platby za služby nájemce

Vložil Katka (bez ověření), 9. Květen 2018 - 13:27 ::

Dobrý den, jsem nájemce, pronajímatel mi v platbách za služby účtuje tyto položky: pojistné, poplatek za správu,provozní náklady,vrátnice. Všechny dle mého by měl hradit pronajímatel. Je možné zaplacené zálohy za tyto služby po něm zpětně požadovat? Zákon říká, že požadovat jiné než vyjmenované služby, resp. zálohy na ně je nepřípustné a pronajímateli to výslovně zakazuje. Jenže pronajímatelé nechtějí vrátit nic…Děkuji.

  • blábol

Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

Vložil VN (bez ověření), 11. Květen 2018 - 19:55

je tento příspěvek bezpředmětný. S pronajímatelem jste se nějak domluvila a svoji dohodu potvrdila podpisem nájemní smlouvy. A teď přemýšlíte , jak z dohody vycouvat ?

Vložil Katka 11 (bez ověření), 12. Květen 2018 - 7:08

Taky jsem tam např.podepsala dvouměsíční výpověď (že je tříměsíční ze zákona jsem taky nevěděla). Takže se mám kvůli tomu odstěhovat do dvou měsíců, když je to v rozporu se zákonem?

Vložil Katka 11 (bez ověření), 12. Květen 2018 - 9:17

Nechápu mínusy, dotyční asi neví, že je to byť podepsané, neplatné, když je to v rozporu se zákonem. Stejně jako různé druhy pokut, co si taky pronajímatelé občas do smluv dávají. Může to být podepsané jak chce a soud k tomu nepřihlíží.

Vložil TN. (bez ověření), 11. Květen 2018 - 9:51

Protože taky pronajímám, vyjádřím se jako pronajímatel.

Na nájemníka NELZE přenášet náklady vlastníka. Nájemník mi prostě platí nájemné a v něm je zahrnut můj zisk a moje náklady (platby SVJ, pojištění bytu, daň z příjmu, náklady na rekonstrukce bytu, odborná literatura, školení atd.), dále platí nájemník zálohy na služby spojené s užíváním bytu a společnými prostorami (voda, teplo, úklid chodby, osvětlení chodby, provoz výtahu, vrátnice, společná anténa, elektřina, plyn).

Pokud se na vás vlastník pokouší přenést další náklady, nejste povinna je platit. Pokud jste to tak ale už podepsala v nájemní smlouvě, pak lze nejspíš dovodit, že tyto další náklady jsou součástí nájemného a pro vás je souhrnná částka rozepsaných nákladů jednoduše nájemným. Dělají to tak např. družstva, že nájemné rozepisují, ale souhrn je prostě nájemným. Pak nejspíš jste povinna platit. Vlastník ale tento celkový příjem (souhrnné nájemné) musí zdanit.

Nájemník si sám platí drobné opravy bytu, pojištění domácnosti, pojištění odpovědnosti apod.

