správa – potažmo výbor SVJ přes urgence nedodal nové – správné vyúčtování. Tolik k tomu. Jinak lhůta na odpověď 30 dní je výslovně uvedena v zákoně 67/2013 Sb. – § 8. Dle tohopto § pak máte možnost – při nevyřízení námitky řádně podané do 30 dnů od předání vyúčtování, pak máte dle stejného zákona – § 13, nárok na uplatnění pokuty a poplatek z prodlení 100 Kč za každý den z prodlení.

    Krejča

    Vložil Nový (bez ověření), 14. Květen 2016 - 12:32

    Píšete o příspěvcích na správu a argumentujete pokutou a poplatkem z prodlení, které se ovšem na příspěvky na správu nevztahují, protože se vztahují na vyúčtování služeb.

    Náklady za notáře patří do nákladů na správu, nepatří do služeb podle zákona č. 67/2013 Sb.

    Vložil lesik, 8. Květen 2016 - 12:09

    lesik Děkují Vá za odpověd,psala mi vcera nasledujici- " za cely dum bylo namereno 600 m3 = 92,05 kč /m3 "

    Ta cena za studenou vodu mi pripada neskutecne draha.

    pak mi napsala nasledujici : " Cena za 1m3 se nedá určit jednou částkou v byte, vzhledem k zákonnému způsobu rozpočítávání se náklady na m3 v jednotlivých bytech liší. "

    Jenze ja bydlim v garsonce sam = 1 osoba,proc se lisi ve stejnem dome naklady v m3 ? Kdyz voda ma stejnou cenu ?

    Proc za dum maji presne m3 a za moji spotrebu ne? Tak potom platim jen tan na blink? od oka ? Divne.

    Prece kdyz i vyuctovala castku v kč-, za spotrebu v meme byte za SV a TV ,tak musi vedet kolik za spotrebu vody platim za m3. A to mi dolozit nechce,ani kolik m3 jsem spotreboval.

    Děkují Lesik.

    Vložil janica, 8. Květen 2016 - 14:24

    Cenu za vodu od dodavatele neovlivníte. Platí se i víc. Podívejte se na internet. Nenapsal jste, zda máte vodoměry, zda jste podepisoval konečný odečet. Podle vyjádření účetní by to vypadalo, že vodu rozpočítáváte na osoby? Pokud vydělíte částku náklady za váš byt cenou za m3, tak uvidíte, kolik jste spotřeboval. Pokud máte vodoměry a odečet byl proveden, tak my např. uvádíme počáteční a konečný odečet na vodoměrech, stejně jako odečet tepla na jednotlivých radiátorech, ale je to na 2. stránce vyúčtování pro informaci. I když píšete, že platíte účetní, že je povinna vám poslat, co potřebujete. Není. Platíme si taky zálohy na dodávky médií, ale dodavatel nemá, co do činění s vlastníkem. Pro vás je to vždy výbor SVJ, na toho se vždy obracejte. On je povinen s vámi vše projednat, dát souhlas účetní. Naši vlastníci se taky obraceli na účetní (SBD), chtěli změny v předpisech, vysvětlení vyúčtování, aniž jsme o tom věděli. Zatrhli jsme jim to, stejně jako účetní. Bylo by to porušení smlouvy.

    Vložil SVJP22 (bez ověření), 8. Květen 2016 - 7:56

    Účetní má smlouvu s SVJ, ne s jednotlivými členy, proto nemůže poskytovat individuální informace. Její reakce je proto správná. Je nutné se obrátit na výbor SVJ. Výúčtování spotřeby na jednotlivé byty ve vašem případě existovat musí a mělo by být součástí ročního vyúčtování. Cena vodného a stočného místního vodárenského podniku je věřejné dostupná a snadno ověřitelná. Z dotazu není zřejmé jak se rozúčtovává spotřeba na jednotlivé byty. Pokud podle počtu osob, tak se celková výše nákladů podělí počtem osob. Pokud podle náměru bytových vodoměrů, tak se vedle naměřené spotřeby ještě musí dopočítat rozdíl spotřeby mezi domovním a bytovými vodomě a v našem případě ještě připočítat zálohy na další období, protože vodárny vyúčtovávají roční spotřebu uprostřed roku. Jinými slovy oficiální cena vodáren je údaj jen pomocný, protože nikdy tato částka přesně neodpovídá vyúčtování SVJ. My jsme si pořídili bytové vodoměry na dálkový odečet a zasíláme informaci o stavu těchto vodoměrů každý měsíc a je to bez problémů. Výhodu to má v tom, že výbor má nezávislou informaci v případě nehlášeného zvýšení počtu osob v bytě a vlastník bytu v případě skrytého úniku vody (oba případy se již staly). Závěr pro tazatele: ověřit si způsob výpočtu spotřeby VS a žádat případně o poskytnutí informace výbor.

    Vložil asi tak (bez ověření), 8. Květen 2016 - 1:35

    Lesíku, pláčete na špatném hrobě. Uvedené podklady nemůžete žádat od účetní a předsedu, ale od svj. Chápete ten rozdíl? Účetní neplatíte ze svých peněz. S účetní má smlouvu patrně svj a platí ji svj podle smlouvy. Vy ji určitě neplatíte.

    Vložil Anon (bez ověření), 8. Květen 2016 - 9:38

    A kde ty peníze SVJ bere?

    Vložil Bor (bez ověření), 8. Květen 2016 - 6:27

    „Účetní neplatíte ze svých peněz.“

    Lesík nepsal, že účetní platí ze svých peněz.

    Vložil lesik, 8. Květen 2016 - 12:43

    lesik, upresnim,psal jsem,ze za spotrebu SV a TV platim ze svych penez,tudiz mam pravo znat cenu za m3,kterou jsem spotreboval. Ucetni take platim s casti ze svych penez,protoze jsem ve SVJ,kdy vsichni prispivame i na ucetni.

    Vložil Petr, 13. Květen 2016 - 9:22

    1/ Nejvyšším orgánem není výbor nebo účetní, ale shromáždění dle zákona 89/2012 Sb.

    § 1208 „Do působnosti shromáždění patří

    1. schválení druhu služeb a výše záloh na jejich úhradu, jakož i způsobu rozúčtování cen služeb na jednotky“,

    2/ Zeptejte se účetní, ať vysvětlí kde v zákoně „Cena za 1m3 se nedá určit jednou částkou v byte, vzhledem k zákonnému způsobu rozpočítávání se náklady na m3 v jednotlivých bytech liší“

    3/ ta uváděná cena vody asi není cena vodáren, ale kolik vychází na součet podružných vodoměrů, který bývá nižší než stav na patním fakturačním vodoměru

    4/ zřejmě máte dálkový odečet spotřeby, jinak byste měl při komisionálním odečtu podepsat souhlas s naměřenou spotřebou

    5/ Hledejte zde nebo na internetu

    • „reklamace vyúčtování, rozúčtování“
    • „rozúčtování teplé vody“

    např.

    http://www.portalsvj.cz/…sluzeb-teplo

    http://www.portalsvj.cz/…teple-vody-2

    http://www.portalsvj.cz/…vyuctovani-5

    http://www.portalsvj.cz/…-za-rok-2009

    http://www.portalsvj.cz/…ovani-sluzeb

    http://www.portalsvj.cz/…tovani-tepla

    6/ hledejte v zákoně 67/2013 Sb.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".