PETICE PROTI KRÁTKODOBÝM PRONÁJMŮM: https://www.petice24.com/zakaz_kratkodobych_pronajm

Vložil Petr Baborák (bez ověření), 3. Červen 2017 - 16:59 ::

Pokud jste Vám vadí provozování krátkodobých pronájmů (Air bnb) ve vašem domě můžete podepsat na výše uvedeném odkazu. Např. Pro Prahu 1 stačí 158 podpisů k nutnosti projednat radními. Ostatní Prahy a města to mají podobně.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Klučík Antonín (bez ověření), 3. Červen 2017 - 20:03

    Baboráku, Baboráku, přečtěte si, co jste napsal.

    Vložil petrprint, 4. Červen 2017 - 1:13

    ano, „jste“ tam nepatří, ale nejde mi to odstranit, ani nevím, jak se to povedlo, takže „jste“ nečíst. Omlouvám se za překlep. Opravit to mi zatím nejde.

    Vložil TN. (bez ověření), 3. Červen 2017 - 19:39

    Vysvětlete nám, jak toto chcete ZAKÁZAT?

    Vložil Petr B. (bez ověření), 5. Červen 2017 - 12:58

    Kdo chápe o co v této diskuzi jde, podívá se na tento odkaz:

    https://www.petice24.com/…obe_pronajmy

    Ti co bydlí v satelitu za Prahou a pronajímají v centru byt po rodičích nechť si tohoto odkazu nevšímají!

    P.B.

    Vložil Petr B. (bez ověření), 5. Červen 2017 - 9:54

    Stačí, když radnice vydá místní zákon o době nejkratšího pronájmu na 3 měsíce a bude klid, tak to mají v Berlíně. P.B.

    Vložil VN (bez ověření), 5. Červen 2017 - 10:36

    Druhá věc její dodržování a kontrola tohoto dodržování. Nyní jsme ve stadiu , kdy se byty pronajímají velice často dlouhodobě na černo a v podstatě si s tím nikdo neví rady. Jediná varianta , jak jít proti tomu mě napadá ..vstupní dveře na čipy , čipy vydané na konkrétní jména ,kamerový systém a databáze vlastníků a obyvatel domu doplněná o fotografie dotyčných. A holt , když se zjistí,že čip použil někdo jiný , zablokovat jej…

    Vložil TN. (bez ověření), 5. Červen 2017 - 10:50

    Samozřejmě, můžeme se vrátit k SNB, uličním výborům, občanským průkazům typu „knížka“ a zapisování přechodného bydliště v OP. Můžeme také vyvlastnit byty a znovuzavést přidělování dekretů na byty národními výbory. Prosím jen, abyste mi dali vědět alespoň rok dopředu, abych tady mohl všechno prodat a připravit se na emigraci. Děkuji za laskavost. Nevěděl jsem, že tady na portálu vládne třídní nenávist spodních vrstev společnosti.

    Vložil levape, 7. Červen 2017 - 10:29

    Já myslím, že VN nevolá po totalitním státu. Podle občanského zákoníku je vlastník jednotky (bytu) povinen oznámit SVJ pronájem svého bytu se jménem nájemníka a jeho trvalým bydlištěm a počet osob v bytě.. U nás se to daří až po několika urgencích. Jak u vás pane TN ?

    Vložil Vlastník bytu (bez ověření), 7. Červen 2017 - 14:34

    „Podle občanského zákoníku je vlastník jednotky (bytu) povinen oznámit SVJ pronájem svého bytu se jménem nájemníka a jeho trvalým bydlištěm a počet osob v bytě.“

    Proč by tak vlastník bytu činil? Sankce není žádná.

    Vložil Ano. Ruda (bez ověření), 7. Červen 2017 - 11:09

    Pokud najemce tam bude bydlet 3 a vice mesicu, nebo se pletu? Jinak jde o „navstevu“ :-)

    Vložil ... (bez ověření), 5. Červen 2017 - 11:48

    Pane TN, vždyť nemáte pravdu. To, co je v tomto státě je obyčený bordel, to není žádná demokracie.

    Vložil VN (bez ověření), 5. Červen 2017 - 11:17

    jaký to v kterém domě bude představovat problém a jaké řešení problému zvolí vlastníci , příp. členové bytových družstev. Jaké si to dotyční v domě zavedou , takové to budou mít… Apropo,proč by do toho měl zasahovat stát ?

