radiové vodoměry

Vložil Jana Lutonská, 12. Září 2013 - 12:29 ::

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je možné nainstalovat nové radiové vodoměry (a odstranit ty původní mechanické) bez předchozího projednání s ostatními členy SVJ. Máme tu totiž takového „předsedu“ SVJ, který vnímá celý objekt coby svůj majetek a navíc je bohužel velký milovník nových technologií – čili ze všech stran vesele září základnové stanice, na chodbách detektory pohybu (o počítadlech tepla vysílajících na dálku své informace ani nemluvě). Teď nás tedy „potěšil“ i dvěma „radiovými stanicemi“ přímo na WC – čudlíky antének hezky napřaženy přímo na hlavy nešťastným obyvatel. A tak se ptám: Není toho elektrosmogu až příliš ? To už je fakt cosi jako „Velký Bratr tě hlídá“. Nejvíc mi vadí, že v tom radiovém „spadu“ si musíme (dokonce za své vlastní peníze) usilovně ničit beztak již podlomené zdraví. Čili: Má vůbec právo vlastník bytu rozhodnou, co mu bude v bytě „vyzařovat“, či už jsme opravdu jen „poddaní velkého pána "? Jak postupovat, když chci nazpět vodoměr mechanický – a tedy neškodný. Předem dík všem za případnou radu. (Dík i všem, co by mě chtěli utěšovat, jak je tento "radar“ zdravý. To by však nemělo cenu. Reklamní řeči jen pro neinformované.) Ahoj, Jana.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Jana Lutonská, 16. Září 2013 - 13:01

    ne, nepoužívám mobil. Problém radiace a elektrosmogu probírají i jiní, např. vědci, ti to tak pohodově, jako Vy, nevidí.

    Vložil penik, 12. Září 2013 - 17:50

    Záleží na typu rádia. Rádio nutně nemusí vysílat stále online, ale jen některé dny v týdnu nebo dokonce jen v nastaveném období.

    Vaše hysterie z rádia je až paranoidní. Jsou daleko horší věci. Například éčky v jídle počínaje.

    Nyní samozřejmě neřeším legálnost osazení rádia. To musíte vědět Vy, na základě čeho bylo instalováno (viz nápověda Lakeho).

    Navíc pro vás bude asi i překvapením, že existují i „staré“ vodoměry, které umožňují, po instalaci modulu, rádiový odečet. Dokonce si dovolím tvrdit, že jich je dnes už většina.

    Vložil Jana Lutonská, 13. Září 2013 - 8:17

    Vážený příteli, jako alergik Vás mohu ujistit, že „éčka“ sleduji též. Radiace mi však připadá opravdu horší.

    Vložil penik, 13. Září 2013 - 11:19

    Radiace bezesporu škodlivá je. Jste si jistá, že ji měřidlo vyzařuje?

    Podle mě byste měla navštívit odborníky na fóbie nebo se minimálně odstěhovat do svého RD, který bude postaven ze slámy a bez elektrické energie, aby Vám náhodou nedělalo problémy elektromagnetické pole, které vzniká vždy při průchodu proudu. To Vám nevadí?

    A co mobilní telefon, nyní píšete na internetu, takže předpokládám, že určitě z nějakého elektronického zařízení. To Vám nevadí, že i toto zařízení vyzařuje?

    Vložil Jana Lutonská, 16. Září 2013 - 13:05

    Souhlasím s Vámi, že elektrosmog je všudypřítomný. O to víc mně vadí, že přibývají další a další přistroje, které záření tohoto typu produkují. Mobil nepoužívám (viz výše), PC ano, ale pouze veřejný Internet, doma to nemám. (Tím se též omlouvám, že nemám možnost všem a okamžitě odpovědět. Čas pro veř. Internet je bohužel limitován.).

    Vložil Zdenek 22, 13. Září 2013 - 11:24

    Pane peníku, možná, že byste se divil, ale i ta vaše věta o škodlivosti „radiace“ není absolutně pravdivá. Ionizující záření v malé míře je pro zdravý život nezbytné.

    To jseme ale u zcela jiného tématu.

    Vložil penik, 13. Září 2013 - 11:27

    To je jasný, já psal o množství, nad kterým je třeba se již po zastavovat, nikoliv o běžném.

