Pokrytí ztráty z dlouhodobých záloh

Vložil Anonymous, 11. Září 2008 - 12:52 ::

Dobrý den, potřebuji pomoct s jedním problémem. Od ledna u nás nastoupilo do vedení nové představenstvo. Původní odstoupilo až na jednoho člena, z různých důvodů. Já jsem nyní předsedou a zápasíme s jednou věcí. Bývalý předseda výboru absolutně nerozlišoval dlohodobé zálohy (fond oprav) a krátkodobé zálohy (náklady na správu domu). Takže nyní to vypadá tak, že ve fondu oprav, kam máme ukládat finanční prostředky na případné rekonstrukce či opravy, tam tam není nic (respektive na účtu v bance, účetně ano) a neustále se točíme v kruhu, jelikož již při výpočtu částky na správu domu a do fondu oprav udělali bývalí členové pravděpodobně chybu. Takže částka na správu domu, kam patří vše kromě oprav a rekonstrukcí je nižží, než se ve skutečnosti potřebuje. Tudíš, bývalý předseda to neřešil a doslova to „švihal“, jak mu to přišlo pod ruku a neřešil, jestli to jde z FO, nebo ze služeb. Od začátku příštího roku změníme metodiku počítání a tak bude vše OK. Ale do konce tohoto roku máme vlastně účetně FO jiný, než ve skutečnosti je, protože se díky bývalému předsedovi musí z FO platit i náklady na revize, účetního atd., což on do kalkulace nezapočítal. Nechápu, jak je to možné. Takže máme ztrátu nejen z minulého roku, ale budeme mít i nyní. Můj dotaz je, zda je možné po odhlasování uhradit ztrátu, která tímto vznikla – špatný propočet – uhradit z FO? Vím, že se normálně postupuje tak, že co chybí, tak se rozpočítá a zaplatí to všichni, ale bohužel se jedná o částky skoro už přes 100 000, tak si netroufám lidem o takové peníze kvůli chybě našeho „inteligentního“ bývalého předsedy říkat. Prosím Vás o nějaké stanovisko, jak z tohoto ven,aby to co nejméně bolelo. Ve fondu oprav něco je a stačilo by to na pokrytí ztráty. Ale nevím, zda se to smí. Příklad, řekněmě, že fyzicky máme na účtu 50 000, ale účetně na krátkodobých zálohách máme – 80 000 a na dlouhodobých (FO) máme 130 000. Jde mi o to, jestli těch 80 000 můžeme účetně převést, aby jsme nebyli ve ztrátě a napsat k tomu písemné vysvětlení, proč tato situace vznikla? Děkuji Vám mockrát za odpověď, moc mi pomůžete, nevím už na koho se obrátit.

Hezký den

Zuzana Krejčí

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Květa (bez ověření), 12. Září 2008 - 14:24

    Dlouhodobé zálohy (tzv.FO) a krátkodobé zálohy (náklady na správu domu) by se měl rozlišovat, ale nemusí. V zákoně pro to není opora. Tak buď to rozlišujete (což je přehlednější), nebo vedete na jednom účtě jako tvz. fond oprav nebo-li správa domu. Zůstatek těchto záloh se nemusí vlastníkům vyúčtovat. Na druhé straně jsou zálohy na služby (teplo,teplá a stud.voda, elektřina spol.prostor…), které se musí vlastníkům každoročně vyúčtovat. Zůstatek v bance a pokladně by měl odpovídat součtu účetního zůstatku správy + služeb. Rozdíl může tvořit např. nezaplacená faktura. Náklad na účetního nebo revize dle mého názoru patři do správy (nebo FO).

    Vložil Anonym (bez ověření), 12. Září 2008 - 16:02

    Zákon zná pouze náklady na služby a náklady na správu domu. Ostatní pojmy uváděné paní Květou (dlouhodobé zálohy, krátkodobé zálohy, fond oprav) zákon nezná.

    Vložil Pavel, 13. Září 2008 - 6:48

    Nepíšete jaký zákon nezná dlouhodobé a krátkodobé zálohy a fond oprav, ale zřejmě myslíte ZoVB.

    Na SVJ se však vztahuje mimo ZoVB množství předpisů z nejrůznějších oblastí. Např. pojmy jako dlouhodobé a krátkodobé zálohy jsou obsaženy v účetních předpisech, takže paní Květa má pravdu.

    Hezký den!

    Pavel

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".