    Vložil TN. (bez ověření), 7. Červen 2017 - 9:13

    Apropo,proč by do toho měl zasahovat stát ?

    Proto jsem se autora ptal, jak chce tento jev ZAKÁZAT. Odpověď jsem nedostal. Voláním po městské vyhlášce mě rozesmál. Bez znovuobnovení totalitního státu nemáte šanci efektivně regulovat soukromé vztahy.

    Vložil P.B. (bez ověření), 8. Červen 2017 - 11:33

    Nechci zakázat, chci omezit. Podle Vás v jednom bytovém domě bude část bytů pro trvale bydlící, další část pro hotelové služby, další pro prostituci, v přízemí noční herna. V takovém domě bych Vám nepřál bydlet.

    Vložil VN (bez ověření), 5. Červen 2017 - 11:23

    ..jsou domy , kde každý týden řešili vykradené sklepy, vandalismus…po zavedení kamerového systému jsou v pohodě. ..u nás (velký dům… 280 bytů+86 garáží) máme škody způsobené vandalismem a krádežemi v hodnotě cca 30.000 Kč/rok a vlastníci se rozhodli, že i přesto kamerový systém nechtějí. Ať si každý dělá co chce…

    Vložil obyčejný občan (bez ověření), 5. Červen 2017 - 11:08

    TN., VN a já chceme jen bydlet v domech určených pro bydlení. Nemám nic proti tomu, aby si jednotlivec koupil hotel a provozoval ubytování v hotelu. Ale jsem proti tomu, aby se v bytovém domě provozovala ubytovna ať už nepřizpůsobivých nebo turistů. To je celé. Nevolám po SNB, uličním výboru a vyvlastnění bytů. Chci jen bydlet v bytovém domě k tomu určeném. Jste schopen to pochopit?

    Vložil TN. (bez ověření), 7. Červen 2017 - 9:26

    Obyčejný občane, já samozřejmě chápu, o co vám jde. Máme pod okny už 5 let studentskou hospodu, kde se hosté soustřeďují zásadně na ulici bez ohledu na počasí, nevadí jim ani zima (pokud zrovna nejde silný déšť). Vyřvávají do 3, do 4 do rána, tancují, zpívají, hlasitě se smějí, hulákají. Nejdříve jsme učinili pokus o domluvu s barmany, pak následoval dopis od advokáta provozovateli hospody a majiteli nemovitosti (nějaká italská firma), několikrát jsme volali policii a nakonec dopis na úřad městské části. Nepomohlo nic. Já jsem na ně dvakrát vylil kbelík vody. Někdo to už nemohl vydržet a rozmlátil jim dvě okna. Vyšetřovala to policie, ale viníka nenašla. Mimochodem teprve od toho momentu se hospoda trochu zklidnila a barmani občas hosty okřiknou, ale poslední dva měsíce se mi zdá, že se vše vrátilo do starých kolejí.

    Proto jsem položil zdánlivě jednoduchou otázku, jak chcete ZAKÁZAT Airbnb a krátkodobé pronajímání. Žádné jednoduché konkrétní řešení tohoto jevu neexistuje. Tou peticí na americkém webu chcete vyřešit co?

    Vložil petrprint, 4. Červen 2017 - 1:25

    Ano, je to složitější. V jednom bytě je byznys a turisté mají zaplacenou dovolenou a užívají si, v druhém bytě se nevyspí rodiče s dětmi.Prostě to nejde dohromady. Byt nebo hotel? Budoucnost bez nápravy bude jeden velký mejdan turistů v centrech měst a ti co se tam narodili, vychodili školy a pořídili si rodinu se vystěhují kamsi někam. Nejlépe do „pryč“.

    Vložil Ano. Ruda (bez ověření), 7. Červen 2017 - 11:11

    Nevyspi? Po 22 hodine volejte obecni strazniky, 22–6h je nocni klid!

    Vložil anonymouus (bez ověření), 5. Červen 2017 - 12:13

    Ano, je to složitější. V jednom bytě mají turisté zaplacenou dovolenou a nevyspí se, protože v druhém bytě dupou a řvou děti… Socialismus už tady jednou byl a jak to dopadlo víme. Kdo už zapomněl, může si připomenout v KLDR.

