Lodžie

Vložil Krista (bez ověření), 16. Květen 2011 - 8:55 ::

Dobrý den, mám jeden dotaz k lodžiím, dle zák 72/94 se jedná o součást pláště domu, to je mi známo, nicméně lodžie je součástí bytové jednotky – logicky – je na ní přístup pouze z bytu atd. Výbor společenství vlastníků v domě, kde vlastním byt však nařizuje a především zakazuje vlastníkům, co smí a nesmí na lodžiích mít – např. nutí sousedy odstranit keramickou ozdobu na stěně, popínavé květiny, nutí další k odstranění „nepořádku“ – skříňky s nářadím, mne k odstranění krmítka pro sýkorky atd. Prosím o info, jak v tomto případě postupovat, neboť pokud striktně budu uvažovat dle definice ze zákona, budu logicky požadovat po SVJ, aby mi lodžii uklízelo, mylo okna vně bytu /také součást pláště domu/ a toto vše samozřejmě zvenku, nevím, proč by měli chodit mým majetkem – bytem. Tato tristní situace dost otravuje život všem vlastníkům a nevíme, jak z ní ven. Prosím proto zde o radu a názory na věc. Děkuji

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Johanka (bez ověření), 24. Září 2012 - 10:58

    Dobrý den, mám stejný problém a chtěla bych vědět, jestli a jak to u Vás dopadlo a poradit, jak na ně. Děkuji Johanka

    Vložil Nezávislý Anonymous (bez ověření), 19. Květen 2011 - 10:06

    Zdá se, že poslední dobou tady řádí neinformovaný exhibicionista jardaparda

    Vložil jardaparda, 19. Květen 2011 - 12:44

    :-) Posluž(te) si. V našem SVJ používáme rozum, a že ve vašem ne, to je ostatně vaše věc a případně váš problém, máte pravdu.
    Dámy a pánové z těch samolibějších výborů, klidně si vlastníkům nařizujte, kdy mají chodit na balkóny, nebo jestli si na nich můžou upr....., a kdy. Kdo vás bude poslouchat je ve hvězdách, když jen trochu flegmatičtější nebo sanquničtější než vaši kamarádi vám ukážou něco prostředního na ruce, a ti choleričtější na vás zařvou, jak si sakra dovolujete vylézt na balkón a přikazovat něco ohledně našeho balkónu a vzhledu domu, když sami hyzdíte barák na míle daleko jen svojí existencí.

    Vložil souhlasim - E. (bez ověření), 19. Květen 2011 - 16:05

    Mluvite mi z duse…nechcete delat u nas predsedu? Mame v dome jeste totalitniho a ten tedy je neco.....zrovna jak tady popisujete. Dobre jste to vsem tem radoby predsedum a vyborum natrel. Moc dekuji a preji pevne nervy proti temto chytrakum. Nechtel by jste mi take poradit, mam dlouholety problem v dome SVJ, ale asi ne na techto strankach, neb mi to tu porad mazou, asi je provozovatel techto stranek nas predseda, protoze tu uz na me reagoval. Moc dekuji

    Vložil jardaparda, 19. Květen 2011 - 18:44

    Že by tu byl admin váš předseda bych pochyboval, a prý si zakládá na nezávislosti, tak problém zkuste normálně nadhodit zde. Jistě zde tyto stránky nejsou jen pro vyvolené, ale pro názory a diskuzi všech. Když se vyvarujete vulgarit a spamu, nebude důvod to mazat, a zdejší adminstvo a moderátorstvo demokratických principů dostojí, pokud to nejsou jen planá slova – a pokud tenhle server má za něco stát (v době některých zmíněných vytlačovaných přispěvatelů jsem tu byl sporadicky, takže co se tu přesně dělo, nevím): http://www.portalsvj.cz/…vani-diskuse

    Vložil GaBriela39, 19. Květen 2011 - 7:51

    Dobrý den paní Kristo, najdete tady spoustu nádherných rad, především se zákony, právy a právníky … Ale nejlepší rada je – ignorujte je, opravdu a vážně je ignorujte. Nikdo vám nic neudělá, žádným způsobem nepotrestá, prostě nic se nebude dít. Tohle „doporučování“ rádoby estéty co můžete a nesmíte na vlastním prostoru nemá nikde oporu takovou, aby na vás přijela PaCH nebo se ocitla u soudu. A pokud se váš dům nenalézá v památkové zóně, tak by se všechny orgány na které se obrátí ztřískají smíchy a vyprovodí je zpátky na ulici. Takže pokud vám na těch lidech v domě záleží a chcete je poslechnout, poslechněte, pokud ne, tak jim řekněte že se mají jít projít a uklízet třeba v parku.

    GaB

    Vložil Krista (bez ověření), 23. Květen 2011 - 9:04

    Gabrielo, děkuji za názor, zastávám týž, bohužel byt v současné době užívá moje matka, které nevím proč, záleží na tom, co si o ní kdo myslí, já jsem v tomto poněkud radikálnější, jen mě zajímalo, jestli se podobné perly dějí i jinde, právní názor mám už také vypracovaný a jen očekávám nějaký přímý útok, abych mohla reagovat. Přeji všem diskutujícím pohodové bydlení bez těchto nadzákonodárců, jaké máme např. v domě my ;-)

