účast notáře

Vložil aleš, 17. Listopad 2015 - 18:54 ::

Dobrý den, dle informací na internetu např. Judr. Čáp z 5.11.2015 zdroj: Verlag Dashofer, nebo „Nemovitost profi“ se s odkazem na judikát Vrchního soudu v Praze nemusí u SVJ vzniklých před 1.1.2014 při změně stanov být účasten notář. Podle těchto informací by se tímto stanoviskem měly řídit příslušné rejstříkové soudy (Praha, České Budějovice, Plzeň, Ústí n. Labem, Hradec Králové). Naopak Vrchní soud v Olomouci vyjádřil opačné stanovisko. Máte někdo s tímto zkušenost, tj. SVJ z uvedených krajů. Prošla Vám změna stanov bez notářského zápisu? Díky za info. Aleš

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Zuzka (bez ověření), 19. Listopad 2015 - 17:31

    Dobrý den,

    a nevíte jak v Liberci? Na družstvu, které nám pomáhá se správou jsem se doslechla, že notář třeba není. Ale je to tedy jisté?

    díky moc Zuzka

    Vložil Pavel, 19. Listopad 2015 - 18:32

    Zuzko,

    asi nejspolehlivější je průzkum bojem.

    Těch soudních úředníků, tajemníků a jiných úředních osob je mnoho. Netuším jak se kdo vyspí a rozhodne. Zárukou v současné době určitě není, že jeden úředník rozhodne po právu. Další klidně může rozhodovat proti právu.

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil Zuzka (bez ověření), 20. Listopad 2015 - 20:52

    Tak jsem dnes mluvila s notářem a říkal,ať to zkusíme a pak dáme vědět jak to dopadlo :-) Takže to v zkusíme bez notářského zápisu.

    Vložil levape, 21. Listopad 2015 - 9:51

    To jako jedna schůze bez notáře a když se u rejstříkového soudu nezadaří tak opakovat schůzi s notářem? Nebo jak jste to myslela?

    Vložil Zuzka (bez ověření), 21. Listopad 2015 - 18:17

    ano, tak jsem to myslela…máme schůzi v půlce prosince ohledně změny členů výboru, tak to zkusíme při jednom…

    Vložil Pavel, 21. Listopad 2015 - 0:05

    Zuzko,

    to jsem také radil. :-))

    Až dopadnete, doufám, že dobře, tak se pochlubte nejen notáři ale i zde.

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil zuzka (bez ověření), 25. Leden 2016 - 17:33

    Tak se jdu pochlubit, máme hotovo a bez notáře :-)

    Vložil Pavel, 25. Leden 2016 - 22:03

    Zuzko,

    gratuluji.

    Nezbývá než doufat, že se i takový paskvil jako je NOZ dočká použitelné judikatury a SVJ budou moci plnit svou funkci a ne jen řešit právní nejasnosti.

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil Pavel, 19. Listopad 2015 - 1:09

    Aleši,

    7 Cmo 79/2015 je datován 28.7.2015.

    Nicméně dne 27.8.2015 se soudní tajemnice Kotálová rozhodla opačně, ač je z Prahy:

    http://www.portalsvj.cz/…ene-stanov-0

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil Adobe (bez ověření), 19. Listopad 2015 - 8:46

    Prosím nezaměňovat MS Praha a VS Praha. Rejstříkový soud u starých SVJ účast notáře vyžaduje, vrchní soud jeho usnesení ruší.

    Vložil Pavel, 19. Listopad 2015 - 18:27

    Adobe,

    1)určitě jsem nezaměnil MS a VS. Pouze jsem uvedl, že VS Praha má určité stanovisko a MS, jmenovitě soudní tajemnice Kotálová, toto stanovisko o měsíc později nerespektuje

    2)nevím o tom, že by VS Praha rušil usnesení rejstříkových soudů. Určitě tak neučil v Usnesení sp. zn. 7 Cmo 79/2015. Již jsem o tom v tomto vláknu psal:

    „nicméně v 7 Cmo 79/2015 se tento problém meritorně vůbec neřešil. Sedmý senát pouze procesně odmítl odvolání proti rozhodnutí předsedy senátu o námitkách. Pouze v závěru svého usnesení sedmý senát „připomíná“ co si myslí o nutnosti notáře u změn stanov. No a Soudní rozhledy z toho udělaly „právní větu““

    Tím, že sedmý senát odmítl odvolání SVJ z Plzně, tak zůstalo v platnosti Usnesení Krajského soudu v Plzni. A protože s ohledem na proces se nemohl VS Praha kauzou zabývat, tak alespoň „připomenul“ co si myslí o nutnosti notářů u změny stanov u starých SVJ

    3)znáte nějaký judikát, kterým by VS Praha zrušil usnesení rejstříkového sou­du?