    Vložil Magister, 13. Září 2013 - 8:30

    Radiace je termín obvykle spojovaný se škodlivým radioaktivím zářením (ačkoliv fyzikálně je radiace jakékoliv vyzařování). To, co vysílá měřák, jsou rádiové vlny o přesně stanoveném kmitočtu. Navíc doplňuji, že zdaleka všechna „éčka“ nejsou škodlivá, některá jsou dokonce i tělu prospěšná…

    …ale to do diskuse o SVJ nepatří…

    Vložil lake, 12. Září 2013 - 15:19

    Paní Jano, začněte tím, že si zjistíte kdo je vlastníkem vodoměrů v domě. Pak si přečtete zákon o vlastnictví bytů, abyste porozuměla jakým postupem a jakou většinou přijímá SVJ svá rozhodnutí.

    lake

    Vložil Jana Lutonská, 13. Září 2013 - 8:20

    Ano, pravidla a stanovy SVJ znám – a ty jsou v tomto případě na mé straně. Jenže náš „předseda“ uznává pouze svá pravidla. Jediná možnost je takového „předsedu“ sesadit. To však půjde těžce (viz výše mé vysvětlení o vyděšených obyvatelích našeho domu v důchodovém věku). Dík za podporu.

    Vložil Magister, 12. Září 2013 - 13:40

    O škodlivosti elektrosmogu bysme tu mohli diskutovat dlouho. Pro Vás je podstatné, že pokud jste si odsouhlasili výměnu vodoměrů za nové s dálkovým odečtem, teď se již bránit nemůžete. Na shromáždění je možné přesvědčit ostatní, že stačí obyčejné vodoměry, které 1× za rok přijde někdo odečíst. Mně se to na shromáždění povedlo a odhlasovali jsme si výměnu starých za novější, ale bezrádiové. Stejné je to s IRTN na radiátorech.

    Vložil 123456 (bez ověření), 12. Září 2013 - 12:33

    Utěšovat vás nehodlám. Nepožadujete také zrušení centrálního vytápění a zavedení otevřených ohnišť v bytě?

    Vložil Jana Lutonská, 13. Září 2013 - 8:39

    Anonym si odpověď nezaslouží. Přesto se nad Vámi smiluji a též Vám věnuji pár řádek: Udivuje mne, že spojujete centrální vytápění s radiovými vodoměry. Můžete tisíckrát milovat moderní techniku, ale jako myslící člověk byste se měl (v rámci objektivity) seznámit se všemi PRO i PROTI. Prosím, přečtěte si některé odborné studie (zejména švédských vědců – není třeba ovládat tento skandinávský jazyk, existují i slušné české překlady, jinak – kdo se chce pravdivě informovat, možnosti si najde), přečtěte si skutečný dopad zvýšeného elektromagnetického pole na lidskou DNA. Pokud jste ale opravdu takový radioaktivitafil, musíte aspoň uznat, že manipulace, které se výbor SVJ dopouští v našem domě, je na úrovni feudalismu. Je zajímavé, že všichni zastánci těchto „radarů“ dosahují jejich instalace zastrašováním a hrubými slovy (případně okázalým výsměchem ve stylu „ti praštění ekologové by nejradši žili v pravěku“). Už samo to je ukazatelem, že jim chybí faktické argumenty. Ti, co mají zájem tyto věci prodávat, též mají přímo obří zájem zatajit všechna negativa. – Takže prosím, nemusíme se navzájem utěšovat, ani překřikovat, stačí když budeme objektivně hodnotit skutečný stav věcí. Přesto, že s Vámi krajně nesouhlasím a Váš příspěvek není reálná oponentura, ale pouhá snaha o zlehčení problému, přes to vše Vám přeji hezký den.

    Vložil Technik (bez ověření), 13. Září 2013 - 8:59

    Prosím, rozlišujte elektromagnetické záření (vč. radarů, jak zkratkovitě uvádíte) a radioaktivitu.

