Instalace kamer 1 vlastníka bytu v bytovém domě

Vložil Jacckk, 16. Srpen 2013 - 9:57 ::

Dobrý den,

Min. měsíc se v našem domě nad vstupními dveřmi bytu (ve společném prostoru) jednoho z vlastníků bytu objevila bez jakékoli konzultace / schválení všech členů svj kamera. Rád bych se zeptal jak má výbor svj postupovat, když soused nehodlá kameru odstranit.

Jakub

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Vlastnik022 (bez ověření), 3. Září 2013 - 2:24

    A proc si ji nedal do kukatka, aby nektere sousedy nedrazdil?

    Setkal jsem se s tim, nekterym lidem se zkratka nelibi, kdyz jde videt na jejich navstevy apod. (provozuji doma bordel apod).

    No co tak si ty slecny jacku vod za tmy anebo mu obcas cocku za tmy prelep cernou paskou :-)

    Ad zaznam? Prelep mu to za svetla a kdyz nebude doma a presto bude vedet kdo mu to prelepil tak priznal zaznam :-) a na ten musi mit myslim ohlasku na uoou a cedulku a samozrejme souhlas vlastniku

    Vložil petrsv, 19. Srpen 2013 - 11:15

    Na toto je potřeba nahlížet ze 2 rovin:

    1. Zásah do společného majetku – pokud ta kamera nelevituje ve vzduchu nebo nedrží např. magnetickou silou skrz zeď (s přenosem dat bezdrátově), musel onen vlastník provést zásah do zdi (nejspíš vyvrtání děr). Toto bez souhlasu ostatních nemůže, takže by Výbor měl zajistit, aby vlastník kameru odstranil. Když neodstraní, postupovat standardně, tj. provést opravu zdi a náklady přeúčtovat vlastníkovi.
    2. Ochrana osobních údajů – podle mě, pokud kamera zabírá pouze prostor před dveřmi bytu, nezabírá dveře k jiným bytům, neměl by to být problém.

    Pak je tu ještě jedna možnost – jedná se o atrapu. Jako preventivní opatření se to občas dělá.

    Vložil jaklan (bez ověření), 18. Srpen 2013 - 12:23

    V případě prostého kamerového záznamu, zpracovaného a použitého obvyklým způsobem, se nejedná o zpracování citlivých údajů. V zásadě jde o vizuální identifikaci osoby v souvislosti s jejím určitým jednáním. Správce například identifikuje záznam, na kterém je zachyceno spáchání trestného činu nějakou osobou, a to bez rozdílu toho, jaké národnosti, rasy, etnického původu, náboženského vyznání, zdravotního stavu byla tato osoba či jejích biometrických charakteristik. Ke zpracování citlivých údajů by docházelo v případě, kdy by při snímání či zpracování docházelo k ukládání a/nebo porovnávání některých biometrických charakteristik subjektu údajů (obličejové charakteristi­ky/markanty, biometrické charakteristiky chůze, systém identifikace lidských tváří/facial recognition system apod.).

    Vložil jaklan (bez ověření), 18. Srpen 2013 - 12:17

    Nenaděláte nic a dokonce to není ani v rozporu s žádným zákonem. Prodávají se oficiálně i dveřní kukátka s kamerou viz odkaz níže.

    http://press.aspen.pr/…it-na-dalku/

    Vložil X (bez ověření), 19. Srpen 2013 - 15:45

    Co to znamená „prodávají se oficiálně“. Mají nějaký certifikát? Kdo ho vydal?

    Vložil jaklan (bez ověření), 20. Srpen 2013 - 8:28

    Pokud se kamerový obraz přenášený na monitor neukládá (nezaznamenává) můžete si sledovat vše co vás napadne. Jsou domovní telefony spojené se zvonky a kamerou u hlavních domovních dveří aby ten na koho bylo zvoněno věděl vizuálně komu otevírá. K tomuto systému není třeba žádného povolení od úřadu. Dveřní kukátko s kamerou snímá přesně to co samo kukátko což je i část schodiště i dveře sousedů a nic protizákonného na tom není. Nikde v zákoně není uvedeno že se nesmí něco snímat. Snímat se může cokoliv vás napadne jen se to nesmí ukládat na záznamová media. Jenže kdo vám doma dokáže že to nedeláte?