    Vložil Joe (bez ověření), 17. Květen 2011 - 16:04

    Dobry den,

    predpokladam, ze pravne lodzie patri do spolecnych casti budovy (viz prohlaseni vlastnika a v kupni smlouve) a Vy mate vylucne pravo ji uzivat (opet zakotveno v kupni smlouve). Z toho pravne vyplyva, ze SVJ (zastoupene vyborem) ma pravo a povinnost se o lodzii starat. Tzn., ze ma pravo provadet kontroly stavu a zjednavat napravu (napr. pokud nejake veci lodzii poskozuji). Stejne tak ma povinnost prijimat opatreni, pokud lodzie nekoho ohrozuje nebo zpusobuje skodu (napr. padajici trus). Vami uvadene „pozadavky“ vyboru tak mohou byt opravnene, je potreba si vyzadat jejich oduvodneni. Hodne Vam napovi analogie mezi vlastnikem bytu a jeho najemcem – Vy jste v podobne situaci jako najemce. Argumentace ohledne uklizeni lodzie vyborem je zcestna – tento vztah je zpravidla upraven v kupni smlouve tim, ze mate povinnost se o spolecne casti s vylucnym pristupem starat v ramci bezne udrzby – pokud tomu tak neni, tak to muzete od SVJ pozadovat, ovsem to Vam to opravnene nauctuje. Stejne tak argumentace ohledne braneni pristupu na lodzii – pokud se s Vami nebudou chtit soudit na zaklade vlastnickeho prava, pak jednoduse objednaji firmu, ktera se tam dostane zvenku – a naklady Vam opet nauctuji. Dle formulace Vaseho pozadavku bych Vam doporucil spise navstevu pravnika nez unahlenou akci, protoze nemate dostatecnou pravni znalost v teto oblasti.

    Vložil svjvmt, 16. Květen 2011 - 9:34

    Dobrého dne, a tady je pěkný.
    Kde jste prosím vyčetla v ZoVB, že lodžie jsou společné? Myslet si můžeme co chceme, ale výraz lodžie jsem v ZoVB jaksi nenašel, jen balkon. Já bych to chápal tak, že panely, stěny SVJ, ale ne obsah. Panel si neodnesu. Jiná věc je, pokud je přístup z chodby.
    Z hlediska vzhledu lze diskutovat, co lze z venku vidět, co již není vhodné. Za obecních bytů zakazovali věšet viditelně, nad úroveň zábradlí prádlo, v tom něco je. Když člověk vidí, jak to plápolá a co vše je na stěnách (desky, pověšená kola, girlandy květin ..). Pak to vypadá jak cikánský tábor. Vy si je do bytu na prohlídky pouštíte???
    Krmítko souseda mi vadí, ptáci serou i u mne, jemu to pochopitelně nevadí, zbytky semen a co jim dávají a to i pod lodžií na chodníku.
    Pokud by se vám něco nelíbilo, tak ať to podle zákona zdůvodní. Ale napřed je vhodné, si ho sama přečíst, + Stanovy. Otázkou, co jste vše přenesli na rozhodnutí výboru. Pokud se shromáždění usnese, že to zvenku bude vypadat tak a tak …

    Vložil Krista (bez ověření), 16. Květen 2011 - 11:58

    Díky za Váš komentář, ale to, co jsem popsala, jsem nevyčetla já, nýbrž členky našeho výboru. Ohledně vzhledu domu jsme si jako vlastníci neodhlasovali nic, na kontrolu do bytu nikoho nepouštím, jsem už velká a svéprávná holka, leč je to vidět zvenku. Já zákon 72/94 znám velice dobře, neb jsem prováděla pro jistou RK privatizaci BF a těch domů a dotazů nebylo málo, proto vznáším dotaz – argumenty našich štěken mi přijdou zcela absurdní a vidím, že nejen mně. Přivítám jakékoliv fundované argumenty, než se vypravím do spravedlivé války za naše kytky na lodžiích – krmítko nemám na závradlí, ale zavěšené na stropě a jen v zimě, čili nesviním sousedům ;-) Hezký den všem.

    Vložil J.D. (bez ověření), 20. Květen 2011 - 10:08

    Paní Kristo, já bych se na to vykašlala a možná to i ignorovala. Je pravda, že pokud si lidé na balkonech a lodžiích kolikrát dělají skladiště, tak to vypadá hrozně. Ale krmítko, květiny – to dle mého svědčí o nějaké kulturnosti a to bych právě vítala u co největšího počtu obyvatel. Lodžii bych vůbec nepovažovala za nějaký veřejný prostor. Myslím, že je to součástí bytu, koukněte do kupní smlouvy… Jediné co vím je, že prý zábradlí je součástí fasády a to vaše není… Platíte z její plochy i fond oprav. Také vlastním lodžii a za svůj majetek ji považuji :-) Z chodby u výtahu(společného prostoru) přece neplatíte, že ne? :-) Kdyby na mě tlačili a mávalu směšnými argumenty, že něco na mém balkonu špatně vypadá, tak bych jim řekla, že mě se taky nelíbí každá záclona, co visí v oknech, každá je jiná a vypadá to velice špatně :-) a bych trvala na nápravě a všech záclonách stejných. To je totiž úplně stejný nesmysl. Hodně štěstí. J.

    Vložil svjvmt, 16. Květen 2011 - 12:42

    To co děláte konfrontovat s normami (tam jsou ty argumennty), dát si bacha a po nich chtít: podle čeho to po mě žádáte, uveďte normu (konkrétně + §), že toto … nesmím (ani obec nemá vyhlášku?)? Pak je nechte štěkat, když ZoVB znáte. Nebo jít do výboru. Ale takové války se asi nevyhrávají..... Přiznat chybu bolí.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".