    Vložil Jana Lutonská, 13. Září 2013 - 9:41

    Milý Techniku, to, že radioaktivita má horší dopad na lidské tělo, neznamená, že elektromagnetické záření je neškodné.Váš argument je klasickým argumentem těch, kteří všechny ty „radary“ prosazují. To, že jedinec nepadne okamžitě mrtev k zemi (dovolte mi ten patetický výraz), je po Vás snad potvrzením zdravotní nezávadnosti těchto moderních přístrojů ? Můžeme se tu samozřejmě bavit o frekvencích, vlnových délkách, žonglovat tu s MHz atd., ale škodlivost zvýšeného elektrosmogu zpochybnit nikdo nemůže. Nikdo, kdo skutečně si o tom něco objektivního přečetl a neřídí se jen dle reklamních letáčků firem, kterým jde pouze o to přístroj prodat a mít zisk, zdraví je vedlejší.

    Vložil Anonymous01 (bez ověření), 13. Září 2013 - 11:18

    radioaktivita má na tělo různý dopad, ale většinou příznivý (například do Jánských lázní za ní dokonce lidi jezdí kvůli léčbě) takže pokud diskutujete o problému, kterému evidentně nerozumíte, či si nechce nastudovat holt protistrana vyměkne a používá nátlaku (bez znalostí na druhé straně to jinak nejde)

    Vložil Jana Lutonská, 16. Září 2013 - 13:08

    To opravdu myslíte vážně ? Že radioaktivita má většinou příznivý dopad na lidský organismus ??????? Utěšte tedy poznámkou o Jánských lázních lidi ve Fukušimě.

    Vložil Zdenek 22, 26. Září 2013 - 12:31

    Paní Lutonská,

    žijeme ve složitém, komplexním světě, kde vše je relativní. Proto jakékoliv kategorické, unáhlené či zjednodušené soudy a výroky, které nejsou samosebou vnímány s tímto vědomím, bývají téměř vždy nesprávné.

    Tak je to i s tou „radioaktivitou“. Jak jsem již dříve podotknul, tak malá míra ionizujícího záření je pro zdravý život nezbytná a v jistých případech zvýšené adresné dávky mohou být dokonce léčivé.

    Srovnávat to ale ironicky s úrovní záření v některých částech JE Fukušima, je přinejmenším nevhodné.

    Vložil Jana Lutonská, 27. Září 2013 - 8:16

    Pane Zdeňku, souhlasím s Vámi, že v tomto světě je vše možné. Též si myslím, že (Vámi zmíněné) zjednodušené soudy a výroky mohou být nesprávné. Ovšem tato teze se zplna hodí i na ty překotně přijímané „civilizační pokroky“, které ne vždy jsou k dobru. Přečtěte si, že i neionizující záření má negativní dopad na lidský organismus, pakliže je mu člověk vystaven neustále. – A pokud už zde nikdo nechce uznat hledisko zdraví, snad byste aspoň se mnou mohli souhlasit v tom, že člověk má (Ze Základní listiny práv a svobod) právo vybrat si, co ve svém bytě ) a za své vlastní peníze) bude mít nainstalováno. Při cestě sem jsem se bavila s dalším obyvatelem našeho domu, také netušil, co nám to tam dávají, také se mu to zrovna nelíbí, ale řekl." Co naděláme, když on (předseda) si dělá co chce a akorát nás tak seřve, když budeme něco namítat" – Tato situace může připadat normální jen těm, kteří mi tady nadávají, jistě z toho důvodu, že oni jsou asi též „předsedy“ takového typu. Udělám vše pro to, aby lidé tohoto ražení nebyli vítězi.

    Vložil Magister, 13. Září 2013 - 9:56

    Je to jednoduché. Nepořizujte si nic, co vysílá signály, vlny, záření. Prodejte mikrovlnnou troubu, zahoťe telefon, vypněte TV, rádio i GPS. Odstěhujte se na Severní pól. A uvidíte, že stejně nejste chráněna-jsou tu satelity, družice, vysílače, monitorovací letouny…zkrátka absolutně uchráněna již být nemůžete. Vítejte v dnešním světě.

    Souhlasím s tím, že neprobádaného je toho na „elektrosmogu“ ještě hodně a že může škodit. Proto by malé dítě nemělo preventivě spát v pokoji spolu s TV, mobilem u hlavy a wi-fi routerem pod postelí. Ale to je zdraví bezpečnost. Nesouhlasím s tím, že bysme se kvůli záření měli vrátit do jeskyní a do pravěku.

