Stanovy versus zakon - rozuctovani nakladu

Vložil Anonymous, 26. Leden 2011 - 15:24 ::

$15 (1) zákona č. 72/1994 říká, že náklady by měli být rozpočteny podle vlstnických podílů.

Ve stanovách společenstvní máme tyto body:

Do výlučné působnosti shromáždění náleží rozhodování o

  1. výši příspěvků členů společenství na správu domu podle návrhu výboru společenství pro příslušné jednotky, popřípadě o výši a způsobu placení dalších příspěvků na činnosti uvedené v čl. IV; úhrada všech příspěvků do výše nutných nákladů vyplývá pro členy společenství ze zákona,
  2. výši záloh na úhradu za služby dle návrhu výboru pro příslušné jednotky, pokud není v této věci usnesením shromáždění svěřeno výboru nebo pověřenému vlastníkovi; povinnost platit minimální reálné zálohy vyplývá pro členy společenství ze zákona z titulu úhrady výše skutečných nákladů a pro vyloučení finančních ztrát společenství,
  3. způsobu rozúčtování cen služeb na příslušné jednotky podle návrhu výboru, není-li stanoveno zvláštním předpisem nebo rozhodnutím cenového orgánu,

a

Tříčtvrtinové většiny hlasů přítomných členů společenství je zapotřebí k přijetí usnesení o

  1. schválení nebo změně stanov,
  2. změně prohlášení vlastníka budovy podle §4 zákona s výjimkou zániku vlastnictví jednotky podle §5, odst. (6) zákona , kdy je potřebný souhlas všech členů,
  3. uzavření smlouvy o zástavním právu; netýká se jednotek jejichž vlastníci budou příslušné podíly nákladů hradit přímo – nebudou se podílet na půjčkách,
  4. způsobu rozúčtování cen služeb na jednotlivé vlastníky, 5. rozdělení zisku z hospodaření společenství.

Jsou stanovy nadřazeny zákonu a můžeme tedy změnit zpusob rozúčtování pokud budeme mít 75% v2t3inu hlasů.

Dekuji za odpověď

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 26. Leden 2011 - 16:07

    Anonymous (podepisujte nějak své příspěvky),

    podle § 11 odst. 4 ZoVB "k přijetí usnesení (...) o rozúčtování cen služeb na jednotlivé vlastníky jednotek podle § 9a odst. 2 je zapotřebí tříčtvrtinové většiny přítomných hlasů."
    Vaše stanovy jsou tedy v této části v souladu se zákonem.

    Vámi zmíněný § 15 odst. 1 se nijak netýká placení služeb, nýbrž přispívání na správu domu a pozemku. Doporučuji neplést dohromady tyto dva zcela odlišné platební důvody.

    lake

    Vložil Anonymoussss (bez ověření), 26. Leden 2011 - 15:46

    Stanovy nejsou nadřazeny zákonu 72/1994. Stanovi musí být v souladu ze zákony ČR a vyhláškami.

    Anonymoussss

    Vložil JanP (bez ověření), 26. Leden 2011 - 18:54

    Porad v tom mam zmatek.

    Resim zpusob rozuctovani nákladu za spravu a odmeny pro vybor.

    Co musime splnit aby jsme mohli rozpocitat naklady za spravce a odmeny pro vybor stejnym dilem na bytovou jednotku.

    Podle Vas by to melo stacit 3/4 souhlas usnaseni schopneho shromazdeni?

    Dekuji

    Vložil Leni (bez ověření), 26. Leden 2011 - 21:42

    DOTAZ: Co musime splnit aby jsme mohli rozpocitat naklady za spravce a odmeny pro vybor stejnym dilem na bytovou jednotku.

    ODPOVĚĎ: Musíte mít dohodu (souhlas) všech vlastníků …

    DOTAZ: Podle Vas by to melo stacit 3/4 souhlas usnaseni schopneho shromazdeni?

    ODPOVĚĎ: Ne, to nestačí.....

    Vložil G.X, 26. Leden 2011 - 19:30

    Dobrý den,

    je nutné rozlišovat služby a správu domu.

    Odměny výboru nepochybně patří mezi náklady na správu domu.

    Vámi citovaná ustanovení o hlasování se v žádném bodu netýkají způsobu rozúčtování nákladů na správu domu.

    Správně hledejte v zákoně § 13 odst. (1)

    Vzhledem k tomu, že dohoda bývá interpretována jako smlouva všech, prakticky nemáte šanci váš záměr prosadit.

    G.X.

    § 13 (1) Vlastník jednotky se podílí na správě domu v rozsahu, který odpovídá jeho spoluvlastnickému podílu na společných částech domu, není-li mezi vlastníky jednotek dohodnuto jinak. 

    Vložil Eduard Navara, 27. Leden 2011 - 1:23

    Dobrý večer,

    „dohoda bývá interpretována“ – ale také nemusí, že? Můžete mi, prosím, uvést konkrétní zákon a §, kde je stanoveno, že o tom musí rozhodnout 100% vlastníků? Proč by nemohla stačit 3/4 většina přítomných nebo 3/4 většina ze všech, příp. jiný poměr? Děkuji za konkrétní odpovědi, nikoliv za dohady.

    Vložil G.X, 27. Leden 2011 - 7:01

    toto podtéma je rozebráno zde http://www.portalsvj.cz/…pojmu-dohoda G.X.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".