stanovy BD

Vložil Mirek-j (bez ověření), 21. Říjen 2014 - 21:57 ::

Zdravím, a prosím o váš názor.Za 2 dny budeme hlasovat o nových stanovách BD a na základě toho jsem po předsedovi představenstva chtěl ujasnit některé body stanov./upřesňuji, byt jsem převzal před 2 měsíci, čili zatím s BD nejsem vůbec seznámen/Předseda odpověděl takto: „Rozúčtování tepla je dle platných vyhlášek, teplá voda je na žádost Vaší maminky a následně schválena čl. schůzí, sice v rozporu s vyhláškou, účtovaná dle skutečné spotřeby na vodoměrech. Nebytové prostory jsou místnosti ve sklepech, některé využité více, jiné méně. Domovní řády byly vyvěšeny u nástěnky. Za stanovy nám zodpovídá notář pan Říha a zda mají být součástí stanov Vám odpoví na schůzi on (podle mně ne). Vybudování kotelny bylo řádně schváleno čl. schůzí, je v našem vlastnictví a po řádném hlasování jsme ji z důvodu úspor nákladů provozování pronajali firmě Inzula.“ Mám z takovéto odpovědi indentifikovat sebe nebo předsedu za „mimoně“? Nota bene vyvstává mi otázka,jestli tento člověk je schopen takovouto funkci vůbec zastávat.Nevíte někdo,jaká by to měla být vyhláška, podle které se vyúčtování teplo a teplá voda když je vlastní kotelna.Nebo co přesně bych po něm měl chtít abych věděl, jaks e co v domě rozúčtovává? Děkuji za váš čas a odpovědi MJ

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Mirek- j (bez ověření), 22. Říjen 2014 - 10:13

    Chápu,že se může dotaz zdát zmatečný,pro vysvětlení vaše dotazy rád zodpovím.Pro upřesnění,sta­novy,které jsme obdrželi,jsou vzorové, vytvořené notářem.Je v nich uvedeno pouze to,co je v zákoně o družstvech.Před­pokládal jsem,že stavovy jsou jakási „kuchařka,jízdní řád, návod“ jak BD hospodaří,jak se řeší změny,jak a kdy se co vyúčtováná, podle čeho (vyhl.dohoda nájemníků) a popř.i to, co se v BD změnilo od doby kdy BD vzniklo(2003)nap­ř,že BD vystavělo vlastní kotelnu.Pokud jsem četl tady různá vlákna,je tady odkazováno – přečtěte si stanovy…, Kde bychs e prosím dozvěděl, co také stanovy by měli a mohli obsahovat? Děkuji

    Vložil Krupp, 22. Říjen 2014 - 11:00

    Dotaz je skutečně dosti zmatený. Nemáte představu, jak by měly stanovy vpadat a hned kritizujete. Přečtěte si zákon 90/2012 o korporacích. Proč by tam mělo být něco o tom, že družstvo vybudovalo kotelnu? Pokud myslíte, že ano, pokuste se to do stanov na schůzi prosadit. Máte třeba ve stanovách, že jsou v domě schody, nebo výtah? Já myslím, že k tomu není důvod. Právě tak záležitosti, které se mohou měnit, jako třeba způsob rozúčtování služeb bych přijímal ve zvláštním ujednání, nikoliv ve stanovách. Jirka

    Vložil Mirek- j (bez ověření), 24. Říjen 2014 - 9:26

    pane Krupp, nevím, kde jste vzal přesvědčení,že je to kritika,ale po včerejší členské schůzi vám musím napsat, že by byla i oprávěná.Zděšení nebylo asi jen moje ale i dalších zúčastněných,kdy jsme zhistili,že pan předseda představenstva (ve funkci 11 let) nemá bůbec ani podezření,co je jednotka,co nebytový prostor a co společné prostory,neví jak se volí nové představenstvo,a když se hlasovalo o nových stanovách tak pár lidí hlasovalo proti,protože prostě nevěděli o čem se hlasuje,naprosto nezvlánutelný chaos.Možná kdyby jste si odpustil to rejpání a napsal,jen tu poslední větu,což je jediné konkrétní a věcné,za což vám děkuji,by to bylo vstřícnější.Nikdo není vševědoucí,možná až na p. laka,ale na toho už jsme tady zvyklí.

