SVJ a kupní smlouva

Vložil Kupní smlouva (bez ověření), 24. Březen 2016 - 8:51 ::

Prosím má po nás – nových vlastnících SVJ právo požadovat naší kupní smlouvu. Samozřejmě jsme dali výpis z katastru, Děkuji

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Magda3 (bez ověření), 25. Březen 2016 - 0:48

    Podívejte se do stanov. Pokud tam máte povinnost předat kupní smlouvu SVJ, tak s tím asi nic nenaděláte. A pokud to tam nemáte, ať si smlouvu SVJ obstará samo.

    A pokud bych našla v nákladech SVJ poplatek za vydání smlouvy, tak by mě zajímalo, k čemu tu smlouvu vlastně potřebují.

    Magda

    Vložil petrsv, 24. Březen 2016 - 10:25

    Nenapadá mě důvod, proč by ji mělo SVJ chtít. Sdělili vám ho?

    Vložil kupa (bez ověření), 24. Březen 2016 - 10:24

    Ne, jich se to netýká, ať vám to zdůvodní s odkazem na normu. Na katastr se mohou podívat, vy máte povinnost vůči SVj co oznamovat v zákonu.

    Vložil kok (bez ověření), 24. Březen 2016 - 13:50

    a proč Vám to vadí ?? Na katastru jim Vaši smlouvu za stovku vydají (je to veřejná listina) a např. naše účetní chce vědět, jak je ve smlouvě vyřešeno vyúčtování, popř. zde velmi intenzivně řešený přechod dluhů atd. Jen chtějí aby jste byli vůči SVJ vstřícní a ušetřili jim cestu na katastr a společné peníze. Navíc když jim kupní smlouvu dáte vy, můžete začernit např. cenu která SVJ nezajímá.

    Vložil § (bez ověření), 24. Březen 2016 - 14:20

    Vaše účetní chce vědět, jak je ve smlouvě vyřešeno vyúčtování. Co je vaší účetní do toho. Jak se řeší vyúčtování patří mezi pravidla, které si vlastníci schvalují na shromáždění. Do kupní smlouvy společenství ani účetní vůbec nic není. Ani jeden ani druhý nejsou kontroloři kupních smluv.

    Vložil Kontrolor (bez ověření), 25. Březen 2016 - 8:15

    „Do kupní smlouvy společenství ani účetní vůbec nic není. Ani jeden ani druhý nejsou kontroloři kupních smluv.“

    Naše SVJ je kontrolor všeho a všech.

    Vložil Kuk (bez ověření), 24. Březen 2016 - 16:25

    Vždyť to kok už napsal proč. Aby SVJ vědělo, po kom má vymáhat dluhy, zda je podle KS převzal či nepřevzal kupující.

    Vložil Magda3 (bez ověření), 25. Březen 2016 - 0:52

    Kupní smlouva je smlouvu mezi prodávajícím a kupujícím. Tam se určitě SVJ nedozví po kom vymáhat dluhy. Leda že by bylo stranou dohody o přechodu dluhů a pak asi bude mít takovou dohodu v ruce.

    Magda

    Vložil § (bez ověření), 24. Březen 2016 - 16:35

    SVj nemá nárok na to, aby kontrolovalo kupní smlouvy. Takovým bohem svj není. SVJ má jiné možnosti, aby zjistilo co vědět má. To, zda má svj vymáhat nějaké dluhy, to přece nemůže hledat v Kupní smlouvě. Panebože, co to tady je.

    Vložil Jaruška (bez ověření), 25. Březen 2016 - 0:33

    Já Vám povím, co se stalo: SVJ nás má všechny v lati: SVJ rozhodne, kolik budete platit, ovce odkývou 25 Kč/m2, když jste cuknete, máte dluh, při prodeji Vám ho vyčíslí, kdo si od Vás koupí byt, když Vám SVJ vystaví papír, že dlužíte? A ono vystaví a s velkou radostí. Běda, když se zeptáte, na co prachy mají sloužit. Náš pan předseda, zaměstnanec ústředního orgáu ČR a jeho choť, totéž zaměstananec jednoho úůstředního orgánu ČR si to takto vymysleli, máme „fond údržby“, 25Kč/m2, no a něj se platí pan předseda, účetní- jeho známá, rekonstrukce domu, kterou si někdo neobjednal, asi tak 10× předražená požární prevence ( mimochodem cca 110 000 42 BJ ), teď nám předložil „vyúčtování“ ke schválení: 450 000/42 .

