Nárok na náhradu škody?

Vložil ... (bez ověření), 11. Leden 2018 - 8:37 ::

Dobrý den, ráda bych se informovala o nároku SVJ. Dne 23.12.2017 se v ranních hodinách zasekly ve výtahu dvě osoby z našeho bytu. Po kontaktu se servisním střediskem jim bylo oznámeno, že je z výtahu může vyprostit technik za tři hodiny. Na základě této informace si osoby přivolaly hasičský záchranný sbor, který je skutečně z výtahu vyprostil. V průběhu ledna 2018 se ke mně dostavil předseda SVJ s fakturou za opravu výtahu, konkrétně s tím, že porucha výtahu byla způsobena vandalismem – rozpojením kabelu dveří. Technik, který výtah opravoval však nevěděl, že osoby z výtahu byly vyproštěny HZS. Stojíme za tím, že z naší strany k žádnému vandalismu nedošlo a kabel byl rozpojen při vyprošťování osob z kabiny. Má tedy SVJ nárok vymáhat po mně škodu, když nebylo dokázáno, že k poškození došlo vandalismem ze strany uvězněných osob? Výtah je bez jakéhokoli viditelného vnitřního poškození. Děkuji

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Petr87, 13. Leden 2018 - 8:56

    Jediný, kdo by v tomto případě měl platit škodu, je servisní společnost.

    A to Hasičskému záchrannému sboru za náklady spojené s výjezdem, který měli zajistit na své náklady oni sami.

    Požadovat po vás v této situaci uhradit nějaké zapojení kabelu, mi přijde jako nehorázná drzost a s takovou společností bych se asi co nejrychleji rozloučil. Něco jiného by samozřejmě bylo, kdyby opravdu přijeli do hodiny od nahlášení a osoby vyprostili – tam se standardně výjezd platí. Ale stejně není možné jej přeúčtovat osobám, které ve výtahu uvízly. Ti lidé tam zcela jistě neuvízli schválně.

    Vložil Anonymouk (bez ověření), 11. Leden 2018 - 10:11

    Načtěte si normu ČSN 27 4002. Zevnitř výtahu se dostanete na kabely? A rozjel by se po rozpojení? HZS neučinili zápis do provozního deníku? A jedná se o právo, či nárok?

    Vložil tata_FIDO, 11. Leden 2018 - 13:34

    zde se přeci praví Zajištění vyprošťování osob uvězněných v klecích výtahů nepřetržitě po dobu 24 hodin denně nejdéle do 1 hodiny od obdržení požadavku na vyproštění.

    Pokud firma řekla 3 hodiny, byl legitimní nárok na hasiče, žádná náhrada nebude, k pochybení nedošlo, klidně argumentujte zdravotní staveb osob ve výtahu, třeba obava ze stístěných prostor, sranda by byla požsadovat opačně náhradu z a 3 hodiny čekaní.

    Vložil asi tak (bez ověření), 11. Leden 2018 - 9:25

    Doporučuji vám podívat se do smlouvy, kterou máte se servisní firmou, co se tam uvádí o vyprošťování osob a vůbec zásahu do výtahu cizí osobou (i právnickou). Jinak čekat ve výtahu 3 hodiny na vyproštění je poněkud podivné. HZS zcela jistě nepochybil a osoby se ve výtahu neuvěznily samy od sebe. Domnívám se, že vymáhání jakési náhrady za škodu vandalismem je bezpředmětné.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".