    Vložil Jana Lutonská, 16. Září 2013 - 13:14

    Prosím, nedělejte z toho „skořápky“, slovním žonglováním skutečný problém neodstraníte. Ovšem samozřejmě dík za Vaše (alespoň částečný) souhlas k výskytu hromady elektrosmogu všude kolem. Jistě je Vám ale jasné, že k návratu do pravěku nenabádám. Zdravím , pane Magistře (Zdravím tedy svého kolegu z akademické půdy?) Ps.: Mikrovlnku nevlastním, považuji ji za zdraví škodlivou (a nejen já).

    Vložil lukas (bez ověření), 16. Září 2013 - 13:57

    jesti se dají ostatní členové „zastrašit“ resp. neřeší určité problémy asi s tím sama neuděláte nic (pasivně to odhlasovali). Zařízení, pokud je schválené neuděláte s tím asi také nic. Prakticky to vyřešit nelze – v domě plném důchodců to nebude asi váš problém, ale zkuste si jen z legrace vyhledat ve vašem bytě wifi. Připadá mi, asi jako by alkoholik s cirhozou jater řešil jestli si po vypité lahvi vodky má dát ještě malé pivo nebo nemá (nic už to neřeší)

    Vložil MartinII, 24. Září 2013 - 12:06

    Zkuste si přečíst třeba tuto diskusi

    http://www.portalsvj.cz/…bo-akceptuje

    Jiná otázka je, že výbor má plnit jen usnesení shromáždění. Co v nich máte zapsáno ? Předpokládám (doufám), že i v případě že to v usnesení je, neexistuje cesta zpět, zvlášť když jste byli nepřesně informováni.

    Ke způsobu odečtu by měla být pravidla. Máte je ?

    Shromáždění se nemůže usnést na něčem, co by bylo proti svobodě vlastníka bytu. Zkuste hledat na internetu.

    Vložil Jana Lutonská, 26. Září 2013 - 12:07

    Dík za odkaz, o způsobu odečtu nám nikdo nic neřekl, nikdo nikoho neinformoval, že půjde o vodoměry radiové (jak jsem nyní dotazem u výrobce zjistila, je to typ, který vysílá signál neustále – to mi rozhodně velmi vadí). Na našem shromáždění se nikdy o ničem neinformuje, jen se (v tomto případě ) řeklo . „výhledově se vymění vodoměry“, všichni mysleli, že to zas budou ty mechanické. Někomu je to fuk, mnozí se bojí, ale neozvou se, neboť předseda našeho výboru řeší vše jen zastrašujícím řevem. – Poraďte mi, lidi, jak se toho vodoměru zbavit a získat nazpět ten radiový. (P.S.: Zápis ze schůze se nikdy v domě nevyvěsí, proto ani nevíme, co si tam napsali a sami sobě odsouhlasili, jen se pak divíme, kdo se nám to domáhá vstupu do bytu a zas nám namontovává nějakou příšeru, která se našemu předsedovi zalíbila, případně mu vyhovuje.)

    Vložil vari, 26. Září 2013 - 12:14

    Ještě můžete obalit radiový modul alobalem nebo jiným vodičem, viz http://cs.wikipedia.org/…adayova_klec

    Vložil svjvmt, 24. Září 2013 - 12:16

    Shromáždění se může bohužel usnést na čem chce, otázkou je, jak se dotčený bude bránit. Příkladů je dost, myslíte že vše je v souladu se zákonem?? Já ne.

    Vložil Jana Lutonská, 26. Září 2013 - 11:52

    Není to v souladu se ctí. Myslím, že jsou tím napadena vlastníkova práva, když se někdo chová jako uzurpátor a uchvatitel. Bohužel, většina obyvatel zaujme pozici pokorného poddaného.Tady se navíc shromáždění neusneslo, rozhodl se jen výbor (ostatně jako vždy).