Vložil Katka 11 (bez ověření), 12. Květen 2018 - 6:43

Jenže já pronajímatelům už skoro třičtvrtě roku říkám, aby mi poplatky z rozpisu služeb vyjmuli a pokud si myslí, že za 36m2 a nájmu 10 000 Kč již nejsou jejich položky zahrnuty, ať to přiřadí k nájemnému. A stejně to ignorují, i když ví, že úřad pak s touto částkou nepočítá při výpočtu příspěvku na bydlení a z životního minima 4880 Kč jsem tak nucena hradit skoro 200 Kč každý měsíc ještě jejich náklady. Přitom jsou to lidé, kteří jsou majetní, mají nový dům o rozlože skoro 200m2 (a dali nám po roce výpověď s důvodu, že do bytu chtějí dát 90 ti letou maminku pronajímatelky, která chodí o chodítku a zbytu se nemá šance bez pomoci dostat, protože zde není výtah…(ten dům 200m2, ve kterém bydlí sami dva je celý přízemní, tj.bezbariérový a maminka je teď v domově pro seniory). Čili pokud se takto dokáží zachovat k blízkému příbuznému, proč by brali ohled na člověka v nouzi…Jedinou cestou je v tomto případě soud, který zároveň spolu s poplatky bude řešit i oprávněnost výpovědi (zavřít maminku do „vězení“ je přece jen o něco vyšší level než prostá chamtivost a nejsem si jistá, že tento „vyšší level“ naplňují… Další věcí je, že dům celý rok, co jsme v bytě zateplovali a přímo před okny nám jezdil výtah s řemeslníky, prášilo se, neměli jsme soukromí, navíc jsme byt museli na 14 dní opustit, protože se nesměla po celých 14 dní otevírat okna (jedna místnost a v létě, nesplnitelné…) a náhradní bydlení nás stálo 2000 Kč. Chtěla jsem po nich slevu na nájemném jen tyto 2000 Kč a i to zamítli. Věděli od ledna, že se bude dům zateplovat a my jsme se stěhovali v březnu. Nic nám samozřejmě neřekli. Takže těch věcí je celá řada…

Vložil radka2222 (bez ověření), 12. Květen 2018 - 8:17

Jak nakládají se svým majetkem je jejich věc. Jak řeší maminku taktéž. Řešením pro vás není soud ale práce. Proč nepracujete? Píšete, že máte dítě, takže jste mladá. Dostáváte minimum, takže práceschopná, jinak byste brala duchod. Vadí vám, že ve svém domě bydlí jen dva, takže závistivá. Proč proboha nepracujete abyste byla soběstačná a nenechala si platit bydlení a ostatní od ostatních, i od těch chamtivych pronajímatelu? A oprávněnost výpovědi? Potřeba bytu pro osobu blízkou je důvodem.

Vložil Katka 11 (bez ověření), 12. Květen 2018 - 9:20

Ano, pokud je oprávněná. To rozhodne soud.

Vložil Vlastník 7 (bez ověření), 10. Květen 2018 - 14:06

Muzete prosim uvest zakon paragraf a odstavec, ktery rika, ze je nepripustne se na tom dohodnout s najemcem a vyslovne takovou dohodu zakazuje?

Dekuji.

Vložil Katka 11 (bez ověření), 11. Květen 2018 - 6:59

Zákon nově výslovně zakazuje, aby pronajímatel požadoval po nájemci jiná plnění než nájemné, zálohy na služby nebo úhrady za služby spojené s nájmem. „Těmito nepřípustnými plněními se rozumí například i platby vůči společenství vlastníků jednotek, jako jsou platby do fondu oprav nebo na administrativní správu domu. Tyto úhrady nelze považovat ani za nájemné ani za služby spojené s nájmem bytu. Pronajímateli však nic nebrání v tom, aby tyto náklady zohlednil ve výši nájemného,“ vysvětluje Lukáš Zelený. viz.https://www­.dtest.cz/cla­nek-4508/o-sluzbach-spojenych-s-najmem-bytu

https://www.okolobytu.cz/…tel-zajistit

atd. Najít si informace, že uvedené položky patří hradit pronajímateli je na netu dostatek. Ale chamtivý člověk to nevidí…

Vložil § (bez ověření), 11. Květen 2018 - 16:23

„Zákon nově výslovně zakazuje, aby pronajímatel požadoval po nájemci jiná plnění než nájemné, zálohy na služby nebo úhrady za služby spojené s nájmem.“

Bylo by vhodné, aby zákon obdobně zakázal, aby SVJ požadovalo po vlastníkovi bytu jiná plnění než příspěvky na správu domu a pozemku, zálohy na služby nebo úhrady za služby spojené s vlastnictvím by­tu."

Vložil radka222222 (bez ověření), 11. Květen 2018 - 9:40

a to víte až teď? když jste podepisovala smlouvu, tak jste tak chytrá nebyla?

