schůze výboru

Vložil Ircak, 16. Září 2016 - 0:41 ::

Chtěla bych se zeptat, zda lze do nových stanov napsat, že se výbor bude scházet pouze dle potřeby. Ve starých stanovách máme sice napsáno, že se výbor schází minimálně 1× ročně, ale většinou se vše vyřeší na schůzi shromáždění a výbor se sejde jen v případě, že se řeší něco akutního. Je někde dáno, že tam ten počet musí být udán?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil feliberi, 19. Září 2016 - 11:50

    Dobrý de všem,

    předem se omlouvám ,že to píši laicky Máme založené SVJ 30.6.2015 (zapsané u kraj.soudu). První schůze s notářem byla v dubnu 2015. Kde byl svolán 5 členný výbor. Bohužel byťák si dal podmínky kdo tam bude a někteří ho podpořili. Dopadlo ta tak ,že dodnes 19.9.2016 jsme slavný výbor neviděli, nebyla žádná schůze s námi vlastníky. Nevíme co se v domě děje. Nemáme stanovy SVJ (jen vzorové, návrh od notářky bez datumu, podpisů). Nemáme stále podrobný rozpis z fondu oprav (dříve chodil poštou při vyúčtování). Správce je bohužel díky půjčce na kotelně byťák. Takže žádný zájem… ani po urgencích.

    Jsou dané nějaké paragrafy , že nám musí dát stanovy,výpisy o hospodaření, popř. že musí být schůze min. jedna do roka.

    Náš dům je plný důchodců a nevíme jak se obrátit. Díky za odpověď. Petra

    Vložil Evžen (bez ověření), 19. Září 2016 - 17:57

    Vyhledejte si ve Veřejném rejstříku vaše SVJ. Po zobrazení vašeho SVJ máte v dolní části odkaz „Sbírka listin“. Otevřete tento odkaz a zobrazí se vám všechny do rejstříku založené listiny. Mohla by tam být listina „zápis ze shromáždění“, a v ní by mohl být zápis z ustavujícího shromáždění vč. přijatých stanov a zvoleného výboru. Seznamte se se zápisem a stanovami, abyste věděla, jaká mají vlastníci práva a povinnosti a pak můžete svá práva (např. konání shromáždění jednou ročně) uplatnit přímo odkazem na ustanovení stanov u SVJ, které zastupuje váš výbor.

    Dejte vědět, zda vaše SVJ zapsané v rejstříku uvedenou listinu či více listin obsahuje. Vyhledání vašeho SVJ proveďte na této adrese:

    https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik

    Vložil Taisa, 19. Září 2016 - 14:48

    Dobrý den, Petro!

    Je povinností výboru svolat minimálně 1× ročně schůzi shromáždění vlastníků. Pokud tak neučiní, mohou ho k tomu vyzvat vlastníci, kteří mají více než 25% hlasů. Pokud tak opět neučiní, mohou vlastníci, kteří mají více než 25% hlasů, svolat schůzi shromáždění sami. (NOZ § 1207)

    Do působnosti shromáždění patří (mimo jiné) schválení účetní závěrky, vypořádání výsledku hospodaření a zprávy o hospodaření společenství vlastníků a správě domu, jakož i celkové výše příspěvků na správu domu pro příští období a rozhodnutí o vyúčtování nebo vypořádání nevyčerpaných příspěvků. (NOZ § 1208)

    Stanovy určitě máte, proto byl na první schůzi notář. Zakládají se do sbírky listin při prvozápisu společenství, bez nich by Vám společenství rejstříkový soud asi těžko zapsal.

    Vložil kolemjdoucí (bez ověření), 16. Září 2016 - 6:23

    Zdravím, zákon neurčuje četnost schůzí výboru, takže i v našich nových stanovách máme, že se scházíme dle potřeby, či řešíme věci prostředky elektronické komunikace (emailem). Pokud není co řešit, je zbytečné se v dobře fungujících SVJ scházet jen „pro formu“.

    Vložil TN (bez ověření), 16. Září 2016 - 7:20

    To je správné, jen bych upozornil na negativum časté praxe, že se z jednání výboru nepořizuje zápis (za jednání lze považovat i tu emailovou konferenci, pokud se výborové na něčem usnesli). Pokud někdy později (náhradu škody lze uplatnit do 10 let) nový výbor bude škodu uplatňovat a některý z členů výboru si nenechal zaprotokolovat svůj nesouhlas, bude mít smůlu a musí též hradit. Já jsem po svém zvolení začal zápisy dělat, není to nic zatěžujícího, mám hotovou šablonu a pouze obměňuji datum a text uprostřed (obvykle pár bodů), takže to zabere 10 minut. Dalším důvodem, proč zápisy dělat, je prostá lidská vlastnost – zapomnětlivost a zápisy jsou vhodným místem pro připomenutí, co se schválilo a kdo co dostal za úkol (pak se nemusíme mezi kolegy dohadovat, kdo měl co na starosti). A koneckonců – usnesení výboru je právní jednání – a je napadnutelné u soudu. Pokud nebude existovat zápis a některý z vlastníků podá žalobu, tak mu nejspíš soud vyhoví, jelikož nebudeme jako výbor schopni prokázat opak jeho tvrzení (není zápis).