    To ale neodpovídá pravidlům, jako že plat pana předsedy /42, plat kamarádky účetní /42 atd že? Takže se stanu dlužníkem, takto nepřijmu. SVJ vystaví papírek, že dlužím.

    Jak múže blbeček, který ani netuší, jak se počítá usnášeníschopnost mít takovou moc?

    Dali mu ji zákonodárci, děkujeme.

    Magdo, sejdeme se asi u toho ÚS.

    Vložil elko (bez ověření), 26. Březen 2016 - 13:22

    Statutáři jsou bohužel obětí her našich zákonodárců, potažmo asi lobbistů. Na statutáry zákon dnes navalil tolik povinností, předpokladů o odbornosti, zdravém rozumu, těm co to alespoň umí zakázal střetem zájmů působit ve stejných orgánech, navíc je nutí ručit celým svým majetkem; který blázen by to dnes chtěl dělat? Snad jen naivní neználek, který neví do jaké pasti leze. Že by záměr? Je to podpora nových OPBH, které se s radostí ujmou role předsedy, vašeho domu, účtu, a budou vám s tím hospodařit. Ovce si mnou ruce, že to nemusejí být ony. Dovedla by ale taková ovce sestavit rozpočet (tolik zde oblíbenou reserve study) tak, aby se na shromáždění proti němu nikdo neozval? Tak ovce, směle do toho, přemluvte tu mlčící většinu, vyargumentujte to tak, aby vás zvolili (jde přece o vaše peníze, tak se musíte snažit) a je po problému.

    Jinak si můžeme stěžovat leda na hlavním nádraží.

    Vložil Diskutující lakem často mazaný (bez ověření), 26. Březen 2016 - 13:54

    Napsal jste: „Navíc je nutí ručit celým svým majetkem.“

    Takže by se Vám líbilo, kdyby členové SO neměli odpovědnost za škody způsobené SVJ v případech, kdy nekonali s péčí řádného hospodáře? To byste byl raději, kdyby tyto škody hradili všichni členové SVJ?

    Vložil elko (bez ověření), 26. Březen 2016 - 14:33

    Ne,ne,ne, právě naopak. Bylo tím myšleno, že když se uvolí dělat předsedu výboru důchodce (má na to čas, a NIKDO jiný to nechce) a zbytek výboru je další důchodce a žena na mateřské, tak přechod dluhů, nějaká potvrzení a podobné věci vypadají jak vypadají. Nemám naštěstí zkušenost s obrdružstvy, stačí náš dům o 32 vlastnících, kde to nikdo nechce dělat. A to nejmíň půlka jsou vzdělaní a intelektuálové, občané min průměrného rozumu. Z toho opravdu není cesta, máte nějaké řešení, jiné, než oslovit firmu nebo osobu zvenčí?

    Vložil JaVa, 26. Březen 2016 - 13:41

    Žádný naivní neználek,ale „slouha“,který léta působil pod velením SBD, jako tzv.„předseda samosprávy“, se sám přihlásí do výboru SVJ a pomocí „tupých ovcí“ prosadí jako předsedu SVJ původního vlastníka budovy -SBD-,který se o dům přece 40 let tak dobře staral.„Ovčani“ mu budou přitakávat a vlastníci,kteří se chtějí o svůj majetek starat sami jsou vždy přehlasováni,je­likož nemůžou být přece chytřejší než jejich „družstvo“,na které jsou 40 let zvyklí.JaVa

    Vložil Diskutující lakem často mazaný (bez ověření), 26. Březen 2016 - 11:58

    Jaruška napsala:„Dali mu ji zákonodárci, děkujeme.“

    Zákonodárci nemůžou za to, co si „odkývaly ovce“ jak jste napsala. Při spoluvlastnictví rozhoduje vždy většina, či kvalifikovaná většina, či je v některých případech potřebný souhlas všech.

    Vložil Magda3 (bez ověření), 25. Březen 2016 - 7:04

    ať nás neklepne pepka, než k tomu ÚS dojdeme. A ať nás neklepne znovu, až ÚS rozhodne v náš neprospěch. Protože názory, které se zde opakují jsou mimo jiné takové, že text zákona vlastně není moc důležitý. Magda

    Vložil hofman, 25. Březen 2016 - 11:49

    od hanna – platí přece, že před soudem jsme si všichni rovni – pokud zaplatíme stejně! vás, magdo, jsem si dovolila přes admin. požádat o osobní mail, chci se poradit o stejném soudním problému, tak jestli vám to nevadí, ozvěte se. dík.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".