Vložil Katka 11 (bez ověření), 12. Květen 2018 - 6:56

Ne, nevěděla.Navíc jsem smlouvu podepisovala v tíživé situaci a nouzi. Takže když neznám já jak je to ze zákona správně a nezná to ani pronajimatel, má z toho vyjít jako vítěž ten, kdo postupuje v rozporu se zákonem? To je dost divná logika. přišla jsem na to až tehdy, když mi na úřadu řekli, proč to po mě pronajímatel chce, když na to nemá právo a a´t počítám s tím, že ty peníze zaplatím z životního minima. Já být pronajímatel, sklopím hlavu, omluvím se za neznalost a opravím to tak, aby to bylo v souladu se zákonem, tj. pokud po těch 200 Kč budu toužit a skoro 13 tisíc mi nebude stačit, zvýším o tu část nájem. Nebo z těch skoro 13 tis.těch 200 Kč uberu. Neudělali ani jedno a my stále přicházíme o pro nás významnou část…(jsem sama s dítětem).

Vložil TN. (bez ověření), 12. Květen 2018 - 10:08

Katko, život není spravedlivý a někdy ani nebývá veselý. Předpokládám, že nyní už v tísni a nouzi nejste, máte tedy čas hledat jiný pronájem a pečlivě si přečíst smlouvu, kterou budete podepisovat. Pravda je, že vám nezávidím, podle toho, že si pronajímáte garsonku za 10 tisíc soudím na Prahu a v Praze poslední rok a půl vyskočily nájmy do nehorázné výše, kamarád ještě před 3 roky pronajal s velkou potíží 2+kk 70 metrů za 11.000 Kč, teď se mu nájemník odstěhoval, dal inzerát na bezrealitky a za 2 dny se mu stěhovali nájemníci, kteří zakceptovali nájemné 21.000 Kč + služby. Když koukám na bezrealitky, nestačím se divit, za kolik se některé byty pronajímají, stačí zveřejnit inzerát a byt je do pár dnů pryč. Poptávka je obrovská a nemá v historii obdoby. Neuvěřitelné, jak je ruka trhu nekompromisní a drsná, ale tak to bohužel je a současná situace není příjemná pro lidi s nízkými příjmy. V Praze je stále častější, že v jednom bytě žije více (cizích) lidí, často i zpřátelených mladých rodin, protože sám jednotlivec nebo rodina s dítětem ty nájmy aktuálně nejsou objektivně schopny utáhnout.

Vložil Katka 11 (bez ověření), 14. Květen 2018 - 8:47

Víte co je na tom ale nejsmutnější? Že jsou si lidé čím dál tím víc vlky..nějaké „miluj bližního svého jako sebe sama“je už dnes hodně vzdálené realitě…Vezměte si toho kamaráda. On koupil ten byt za mnohem nizší cenu, než jakou má teď dle trhu hodnotu. Ta sice časem určitě zase klesne, ale určitě ne na původní hodnotu. Čili bezpracně už tak získal nemalou část. Mě osobně by to vedlo k úvaze, že už tolik tedy nepotřebuji chtít od nájemníků (můj cíl by byl, aby se mi investice vrátila plus přiměřený zisk na potřebné opravy atd. a kompenzaci mého vlastního času a úsilí s tím spojených). Ale takto altruisticky lidé neuvažují, jediné, co lidi vede, je vidina zisku. Je jim jedno, že byt získal třeba hodnotu o několik statisíc až milionů sám, těží ještě z nedostatku bytů a velké konkurenci tím, že požadují tak, jak sám uvádíte a zcela souhlasím, nehorázné peníze. Že díky tomu uvrhují své spolubližní do existenciální nouze je nezajímá. není to ale jen v otázce bydlení, samozřejmě. Kapitalismus je opravdu drsný a nemilosrdný. A ta hamižnost lidí a touha po majetku a materialismus lidi nakonec zahubí…Ale to si každý musí sáhnout do svědomí, jestli k tomu taky nepřispívá…

Vložil Pozorovatel1 (bez ověření), 11. Květen 2018 - 7:52

Chamtivá Katko 11, když všemu rozumíte, tak tu neztrácejte svůj čas. Ten promrhaný čas věnujte hledání nového pronajímatele, který by skákal podle vás. Howg.

