Elektroinstalace v bytech

Vložil klukavy, 10. Říjen 2018 - 8:48 ::

Dobrý den Prosím o názor jak postupovat v následujícím případě Naše SVJ je po celkové rekonstrukci společných prostor a na fondu oprav jsme si našetřily větší obnos. Jediné co majitelé bytů trápí jsou elektroinstalace v bytech. Zájem jak výboru tak majitelů je zafinancovat GO elektroinstalací v bytech z FO . Problém nastává zda je možno proplatit z FO takovouto záležitost – která je již v gesci vlastníka bytu. Setkáváme se totiž s spoluvlatníky kteří toto nechtějí ( tudíž nebude 100% souhlas na schromáždění ) a v případě vyčlěnění finanční částky na byt(poměrově) – na což stačí 51% hlasů – vlastník si řeší sám opravu … by řada z nich použila finance na „dovolenou“ a výsledný efekt bude že část bytů zůstane v AL rozvodech. Zpětné proplacení těch kteří již mají hotovo je samozřejmé. Děkuji za reakci

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil anonymouk (bez ověření), 10. Říjen 2018 - 19:49

    Nemáte-li souhlas 100 % (dohodu, že těm co nechtějí adekvátní částku vrátíte) tak zapomeňte.

    Vložil . (bez ověření), 10. Říjen 2018 - 10:13

    O hrazení rekonstrukce čehokoliv v bytě se nehlasuje, takže 51% vám nestačí. Rekonstrukci čehokoliv v bytě si hradí každý sám. Nelze jí hradit že žádného fondu oprav.

    Vložil klukavy, 10. Říjen 2018 - 10:54

    Možná sem se špatně vyjádřil. Vlastníci bytů jsi můžou odhlasovat převod určité finační částky z FO zpět na vlastníka bytu .. následně si vlastník hradí sám rekonstrukci ( tímto lze nahradit"obejít" 100%souhlas)- bohužel s tím že již finance někteří vlastníci nepoužijí na zamýšlenou věc

    Vložil Pavel II (bez ověření), 15. Říjen 2018 - 10:43

    ze společných peněz bude každému vrácena alikvotní částka, kterou přispívá. Tu může, ale také nemusí použít na opravu elektroinstalace v bytu. S tím se musíte smířit.

    Vložil Jan77 (bez ověření), 10. Říjen 2018 - 18:57

    Jistě můžete odhlasovat, že se vrátí část naspořených vlastníků zpět vlastníkům. Musí to ale být všem v poměru, v jakém na správu domu (FO) přispěli. Následně je ale zcela jedno, na co je použijí. Chápejte, že majetek vlastníka je jeho majetek, není záhodno aby někdo „zamýšlel“ co má vlastník za své peníze ve svém bytě dělat :)

    Vložil Jarda_, 10. Říjen 2018 - 19:25

    Přesně tak.

    Tazatel ale asi chce, aby se opravily elektriky ve všech bytech, coz o to, pokud se na tom usnese 100% vlastniku, pravne to pujde nejak udelat.

    Vložil Jarda_, 10. Říjen 2018 - 11:24

    To vás trápit nemusí, k čemu vlastníci použijí své vlastní peníze…

    Proč to řešíte, na co vlastníci použijí své vlastní peníze?

    Vložil klukavy, 10. Říjen 2018 - 11:51

    A další obavou je , že pokud by to šlo touto cestou(každý sám za sebe) – s většiny vlastníku(protože ví co to obnáší) se stane menšina.

    Vložil klukavy, 10. Říjen 2018 - 11:43

    Dobrý den Protože musím jednat s péči řadného hospodáře a tyto finance nyní jsou v kolonce „FO“ – spíš bych chtěl poradit k věci .. jak zajistit té skoro většině realizaci .. nebo tedy radsi kvuli par lidem nechat ležet prostředky pro nějakou rekonstrukci společných prostor v budoucnu a nechat ty jiskříci hliníky tak. V meritu věci jde o to jaké mám možnosti realizace a jak postupovat aby bylo vše v pořádku?

    Vložil účetní (bez ověření), 10. Říjen 2018 - 10:57

    FO neexistuje.

    Vložil klukavy, 10. Říjen 2018 - 11:03

    Ano – zkratkou FO nahrazuji dlouhodobé zálohy na opravy domu – příspěvky na správu domu a pozemku , :-) o slovička mi nejde, prosím o radu jak nejlépe realizovat ( pokud to něco nezakazuje)

    Vložil účetní (bez ověření), 10. Říjen 2018 - 10:57

    FO neexistuje.

    Vložil klukavy, 10. Říjen 2018 - 10:48

    Bohužel tomu tak není … není vyloučeno z FO hradit věci i ve vlastnictvím bytu – jen taková záležitost má své uskalí. Pokud jste si jist že je z FO zakázano nějakým předpisem,zákonem, ( ve stanovách to není ) realizovat opravy v prostoru bytu – u vlastníka prosím odkažte mne. Děkuji

    Vložil Petr, 10. Říjen 2018 - 13:03

    NOZ umožňuje dle mne § 1208 „rozhodnutí o vyúčtování nebo vypořádání nevyčerpaných příspěvků“ vrácení celého (!!!) podílu na zůstatku jednotlivým vlastníkům. A k tomu stačí 50 % hlasů. Předpokládám, že v účetnictví oddělujete zůstatek příspěvku správy domu a zůstatek záloh služeb a že byste vraceli ze zůstatku příspěvků, nikoli ze zůstatku účtu (některý výbor to totiž neumí rozlišit i při dotazu na zůstatek příspěvku správy domu je schopen uvést zůstatek celého účtu).