    Vložil Petr B. (bez ověření), 5. Červen 2017 - 12:47

    Netušil jsem, že dojde k nepochopení situace. V našem domě jsme ze záloh na opravy hodně investovali a dům začal vypadat pěkně. Po opravách stačil jeden byt na „Air bnb“ a začala devastace a nepořádek. Noční mejdany opilých turistů, poblité chodby. Apropo, Vaše, naše děti v noci neřvou, měly by spát. Problém vznikl již v novele NOZ kde není ohled na kolaudované bydlení. Stanovy SVJ to neovlivní, po právní stránce si můžete v bytě provozovat třeba nevěstinec. Když máte možnost si z celého domu udělat hotel, budiž. Ten ale má recepci a klid si ohlídá. Vy asi bydlíte šikovněji. Chybí Vám ale empatie. V každém sporu je třeba se vcítit do problému druhé strany a hledat řešení, které vyhoví. To s tím socialismem a KLDR je teda dost nevhodné.Být zlý je jednoduché, ale pochopit starosti druhého je těžké. P.B.

    Vložil anonymouus (bez ověření), 7. Červen 2017 - 16:15

    „V každém sporu je třeba se vcítit do problému druhé strany a hledat řešení, které vyhoví.“ to říká člověk, který „hledá řešení, které vyhoví“ tak, že druhému chce něco rovnou zakázat.

    pokud je rušen noční klid, zavolejte městskou policii, jak vám tu již někdo radil.

    Vložil VN (bez ověření), 5. Červen 2017 - 13:05

    Na návrh osoby odpovědné za správu domu nebo dotčeného vlastníka jednotky může soud nařídit prodej jednotky toho vlastníka, který porušuje povinnost uloženou mu vykonatelným rozhodnutím soudu způsobem podstatně omezujícím nebo znemožňujícím práva ostatních vlastníků jednotek…

    Jenže jsem ještě nikdy neslyšel o tom,že by někdy skutečně k prodeji jednotky dle tohoto paragrafu došlo. Otázka je ,co se myslí podstatným omezením znemožňujícím práva ostatních vlastníků jednotek..

    Vložil TN. (bez ověření), 7. Červen 2017 - 9:35

    Vzhledem k tomu, že SVJ v podstatě nemůže kupovat byty, tak by ten byt nakonec stejně koupil zase někdo, kdo by ho potom pronajímal. Nemůžete se spoléhat na to, že byt koupí zájemce o bydlení. Tímto nic nevyřešíte. Smiřte se s tím, že Airbnb je globální problém, potýkají se s ním naprosto ve všech turistických městech, Itálie, Lotyšsko, Rumunsko, Anglie… Starousedlíci umírají, byty padají do dědictví a děti obvykle svoje bydlení už mají. Tak byt buď prodají, nebo ho začnou pronajímat…

    Chyba není v legislativě. Chyba je v hlouposti a pasivitě lidí, kteří si na zastupitelstvu neprosadili privatizaci bytového fondu do rukou malého bytového družstva založeného pro konkrétní dům, které je legislativně nastaveno poměrně rozumně, případně lze ještě kosmetickými zásahy do NOZ a ZOK družstevní legislativu vylepšovat. Jakmile ale jednou v domě vznikne SVJ, jste v pasti a nezmůžete nic. Už nikdy. Pokud nechcete vyvlastňovat…

    Vložil Ano. Ruda (bez ověření), 7. Červen 2017 - 11:14

    Druzstevnictvi? Stat prichazi o dane znabyti nemovitosti, nedostanete hypoteku, nemuzete si kupni cenudruzstevniho podilu odepisovat atd. Spousta nevyhod.

    Vložil plátce daně (bez ověření), 7. Červen 2017 - 11:42

    Rudo, nepovažuji za svou nevýhodu, když jako člen družstva neplatím daň z nabytí nemovitosti. Mám platit, aby daň rozkradli papaláši? Já chci jen bydlet a nechci, abych měl za souseda ubytovnu. Hypotéku nepotřebuji, již bydlím. Byt nepronajímám a tak si nepotřebuji nic odepisovat. SVJ má spoustu nevýhod pro člověka, který chce jen bydlet.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".