    Vložil Krupp, 24. Říjen 2014 - 10:28

    Mirku, psal jste o družstvu. Družstvo vlastní celý dům, který není rozdělen na žádné jednotky. Vašeho předsedu neznám a těžko ho mohu kritizovat. Pokud není schopen řídit schůzi, tak vám nezávidím. Váš příspěvek však skutečně byl zmatený, což vyplývá i z toho, že se snažite v družstevním domě hledat jednotky. Jirka

    Vložil Mirek- j (bez ověření), 24. Říjen 2014 - 12:27

    Jsem rád a děkuji a vaši komunikaci.Třeba se dobereme jádra pudla.Můj příspěvek může být zmatečný,tomu se nebráním,zřejmě to vyplívá i z toho, že v domě kde bydlím(2r.) je SVJ a v domě kde jsem převzal byt( před 3 měsíci) a stále bydlí moji rodiče je družstvo.Používání slovíček v SVJ už jsem jakž takž pochopil,ale v BD se to učím.Jsem obyčejný dělník,ale rád se něčemu přiučím.Z vaší odpovědi tedy mohu chápat,že pokud je to BD, tak se tam nemůžou vyskytovat nebytové prostory protože tam nejsou bytové jednotky?Nebo jak se to tam tedy nazývá,když jsou v domě byty+slepy+technic­ké místnosti+kotel­na(pův.výmění­ková stanice).Jsou nebytové prostory všechno to kde se nebydlí, např. kočárkárna, mandlovna,skle­py,chodby,scho­dy?A co jsou nebytové části domů.MJ

    Vložil Rosťa (bez ověření), 24. Říjen 2014 - 17:25

    Nahlédněte do katastru nemovitostí a tam hned uvidíte, zda má dům zapsány jednotky nebo ne.

    Vložil Krupp, 24. Říjen 2014 - 16:48

    Mirku, nejde o požívání slovíček, ale o majetkoprávní vztahy. Dům je buď rozdělen na jednotky a ty mají své vlastníky, nebo je celý v něčím vlastnictví. V tomto případě ve vlastnictví družstva.

    V prvním případě pak jsou jednotky v majetku vlastníků, jimž ještě patří společné části a společné prostory. Platí zde buď ZOVB, nebo NOZ.

    V druhém případě jsou v domě samozřejmě byty, nebytové prostory atd. Nejsou to ale jednotky zapsané v katastru. Zde platí především zákon o korporacích.

    Další podrobnosti je asi zbytečné psát, bylo by to velmi dlouhé. V diskuzích najdete popsané další rozdíly.

    Jirka

    Vložil Mirek-j (bez ověření), 24. Říjen 2014 - 18:54

    Rozdílům v katastru rozumím,v našem domě jsou jednotky a ty jsou zapsány v KN s tím, že 15 bytů je ve vlastnictví konkrétních vlastníků a 1byt je ještě SBD.V domě rodičů je vlastníkem pouze BD.Ale když mě předseda představenstva tvrdí,že u nich jsou nebytové všechno to kde se nebydlí,kočárár­na,sklepy, mandlovna atak,tak mě to přijde zláštní.Měl jsem za to,že to mohou být např.komerční prostory,nebo prostě takové prostory z kterých se dá udělat např.kanceláře,pro­dejna aj. komerční prostory.

    Měl bych ještě jednen dotaz.Včera se hlasovalo o stanovách,34 pro, 2 lidi se zdrželi. Pak se jim vysvětlilo proč se hlasovalo a o čem se hlasovalo,pak se hlasovalo jestli chtějí všichni hlasovat ještě jednou o přijetí stanov.35 členů bylo pro nové hlasování o stanovách,1 paní se zdržela.Druhé hlasování dopadlo tak,že z 36 členů bylo 34 pro, ale dva členové nehlasovali ani pro,ani proti,ani se nezdrželi hlasování. Myslíte že,to vůbec takto bylo správně? Myslím si, že ani ne,ale byl u toho všeho notář. Nakonec vyřkl,že se stanovy nepřijaly. Tak se hlasovalo o předsednictvu kterému skončil mandát.

    Jak se to bude zapisovat do rejstříku?Zůstanou tam staré stanovy, zapíše se nové představenstvo a zůstane tam stará kontrolní komise.Je to tak dobře? Nebo by se mělo počkat, třeba 2 měsíce,s těmi lidmi promluvit,předem si nechat písemně podepsat souhlas nebo nesouhlas a pak teprve zvát notáře a až potom vše zapsat do rejstříku i s novou kontrolní komisí? děkuji mj

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".