Vložil RD (bez ověření), 10. Květen 2018 - 12:07

Pojistné za dům/byt (z dotazu z není jasné, o který druh pojištění se jedná) a poplatek na správu domu má hradit vlastník bytu, neboť se vztahuje k vlastnictví bytu, ne ke způsobu jeho využívání pro komerční účely. Jsou to jeho náklady na udržování majetku. Co je myšleno jako provozní náklady není z dotazu opět jasné (voda, topení, úklid, odpady a asi i vrátnice jsou náklady nájemce, ty by měl nájemce hradit). Další náklady, napřiklad na opravy v domě, kontroly, revize apod. jsou opět nákladem vlastníka, který nemá právo je přenášet na nájemníka. Je to nemravné, ale otázka je jak se domoci vrácení oné neprávem získané částky. Nelze jinak než v soudním řízení, jehož délku a výsledek si nikdo netroufne předvídat. Jediným realistkým řešením je hledat méně lakotného vlastníka. A poslední věta: Nikdo tu za vlastníky nekope.

RD

Vložil Katka 11 (bez ověření), 12. Květen 2018 - 6:59

Ano, jediné možné bude soudní řízení, které podám už kvůli neoprávněné výpovědi.

Vložil x (bez ověření), 9. Květen 2018 - 14:24

Musíte vycházet ze smlouvy, kterou jste podepsala. Ničím jiným se nelze řídit. Pokud je v domě vrátnice jako služba, tak tuto službu musíte samozřejmě hradit.

Vložil Katka 11 (bez ověření), 11. Květen 2018 - 6:41

Vrátnice není služba pro nájemníky, je to služba opět pro vlastníky, slouží k technickému zázemí a provozu domu. Pokud bych chtěla nějakou službu já jako nájemce, žádná není. Není to vrátnice v tom smyslu jako to někdy vidím, že vrátný telefonuje nájemci, když má návštěvu atd.

Vložil xyz (bez ověření), 11. Květen 2018 - 7:32

Katko, přestaňte tady psát ty umanuté nesmysly. Pokud vám někdo pronajal byt a vy jste podepsala nájemní smlouvu, tak se platbou podílíte na všech službách, které v domě jsou. Jestli jsou platby rozepsané nebo je to jedna celková platba je lhostejné. Vrátnice je taky služba pro nájemníky, tedy pro všechny co v domě bydlí. Pokud chcete nějaké své vlastní spec. služby, tak si musíte najít podnájem, kde bude možné je odebírat. V Americe na to mají hotely. Tam si prachatá americká hraběnka za některé služby, které si objedná navíc připlatí. A je spokojená. Tak hledejte taky něco takového, třeba je to u nás taky možné.

Vložil Knoflík Karel (bez ověření), 9. Květen 2018 - 13:55

Nájemce hradí nájemné a služby vyjmenované v zákoně o službách.

Vložil Katka 11 (bez ověření), 9. Květen 2018 - 16:45

Ano, taky mi to tak bylo právničkou řečeno, že zákon je nadřazený smlouvě. Tj. pokud zákon toto vyloženě zakazuje, pak je to ve smlouvě neplatné. To by si tam mohli napsat jako položku cokoliv svého a chtěli by to po mě… https://www.dtest.cz/…-najmem-bytu https://www.realitnimaklervostrave.cz/…ovat-sluzby/

Ale chápu, že jsem na špatné adrese, tady se kope za pronajímatele – mimochodem v dnešní době defacto lichváře…