    Vložil Baruna, 27. Září 2013 - 6:32

    Předseda a výbor má hospodařit s vašimi penězi, nadpoloviční většina to musí schválit. Pokud jste nebyli pořádně informováni o tom, co se bude kupovat a za kolik, nechte svolat schůzi, ať vám vše vysvětlí a doloží i to, jak a proč vybrali zrovna tyto měřáky, kolik které stojí atd. Vypadá to, že Vaše společenství je asi bohaté (což Vám přeji), když statutáři neví co s penězi. Pak tedy navrhněte snížení částky do fondu oprav – na to všichni v domě budou slyšet – a pan Boss si pak bude muset dobře rozmyslet, jak bude Vaše peníze investovat. Pokud jste velice nespokojeni a máte pádné důvody, můžete dát návrh na odvolání předsedy a zvolit nový výbor. Ikdyž jak jste psala, možná nebude z čeho vybírat. Ale jako malá hrozba to pro ně bude..Bar

    Vložil Jana Lutonská, 27. Září 2013 - 8:22

    Naše společenství je chudé (jak jsem se již zmínila, tvoří je velkou většinou důchodci), bohužel je chudé i co se týče odvahy. Radiové měřiče, detektory pohybu na chodbách a jiné „hračičky“ jsou z fondu oprav, nikdo se na schůzi neodváží cokoliv namítnout, neboť je okamžitě „sejmut bossem“.

    Vložil Baruna, 27. Září 2013 - 12:03

    V našem domě byl pověřený správce, nic se na domě a pro dům nedělalo, dělal si úplně co chtěl,lidé se neozvali. Byl odvolán, zvolen nový výbor a na povrch vyplavalo přes 10 let pořádného rozkrádání. Nový výbor maká, všechno je průhledné a jasné, všichni jsou o všem informováni. Jde to!! Bar

    Vložil Dotaz (bez ověření), 27. Září 2013 - 13:38

    chcete říct, že jste 10-let jako vlastníci nekontrolovali nakládání se svými financemi ani s majetkem? No to se nemáte čím chlubit. Bute radi že již teď nespíte v kleci na papoušky.

    Vložil Baruna, 28. Září 2013 - 6:46

    Proč neustále musíte někoho slovně napadat, když nevíte všechny okolnosti, pane Dotaze?! Do nedávna to tu fungovalo podobně jako ve společenství paní Jany. Proč aspoň neodpovídáte k dané věci?! Paní Janě – nechte si předložit náklady na radiové vodoměry, jak jsem se dívala na netu, jsou několikrát dražší než klasické, chtějte vědět proč byly vybrány právě tyhle, jaké byly jiné nabídky. Jaká je jeich živostnost oproti klasickým. Na shromáždění vás přece musel výbor seznámit s nastávajícím rozpočtem, do čeho a kolik se bude investovat. Společenství pak mohou mít pravidla, do jaké částky smí rozhodnout sám výbor. Jednání a vystupování vašeho předsedy a výboru není správné. Můžete navrhnout jejich odvolání. Předpokládám, že jim za tuto jejich starostlivost o společenství platíte? Pak by se tuplem měli snažit, aby byli vlastníci spokojení a aby hospodařili s vašema penězma odpovědně. Když nic jiného, pokuste po skončení volebního období zvolit jiný výbor. Předem děkuji Lakovému klanu za mínusy.. Administrátor na tyto neurvalé přispěvatele musí být hrdý. Bar

    Vložil Jana Lutonská, 1. Říjen 2013 - 8:18

    Lidi, prvně k těm předsedům, co se chovají jako Sicilský klan: Prostě ustanoví sebe sami do výboru a ostatní zastrašují, vymýšlí si různá „pravidla“, která ani stanovy SVJ neobsahují atd. Odvolat se nedají, protože je v domě vždy plno zbabělců, kteří raději zalezou do nory. – Dále k diskuzi zde: Je jasné, že je tu bašta takovýchto jedinců, co též mají pocit, že jejich slovo je zákon. – Paní Baruno, neztrácejte s nimi čas,ti by nepoznali pravdu, i kdyby je cvrnkla do nosu. – Já mám bohužel málo možností být na Netu, proto ten čas musím věnovat mailům za odstranění elektromagnetického svinčíku, mohu tedy tuto „zajímavou“ diskuzi navštěvovat jen zřídka. Pozdrav všem (I Bobu Svatoňovi a Supu Supci, těm mým dvěma věrným „fanouškům“ – chlapci, nechcete založit můj fanklub ?) Hlavně dík paní Barunce za podporu. Mějte se.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".