    Vložil anon (bez ověření), 16. Září 2016 - 9:45

    Některý v vlastníků může žalobu podat, může, ať jí klidně podá. Pak může nastupit, psát, zapisovat, přepisovat, kopírovat, ověřovat, papírovat, paírovat a předvést, jak se to „dělá“. Může se realizovat a pak to budu já, kdo podá žalobu. Budeme se navzájem žalovat a žalovat. To se nám bude bydlet!

    Vložil Taisa, 16. Září 2016 - 8:12

    Dobrá argumentace. Máte pravdu. Budu muset kolegy z výboru přesvědčit, abychom alespoň občas nějaký zápis vyrobili. :-) I když mi není jasné, co přesně je míněno tou mailovou konferencí. Vyměníme si cca 100 mailů měsíčně a v některých mailech se řeší více věcí dohromady.

    Vložil Jolana H. (bez ověření), 16. Září 2016 - 7:32

    „náhradu škody lze uplatnit do 10 let“

    Prosím o právní oporu. Našla jsem 3 roky.

    Vložil TN (bez ověření), 16. Září 2016 - 8:19

    § 629 a násl.

    Obecná promlčecí lhůta je tříletá (ve smlouvě lze dohodnout jinou, až 1–15 let). Právo na náhradu škody se promlčí nejpozději za 10 let ode dne, kdy škoda vznikla (tzv. objektivní lhůta).

    Vložil Taisa, 16. Září 2016 - 7:09

    Anebo se často i sejdeme, ale jen se radíme o dalším postupu, co si kdo vezme na starost a tak. O ničem nehlasujeme a málokdy vyrobíme zápis :-)

    Vložil Jar (bez ověření), 16. Září 2016 - 9:18

    U nás je šablona, někdy se v ní „střeva“ táhnou i rok a více stále dokola, výbor „toho hodně udělal a řešil“, o všem rozhodne „jednomyslně“, takže se vlastně nehlasuje, v zápise jsou nepodstatné věci, ty zásadní, třeba kolik je pohledávka a jak řeší SVJ její vymáhání, to tam není, všichni si potýkají, na všem se dohodnou a jsou v souladu ve všem i se správou, aby ne, když si ji našli, nasmlouvali a je to jejich hlavní poradce, nemohou přece připustit, že nás šulí. Výsledek? Prodělává vlastník, vydělá jen pronajímatel, a to ještě za cenu, že nezdaní, o co přijde na správě, nechá si místo odvodu, pak nemá co řešit.

    Také to máte podobně?

    Vložil Taisa, 16. Září 2016 - 11:21

    Tak to asi podobné v něčem máme a v něčem ne. Snažíme se vždycky najít nějaké řešení, na kterém se shodneme, takže ano, nakonec obvykle rozhodujeme „jednomyslně“. Pohledávky žádné nemáme, bohudík. Se zaměstnanci správní firmy si netykáme. Pokud na jejich práci najdeme nějaké chyby, požadujeme nápravu. Pokud je chyb příliš mnoho, měníme správní firmu. Správní firmu nevybírá výbor, ale shromáždění.

    Vložil TN (bez ověření), 16. Září 2016 - 11:31

    Máte obce, kde žádná správní firma není, nebo jen jedna (obvykle družstvo, členská buňka SČMBD). I v okresních městech není z čeho vybírat (2–3 správní firmy), buď jde o družstvo nebo firmy, které vznikly rozpadem OPBH. Najít správní firmu, která rozumí své práci, specifiku SVJ, je poctivá a která zaměstnala účetní, která rozumí specifice SVJ, není snadné.

    Vložil Taisa, 16. Září 2016 - 12:24

    Máte pravdu. Ale lze si zřídit i správu na dálku. Na většinu věcí firmu ve své obci nepotřebujete. Namátkou vedení účetnictví, sledování termínů a objednávání revizí, vypisování výběrových řízení, komunikace s bankou, komunikace s úřady, kontrola a vymáhání pohledávek, atd.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".