roční vyúčtováná

Vložil hlavateho623, 21. Leden 2015 - 10:18 ::

Hledám kontrolní orgán na správnost ročního vyúčtování z náměrů. Jana

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Poznamka (bez ověření), 21. Leden 2015 - 12:29

    Kterého roku? A máte schválená pravidla pro zpracování?

    Vložil hlavateho623, 21. Leden 2015 - 13:00

    Jedná se o 2014 (tedy letošní vyúčtování).Řekla bych, že ano.

    Vložil Poznamka (bez ověření), 21. Leden 2015 - 15:08

    Tak až budete mít podklady můžu Vám zkontrolovat nebo ukázat jak se to dělá!

    Vložil hlavateho623, 21. Leden 2015 - 15:21

    Řeknu Vám, že s letošními už nic nespravíme. Stačí nám to ukázat i na loňském vyúčtování. A jaká je Vaše práce, Vy v tom pracujete? Čím se mi zaručíte, že opravdu víte , o co jde?

    Vložil Vladimir B., 21. Leden 2015 - 17:44

    Jak to, že z vyúčtováním roku 2014 již nic neuděláte? Po jeho obdržení máte ze zákona lhůtu 30 dnů na podání reklamace a tam můžete všechny Vaše připomínky k podivnostem začínajícím odečty reklamovat. Dále snad máte s rozúčtovatelem smlouvu na jeho rozúčtovatelskou činnost, kde by měly být uvedeny podmínky předávání údajů k rozúčtování vč. jejich kontroly. Nezoufejte a využijte Vašich zákonných možností.

    Vložil hlavateho623, 21. Leden 2015 - 17:52

    Ano, to všechno, co píšete vím. Ale vypadá to, že jsem naskočila do rozjetého vlaku a některým to nevyhovuje. Bohužel, s tím „ručním“ SVJ se nedá domluvit. Proto potřebuji zjistit, jestli to, co jsem objevila je pravda a já si to špatně vysvětluji. A jaké jsou další zákonné možnosti?

    Vložil laik (bez ověření), 21. Leden 2015 - 14:38

    kontrolním orgánem jste sama, viz zákon o službách, máte právo požadovat poklady k vyúčtování, kontrolu si musíte provést sama, nikdo jiný to za vás neudělá

    Vložil hlavateho623, 21. Leden 2015 - 15:18

    Mýlíte se, kdybych si to mohla sama zkontrolovat, neptala bych se tady. To SVJ, které si dělá ruční náměry nám je neukáže, dozvím se je až z výpisu od firmy, která těm ostatním dělá elektronické odečty a dává vše, jako podklady pro vyúčtování . A právě tady je to až divné.

    Vložil Poznamka (bez ověření), 21. Leden 2015 - 16:30

    Při odečtu můžete sama opsat odečtené hodnoty a nechat podepsat od zapisovatele odečtů. U nás osoba přítomná odečtu má za úkol zkontrolovat zapsané hodnoty a podpisem potvrdit správnost. Dostane i kopie tohoto protokolu odečítání. První kontrola vyúčtování je kontrola shody uvedených odečtů s tímto protokolem.

    Vložil hlavateho623, 21. Leden 2015 - 17:22

    Tomuhle všemu já rozumím, ale jak jsem psala, na jedno odběrné místo jsou 4 SVJ. 3 SVJ mají elektronické odečty, jedno SVJ si dělá odečty ručně samo. Zjistila jsem, že nedělají náměry (jako ostatní), ale hlásí přímo spotřebu (jako jediní).A firma, která to zpracovává tam dodává " náměry ". Proto hledám pomoc a kontrolu na vyúčtování. Zjevně je tam někde nějaká zrada, ale nemůžeme ji sami najít.

    Vložil laik (bez ověření), 21. Leden 2015 - 20:58

    Bez podkladů to nepůjde. Vyžádejte si je v souladu se zákonem o službách. Pak se dá něco kontrolovat.

    Vložil hlavateho623, 22. Leden 2015 - 7:40

    Já mám všechny potřebné podklady. Proto jsem přišla na tento problém.

    Vložil laik (bez ověření), 22. Leden 2015 - 17:17

    Tak podejte proti vyúčtování námitky ve lhůtě 30 dnů u SVJ. Předpokládám, že chcete reklamovat jako vlastník, pokud jako statutár SVJ tak postupujte obdobně aeklamujte u firmy, která provádí vyúčtování. Předpokládám, že je jeden vodoměr a spotřeba se rozděluje v poměru náměru bytových vodoměrů. Pokud dodá jedno SVJ spotřebu a další náměry nebrání to korektnímu rozúčtování, pokud o této skutečnosti vím. V čem je dle Vás problém?