Vložil radka222222 (bez ověření), 10. Květen 2018 - 14:01

co vám brání, koupit byt (u nás např. za 2+kk kolem 4 milionů) a pak ho pronajímat a bohatnout tak na lichvě? Pokud nebudete po 30 let (což je doba odepisování) nic do bytu vrážet, při nájmu 12000 bez služeb máte za 30 let pořizovací cenu zpátky (a byt zdevastovaný, když do něj nic nebudete „vracet“) a jste na nule. Takže cokoliv nad 12 je „zisk“. Ovšem podle vaší teorie ještě z toho zisku musíte odečíst měsíční platby SVJ (FO, vrátný,…) Kolik by musel nájem činit, aby šlo o lichvu? PROČ si taky nezalichvaříte anebo se nepostaráte o své vlastní bydlení?

Vložil lichvář (bez ověření), 10. Květen 2018 - 6:40

Taky pronajímej. Je to žůžo jak stát chrání socky co si nepořídí vlastní bydlení.

Vložil pronajímatel (bez ověření), 10. Květen 2018 - 6:14

Tak jdi na lepší adresu a neotravuj tady nádhero.

Vložil Katka 11 (bez ověření), 9. Květen 2018 - 16:47
Vložil Vlastník 7 (bez ověření), 9. Květen 2018 - 20:17

Jina vec je fond oprav, to je problem z danoveho hlediska, aby to najemce hradil, pronajimatel by to musel asi brat jako svuj prijem?

I kdyz MM REALITY maji ve formulari polozku, zda najemce hradi fond oprav.

Za me by to asi bylo nejjednoduzsi jak pro pronajimatele tak i pro najemce, ze by si jen predali vymer a vyuctovani a nemusel by byt stres z toho, ze pronajimatel musi tvorit nejake vlastni vyuctovani…

Nicmene stale zustava problem s tim, ze vetsina najemcu asi nezacina 1.1. a nekonci 31.12., tedy s tim, jak vycislit a vyuctovat pri ukonceni zalohy…

Nadto se domnivam, ze valna cast je ukoncena spatne, najemce prestane na konci platit s oduvodnenim vem si to z kauce a pronajimatel nedoda radne vyuctovani apod.

Jak to resite vy?

Vložil Katka 11 (bez ověření), 10. Květen 2018 - 5:55

Pokud máte problém s tím, jak vyčíslit a vyúčtovat zálohy, tak nepronajímejte byt, je to jedna ze základních podmínek u dlouhodobých nájmů, protože u nájmu nad dva roky je to povinné ze zákona. A ne hodit jako psovi kost pod nohy nájemci nějaký výměr a spočítej si sám…To jsou názory…Hlavně plať, s ničím neobtěžuj…

Vložil Vlastník 7 (bez ověření), 10. Květen 2018 - 13:32

Ale kdyz dam najemci navrh, pred podpisem smlouvy, ze hradi to to to a on to odsouhlasi a pak mu dam obratem to, co SVJ doda, co je na tom podle Vas spatne?

Nehlede k tomu, ze SVJ to doda vlastnikovi treba 30. dubna a jak vlastnik z toho ma vyrobit a jeste dorucit do konce dubna pro najemce vyuctovani? A co kdyz najemce ma sveho podnajemce?

A vlastne ne, u najmu presahujicich 2 roky zadny problem neni, proste to udelam viz vyse. Problem mam pouze, kdyz najem zacina 22. zari a konci 5. dubna pristiho roku…

To je docela problem, zvlaste kdyz vam najemce oznami v unoru, ze konci a uz nic nebude platit…

Vložil Vlastník 7 (bez ověření), 9. Květen 2018 - 20:10

Mno, pokud ve smlouve resp. ve vymeru pred podpisem smlouvy je uvedeno, ze najemce plati:

@ pojisteni domu @ naklady spravy a ucetnictvi

aje to i presne vycisleno pred podpisem smlouvy a souhlasil s tim, pak nevidim problem, aby to najemce hradil, kdyz byt uziva… ostatne lze to prece prevest do najmu a nic se tim nezmeni…

Jina vec je, pokud to najemce predem nevedel, ve smlouve to uvedeno ani vycisleno nema a nasledne pronajimatel to pozaduje hradit. Protoze je to nad ramec toho, co bylo s najemcem dohodnuto a navysit najemne mu nelze…

V obou pripadech ale, kdyz se bude najemce vzpouzet, pronajimatel se ho snadno zbavi.