    Vložil Matahari (bez ověření), 13. Září 2013 - 9:31

    Bohužel ÚOOU neřeší problematiku ochrany majetku a osobních údajů fyzických osob (§ 3 zákona č. 101/2000 Sb.). Pokud máte problém (jako naše SVJ)s umístěním kamerového systému u bytu jeho vlastníka, můžete to řešit soudní cestou podle Občanského zákoníku a to jako fyzické osoby, ne SVJ. Takové stanovisko jsme obdrželi z ÚOOU.

    Vložil lake, 13. Září 2013 - 9:40

    Nesmysl. Stanovisko ÚOOÚ je v rozporu s konstantní judikaturou. SVJ je oprávněno i obrátit se na soud, pokud se věc týká společných částí domu. Viz SVJ jako žalobce při obtěžování hlu­kem

    lake

    Vložil svjvmt, 18. Srpen 2013 - 19:10

    Prodávat se může kdeco, ale ne používat, chodí tam i cizí lidi a ti by si třeba nepřáli se někde objevit, aby na ně někdo čuměl. Vizte i ObčZ.

    Vložil jaklan (bez ověření), 20. Srpen 2013 - 8:34

    Ve svém soukromém objektu si budu monitorovat koho se mně zamane bez ohledu na to co si kdo přeje. Není síla která mně to dokáže zakázat. Je zajímavé že nikomu nevadí městské kamerové systémy kde jste nepřetržitě sledování včetně zaznamu na média. Ovšem nějakému blbovi vadí kamerka nad mým bytem.

    Vložil svjvmt, 16. Srpen 2013 - 21:00

    Podívejte se na web UOOU.

    Vložil Magister, 16. Srpen 2013 - 11:41

    Kdo provedl svévolný zásah do společných prostor (ale nevím, jak je kamera nainstalována), aniž by získal potřebný souhlas (např. hlasováním na shromáždění), ten je povinnen na své náklady vrátit vše do původního stavu. Sdělte mu to písemně…

    Vložil Jacckk, 16. Srpen 2013 - 15:26

    Ok, takže pokud bude mít souhlas všech majitelů, tak může mít ve společných prostorách nainstalovanou kameru? Není ještě potřeba nějaké povolení k monitorování resp. uchovávání snímků z kamery?

    Vložil Franta Bidlo (bez ověření), 19. Srpen 2013 - 10:13

    Pane Jacckk,on už to tu napsal prakticky jeden,mslím nějaký Klofáč.Ono to tak ale opravdu je.Sám jsem byl v kontaktu s UOOU, kde mi paní připomněla změnu zákona a to v paragrafu 3.Když jde fakticky o svou osobní ochranu a mám kameru namířenou pouze na osobu před dveřmi a nesnímám celý prostor, např. kdo by měl chodit k sousedovi, nebo dále,kontrolovat si své auto na parkovišti,tak zase si hlídat pouze své auto,platí tato kontrola kamerou bez jakýchkoli podmínek ve vztahu k lidem v domě. Nemusí zde být žádný souhlas všech lidí. Je jasné, že kamera v kukátku by nesměla volně snímat chodbový prostor, kde je možnost kontroly volného pohybu osob u sousedních bytů.V daném případě by se mělo jednat o instalaci kamery nad dveřmi u bytu.Toto umístění nemá žádný vztah k využívání společných prostor.

    Vložil G.X, 17. Srpen 2013 - 8:07

    Nastudujte prosím stanovisko UOOU uvedené zde http://www.uoou.cz/uoou.aspx… Obávám se, že z pohledu ochrany osobních údajů nemáte dostatečný právní podklad pro neumožnění provozování takové kamery.

    Otázkou je, zda vlastník připouští, že kamera pořizuje záznam ?

    Vložil Klofáč (bez ověření), 17. Srpen 2013 - 8:04

    Tak koukám, co je tady chytrejch lidí. Jak někdo z baráku může zakázat kameru u bytu? Tady jedině někdo může žalovat na UOOU, jak to tady jeden už napsal.K tomu by měl mít svolení od této instituce. Jinak co vím, tak nemusí mít svolení od lidí ani od UOOU, když si dá kameru třeba na balkón či okna na parapet, která hlídá auto na parkovišti před barákem. Nazdar

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".