    Vložil hlavateho623, 23. Leden 2015 - 7:58

    Zřejmě jsem šlápla do něčeho a nevím si s tím rady. Já jsem předseda SVJ a mám připomínky k „náměrům“ jiného SVJ, který má odběrné místo i pro nás. Na jedno odběrné místo jsou 4 SVJ . 3 mají elektronické odečty jeden dává ruční. Přišla jsem na to, že oni dávají místo náměrů spotřebu. Podnik, kterému se vše odevzdáváme z našich náměrů vypočte spotřebu, ale těm, kteří odevzdávají spotřebu, vypočte „náměr“, který ale nesouhlasí s originálem. Když mi to bylo divné, nikdo mi na to nedovede odpovědět a podnik, na zpracování hodnot to popírá. Proto hledám nějaký kontrolní orgán.

    Vložil Krupp, 23. Leden 2015 - 10:14

    Paní Hlavatého,

    indikátory musí být všechny stejné. Jestli máte ve třech domech jeden druh (dálkově odečítané) a ve čtvrtém jiné (ručně) tak naměřená jednotka nemusí být srovnatelná a vychází vám hausnumera. Jestli kamsi odevzdáváte náměr nebo spotřebu je pak už vlastně jedno. Jirka

    Vložil hlavateho623, 23. Leden 2015 - 10:36

    Jirko,já když mám potom možnost porovnat vyúčtování celého bloku, tak právě u těch ručních odečtů jsou právě ta hausnumera.Jana

    Vložil Krupp, 23. Leden 2015 - 10:54

    Vy zřejmě nevíte, jak funguje ručně odečítaný indikátor. Hodnota se každy rok vynuluje, takže náměr a spotřeba, pokud správně chápu co tím myslíte, je totéž. Váš problém je ale v rozdílných indikátorech, které každé snímají jinak. Otázka pak je, co s tím ta firma, která to vyhodnocuje, dělá. Pokud ale máte principielně chybné a nesrovnatelné vstupy, tak s tím už neudělá nikdo nic. Pokud ale ta firma za něco stojí tak vám to měli říci.

    Jinak zřejmě od nás bydlíte za rohem.

    Jirka

    Vložil hlavateho623, 23. Leden 2015 - 14:03

    A když bydlíte za rohem, nemohli bychom se sejít, aby jste mi to vysvětlil?

    Vložil hlavateho623, 23. Leden 2015 - 11:22

    Přiznám se, že já už asi nevím vůbec nic. Kontaktovala jsem tu firmu a dostávají prý náměry. Já ale vím (a můžu to doložit), že jim vlastníci podepisují spotřebu a ne náměry a to se pak odesílá do té firmy. Nevím, jestli bydlím za rohem, když nevím, kde bydlíte. Můžete mi odepsat na email, já bych už byla ráda, aby mi to někdo pořádně vysvětlil. Jana

    Vložil Krupp, 23. Leden 2015 - 16:02

    Snažil jsem se vám vysvětlit, že náměr a spotřeba je totéž, když každý rok měříte od nuly.
    Štichova. Jirka

    Vložil hlavateho623, 23. Leden 2015 - 19:51

    Ano, tomu rozumím. Ale asi se ptám na něco nevysvětlitelného. Každopádně Vám děkuji za pomoc. J.

    Vložil hlavateho623, 23. Leden 2015 - 10:30

    Myslela jsem si, že když je nějaký komplex, měly by pro všechny platit stejné podmínky. Když náměry, tak všichni náměry ( ať elektronické nebo ruční).

    Vložil Petr, 22. Leden 2015 - 19:14

    Pokud chcete poradit, uveďte (s vymyšlenými čísly) v čem je problém. Chtěla jste poradit a když se rádce našel, zapochybovala jste, zda je ten pravý.

    Vložil hlavateho623, 23. Leden 2015 - 7:46

    Omlouvám se, nechtěla jsem se Vás dotknout, ale jsou to jen špatné zkušenosti. Vadilo by Vám, kdybychom přešli na email, abychom to tady neplnili? Hlavateho623@sez­nam.cz. Děkuji Jana

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".