Vložil Katka 11 (bez ověření), 10. Květen 2018 - 5:44

V obou případech? Děláte si legraci? Jinými slovy, je v pořádku, aby pronajímatel požadoval něco, co je nejen protiprávní, ale i morálně odporné (zvlášť druhý případ), ale pronajímatel je prostě „pán“, nájemce „pes“, co musí držet pusu a krok, jinak se ho zbavím. Tak takhle morálně padlého pronajímatele mít je opravdu výhra…

Vložil radka222222 (bez ověření), 10. Květen 2018 - 13:52

milá zlatá, každý normální pronajímatel si určí nájem tak, aby mu pokryl i ty položky, jako je platby za služby vrátného, zahradníka, tzv. FO apod. Že je někdo tak blbej, že to nezahrnul do nájmu a vyčíslil to zvlášť, to je jiná. Ale nevidím na tom nic protiprávního, ani morálně odporného. Jen to, že se svým majetkem nakládá jako řádný hospodář. Přece nebude dotovat služby, které konzumuje jeho nájemník (vrátný, ostraha, opravy domu apod.) Pronajímatel je vlastník, co určuje pravidla. Nájemník pak na ně může, ale nemusí přistoupit.

Vložil Katka 11 (bez ověření), 12. Květen 2018 - 7:15

Souhlasím. Ano, měl si to zahrnout do nájmu.

Vložil Vlastník 7 (bez ověření), 10. Květen 2018 - 13:47

A s cim konkretne nesouhlasite?

S tim, ze naklady na spravu musi nekdo zaplatit? A ze by je mel zaplatit ten, ktery se k tomu pri podpisu smlouvy zavazal?

Anebo s tim, ze kdyz ten, ktery slibil, ze ty naklady bude hradit, podpisem vymeru, a nasledne se zacne kroutit, tezko dojde prodlouzeni smlouvy?

Pochopitelne, pokud jste se s pronajimatelem predem nedohodla a on nerekl pred podpisem smlouvy, ze naklady spravy ve vysi XY hradit budete, tak je hradit nemusite, ale stale plati, ze on Vam nemusi prodlouzit smlouvu.

Anebo si zakon vykladate tak, ze smlouvu a vymer podepisete s vedomim, ze ta cast smlouvy je neplatna a s pronajimatelem vyje bete tak, ze naklady na spravu, ktere jste mu slibila, odmitnete uhradit?

Ja si zakon vykladam tak, ze pokud neni predem dohodnuto, najemce to hradit nemusi. Jinak ma hradit, co dohodnuto bylo. Ale treba se pletu a je mi to jedno, protoze zatim si nikdo nestezoval a vetsina najemniku konci tak, ze na konci prestava hradit…

Vložil Katka 11 (bez ověření), 12. Květen 2018 - 7:23

Uhodil jste hřebíček na hlavičku "většina nájemníků končí tak, že přestává platit. My jsme platili, o byt se starám (je v lepším stavu než když jsme ho převzali), nekouřím, nikoho tam nevodím, atd. Přesto kvůli 170 korunám, o které by ale v závěru nepřišli, protože jsem jim sama navrhla, aby si o to zvýšili nájem, když po těch penězích touží a zdá se jim prostý nájem 10 000 za místnost 36m2 málo, nám dávají výpověď. Nikomu nic zlého nepřeji, ale šanci, že si v nájemci pohorší je víc než vysoká. Lidé, co pobírají příspěvek na bydlení a aby dále bydleli musí dávat na úřad čtvrtletně potvrzení, že čtvrtletí mají uhrazené jsou téměř jistotou pro pronajímatele, že svůj nájem dostane. Ale oni si to ve své pomstychtivosti a hamižnosti neuvědomují…