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil Adobe (bez ověření), 19. Listopad 2015 - 18:30

    Ano, znám. Podle mých informací bude do dvou týdnů k dispozici na webu, na který jsem odkázal.

    Vložil Pavel, 19. Listopad 2015 - 18:34

    Adobe,

    to je dobrá zpráva.

    Snad bude rozhodovat o meritu věci a nikoliv jako 7 Cmo 79/2015.

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil Adobe (bez ověření), 18. Listopad 2015 - 23:38

    Vrchní soud v Praze těch odvolání proti zamítavým usnesením rejstříkových soudů rozhodoval povícero. Vedle 7 Cmo 79/2015 také věc 7 Cmo 229/2015 tohoto pražského SVJ.
    + je mi známo, že SVJ v Brně - Králově Poli bude proti zamítavému rozhodnutí VS Olomoouc podávat dovolání k NS. A mají k tomu argumentačně slušně nabito...

    Vložil Pavel, 19. Listopad 2015 - 0:55

    Adobe,

    1)domnívám se, že u starých SVJ při změně stanov nemusí být notář, pokud to není ve stanovách

    2)nicméně v 7 Cmo 79/2015 se tento problém meritorně vůbec neřešil. Sedmý senát pouze procesně odmítl odvolání proti rozhodnutí předsedy senátu o námitkách. Pouze v závěru usnesení sedmý senát „připomíná“ co si myslí o nutnosti notáře u změn stanov. No a Soudní rozhledy z toho udělaly „právní větu“

    3)nemůžete zveřejnit 7 Cmo 229/2015? Třeba se tam meritorně řešil diskutovaný problém a bude tam i odůvodnění.

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil Adobe (bez ověření), 19. Listopad 2015 - 8:47

    Předpokládám, že až bude příslušné SVJ mít rozhodnutí k dispozici, že ho zveřejní. Na web strkají spoustu zajímavých dokumentů. Já mám jen informaci o jeho existenci, odůvodnění neznám.

    Vložil Adobe (bez ověření), 27. Listopad 2015 - 18:15

    Slibované je zde: https://www.praha-9.eu/…nepotrebuji/

    Argumentačně to dává smysl.

    Vložil lake, 28. Listopad 2015 - 18:49

    Členové výboru SVJ Místecká 450 mají mezi sebou schopného právníka. Bohužel však se jeví, že dotyčný trpí stejnou právní slepotou jako jiní právníci (http://www.portalsvj.cz/…D+pr%C3%A1vo).

    Na webu onoho SVJ se popleteně vyjadřuje radost nad tím, že rozsudek ulehčí život tisícům SVJ, které údajně čekají na „uvedení změny jejich názvu do souladu s požadavky nového občanského zákoníku“.

    Zjevně jim zcela ušlo, že žádné SVJ(2000) změnu svého názvu provádět nemusí. Vždyť mají název v souladu se ZoVB, a nic ohledně názvu jim neukládá ani NOZ, ani jiný zákon.

    SVJ Místecká 450 změnilo svůj název zcela zbytečně.

    A co je ještě horší, výbor svým svévolným právním kutilstvím způsobil, že článek 1 stanov je zmatečný a protizákonný. Obsahuje totiž tento nesmysl:

    Čl. I
    Základní ustanovení
    (1) Společenství vlastníků jednotek (dále jen „společenství“) je právnickou osobou založenou ve smyslu ust. § 1194 zákona č. 82/2014 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen „ObčZ“) za účelem správy domu čp. 450, v ulici Místecká (…).

    Nejde jenom o to, že zákon č. 82/2014 Sb. není Občanský zákoník. Jde o to, že ti klauni ve výboru si snad vážně mysleli, že ze SVJ(2000) je možno udělat SVJ(2012) pouhým odhlasováním upravených stanov.

    Toto samozřejmě možné není! Podle NOZ platí, že právnická osoba má právní osobnost od svého vzniku do svého zániku. Právní osobnosti se nikdo nemůže vzdát, a to ani z části; učiní-li tak, nepřihlíží se k tomu. Viz § 16 NOZ.

    Takže výsledkem legislativního kutilství členů výboru jsou zprasené a absolutně neplatné stanovy, a celkově zmatek nad zmatek. Výsledek: naprosto zbytečná změna názvu, a absolutně neplatný pokus o změnu právní osobnosti.

    lake

    Vložil Pavel, 27. Listopad 2015 - 19:13

    Adobe,

    děkuji.

    Je to lepší než předchozí Usnesení 7 Cmo 79/2015.

    A když ještě bude sjednocující stanovisko NS, jak slíbila JUDr. Brzobohatá, tak by se malinký střípek problémů plynoucích z nepovedeného NOZ mohl definitivně vyřešit.

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil Jirka Š. (bez ověření), 17. Listopad 2015 - 21:46

    v Olomouci notářský zápis vyžadují.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".