Vložil Pozorovatel1 (bez ověření), 12. Květen 2018 - 8:39

Parazitující Katko 11, vám vlastně nejde o těch 200 Kč, protože ty za vás platí stát ostatně jako celý nájem. Vy pouze parazitujete na nesmyslné státní podpoře nemakačenků, která je financovaná od nás, kteří odvádíme daně. Vy pouze plodíte děti, které vidí, že nejlepší je nepracovat a žít z peněz od státu resp. od hlupáků, kteří odvádí daně. Dáváte odkaz na realitního makléře z Ostravy. Tam se nájemné pro normální občany, nikoliv parazity, pohybuje v poloviční výši. Ale i v Praze je nájem za 36 m2 ve výši 10 000 Kč obvyklý. Už zde nepište, je vidět, že máte dost času, abyste zde spamovala, místo toho abyste se živila poctivě. Přeji vám, abyste soud prohrála a hlavně, aby byly zrušeny příspěvky pro parazity.

Vložil Katka 11 (bez ověření), 12. Květen 2018 - 9:28

Ubožáku, vůbec mě neznáte s jste jen sprostý. Zamindrákovaný chudák, co má potřebu napadat bezdůvodně druhé..Já vám zase přeji, ať pracovat z nějakého důvodu nemůžete (nemyslím zdravotní) a pochopíte, že ne každý, kdo pobírá příspěvek na bydlení je nemakačenko..

Vložil Katka 11 (bez ověření), 12. Květen 2018 - 9:40

Mimochodem, kdyby jste nebyl hlupák, věděl byste, že příspěvek na bydlení pobírají i zaměstnaní lidé, pokud příjem domácnosti je menší než 35% celkového příjmu rodiny. Takže pokud mají dva lidé např. příjem 36 000 Kč a nájem platí 13 000 Kč, je to víc než 35% a mají nárok na příspěvek na bydlení. A to nemluvím o jedincích, důchodcích, samostatně bydlících nebo samoživitelích. pokud je jejich příjem třeba 20 tisíc a nájem za prostor větší než je kumbál platí 13 tisíc., se zbytkem mají vyžít a budete je nazývat parazity? pak nezbývá než přát vám, ať se také takovým parazitem stanete. A někdy stačí málo. Ale takovým hulvátům jako vy to nedojde.

Vložil Poplatník (bez ověření), 12. Květen 2018 - 14:44

Katko, já jen platím daně. Jak čerpat ze státního rozpočtu skutečně nevím. Jisté skupiny obyvatel to mají velmi podrobně zmapováno jak vidím. Rozhodně bych snížil daně a tím i královské dávky, aby museli pracovat i čerpači ze státního rozpočtu.

Vložil TN. (bez ověření), 12. Květen 2018 - 10:14

Ale předpokládám, že je to nějak omezeno „místně obvyklým nájemným“, ne? Jinak by se každý domluvil se strýčkem, převedl na něj svůj byt, zpětně „pronajal“ za 50.000 Kč a rozdíl do jeho čistých příjmů by mu proplácela sociálka…

Vložil Katka 11 (bez ověření), 13. Květen 2018 - 7:48

Samozřejmě, že je to omezeno. Pro dva je to v Praze 11 tisíc (což je absurdní, protože za tu cenu nemáte(včetně poplatků) ani garsonku, takže při příjmu 21 tisíc dostanete 4 000 Kč (třetinu příjmu si máte dát na bydlení a zbytek do výše 11 tis. vám dají). U tří osob je to 14 tisíc, za to už 2kk seženete, takže nedoplácíte nad ten jejich strop. Takže biti jsou opět jednotlivci. Možná záměr…Mladí mají šanci třetího, příp. druhého najít, ale důchodci, co nemají vlastní bydlení jsou bez šance…Žijí z životního minima, podobně ti, co nemůžou z nějakého důvodu pracovat (samoživitelé s kojenci jsou na tom nejhůř, na umělou výživu sociálka nedá ani korunu a stojí dva tisíce měsíčně, což platí z životního minima 4880 Kč). Ale nemá cenu to sem psát, stejně se najdou pitomci, co závidí i takovým. Takovým ale opravdu přeji se do nějaké takové situace dostat. Velmi rychle by zmlkli a styděli se…

Vložil radka2222 (bez ověření), 13. Květen 2018 - 9:44

Proč píšete o Praze? Co vám brání se přestěhovat jinam, kde jsou nájmy násobně nižší? Proč píšete o důchodcích, když my tu píšeme o práceschopných parazitech? nikdo tu nepsal, že je špatné přispět nemocným nebo důchodcům. ale mladá žena s větším dítětem, práceschopná, má přesně spočítáno, kolik ze státu – potažmo z ostatních co pracují – může vydojit, všem těm, co jí platí její živobytí přeje to nejhorší, to je k zblití. a ještě si stěžujete, že sociálka neplatí i jídlo pro děti. Naprostá většina žen je schopná dlouhodobě kojit. umělá výživa je nutná u minimálního počtu ze zdravotních důvodů. ale pokud matka kouří, pije, nebo je líná omezit svůj komfort a přestane kojit, tak musí s výdaji počítat.a pokud je mi známo, pokud má kojence, bere rodičák, což není životní minimum. plus alimenty pokud není taková mrcha, že nenapíše otce. co tak nespoléhat na to, že vás budou živit ti, po kterých plivete, ale snažit se sama?

Vložil Poplatník 007 (bez ověření), 13. Květen 2018 - 11:35

Nesnáším parazity. Buď otce nezná nebo ho zatajila. Paraziti se vyznají. Žádám admina aby oslavu tunelování státnīch peněz mazal.

Vložil Katka 11 (bez ověření), 14. Květen 2018 - 9:22

Jen tak pro info, otce v RL mám, nekojila jsem ze dravotních důvodů, nepiji a nekouřím. Svoje frustrace si běžte vylévat někam do problémových čtvrtí, na hlavní nádraží, squatů, atd. Jste úplně mimo a jen se ztrapňujete.

Vložil asi tak (bez ověření), 14. Květen 2018 - 9:25

Katko, běžete do prčic. Tady jste na portálu svj, kde se diskutují problémy vlastníků bytů. Koho tady zajímá vaše kojení a jiné blbiny. Běžte si plkat o těch vašich blbinách na sociální sítě a zmizte.

Vložil Katka 11 (bez ověření), 12. Květen 2018 - 9:42

oprava: pokud náklady na bydlení přesáhnou 35% příjmu domácnosti

Vložil radka2222 (bez ověření), 12. Květen 2018 - 9:39

A z jakého důvodu tedy nepracujete vy?

Vložil Poplatnīk007 (bez ověření), 13. Květen 2018 - 11:31

Předpokládám, že se jedná o pracovnī úraz.

Vložil radka2222 (bez ověření), 13. Květen 2018 - 13:44

To by brala náhradu platu. Nebere RP, tudíž dítě větší. Nebere podporu v nezaměstnanosti ani ID ani příspěvky na péči, takže ona i dítě zdravé, žije v Praze takže pracovních příležitostí víc než dost. Takže pijavice která se rozčiluje, že stát nehradí sunar a vykecává přitom na netu. Na ten očividně má.

Vložil Poplatník007 (bez ověření), 13. Květen 2018 - 14:42

To dítě jsem myslel jako pracovní úraz. A některé takové osoby nejsou pojištěny… Ale s tou pijavicí souhlasím. Vždy mne překvapí, co náš stát poskytuje a jak toho někteří dokáží využít. Přitom je údajně nedostatek pracovníků. Ale podnikatelé hledají jen ty, kteří chtějí pracovat, což evidentně Katka není.

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".