    Potom ale hrozí, jednak že někdo použije peníze jinak, než na výměnu vedení AYKY na CYKY a dále, že nebudete mít na účtu dost peněz, když je budete za pár měsíců potřebovat. Jednodušší je, že ten kdo chce, tak si výměnu nechá provést z peněz, které má doma. Nebo snad zájemci nemají volné peníze k dispozici ?

    Vložil klukavy, 10. Říjen 2018 - 14:25

    Ještě jednu odpověd k Vašemu komentáři „Jednodušší je, že ten kdo chce, tak si výměnu nechá provést z peněz, které má doma“ – z názorů velké části vlastníků vyplývá – že zájem je pokud to SVJ zorganizuje a pujde to s fondu(samotnými vlastníky je často viděn stav financí dlouhodobý záloh jako imaginární číslo, již peníze odevzdané) .. tím je jasné že samotným se jim do toho nechce – samozřejmně je asi 10% bytů co má hotovo – tam by se musela částka proplacet zpětně po nové revizi. atd.atd.Musí být zachovan status proporcionality

    Vložil Drahoš (bez ověření), 12. Říjen 2018 - 3:32

    Jak chcete pravne koser stanovit vysi refundovane castky tem vlastnikum kteri maji samostatne el.hotovou.....?

    Vložil Pavel.E. (bez ověření), 14. Říjen 2018 - 21:06

    pravne spravne objektivne stanovit…

    Vložil Jarda_, 10. Říjen 2018 - 19:27

    Nejprve se sneste na schuzi, ze to chcete tak a tak, tedy ze 100% vlastnku souhlasi s postupem X.

    Pak se muze vymyslet ucetni postup Y.

    Vložil klukavy, 11. Říjen 2018 - 8:35

    100% lze dosáhnout jen v teoretické rovině . V praxi se nám to nikdy nepovedlo a tuším že i niky nepovede. I přesto , že se jedná o správnou věc. PS: Nehledě o vlastnícich bytů bydlícich uplně jinde a nikdy nenavštěvující schuze. sice je zde možnost hlasováni perlolam ale již dnes vím o jendom z vlastníků ze nebude souhlasit, protože to prostě nechce podstoupit a jedine pro co je že dostane penize i bez toho aby se u něj práce provedly … jaké „pocity“ má tento vlastník ( i když by na to měl nárok i v budoucnu ) si domysleme každý sám.

    Vložil Jarda_, 11. Říjen 2018 - 17:17

    V tom pripade se na to vykaslete a za to usili to nestoji, ze zahori barak z AL v byte je pravdepodobne asi jako pad letadla.

    Staci zkontrolovat revizakem a to vam snad pidepise ze souhlasi aby se to zaplatilo z FO, a to u vsech bytu… v hromadne zakazce to vyjde na polovic.

    Budete mit v ruce podklad, jak to ma a alespon neco.

    Vložil klukavy, 10. Říjen 2018 - 14:15

    Dobrý den Petře Děkuji za erudovaný názor. Odpovím od konce Stav finančních prostředků u vlastníku v peněžence není asi schopen zjistit nikdo :-) vlastníci to vidí ze svého pohledu – peníze máme poďme je využít..to mají pravdu ..nevidí to ale Ano jedná se o příspěvek na správu domu , zálohy na služby jsou zvlášť Hrozbu toho že lidé neprovedou zamýšlenou rekonstrukci bereme v potaz Nedostatek fin.prostředků nehrozí i kdyby se vyplatilo vše všem v plné výši. Pokud máte zájem prodiskutovat více tuto záležitost( jest věcí více k diskuzi) můžeme se spojit telefonicky? jste pro ?

    Vložil Petr, 10. Říjen 2018 - 17:37

    Nejsem erudovaný odborník a doporučuji prostudovat příspěvek pana Pavla o tom, zda příspěvek je konečná platba která zmizí „černé díře“ jak píšete „samotnými vlastníky je často viděn stav financí dlouhodobý záloh jako imaginární číslo, již peníze odevzdané“ nebo je příspěvek zálohou.

    www.portalsvj.cz/…spevek-v-noz

    Co znamená příspěvek v NOZ? Vložil Pavel, 3. Srpen 2016 – 22:11

    a nyní aktuální (i když na váš případ by se případná novela nevztahovala) vlákno ing. Klainové

    www.portalsvj.cz/…pro-pravniky#…

    Další perlička v návrhu novely OZ a otázka pro právníky Vložil N. Klainová (bez ověření), 10. Říjen 2018 – 11:58

    • – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

    K možnosti vrátit část prostředků z účtu vlastníkům (když máte dost prostředků na případné jiné investice) se mi zdá schůdnější odhlasovat, že nebudete třeba 6 měsíců platit příspěvky a ten, kdo chce, použije je na výměnu kabelů v bytě.

    Zkuste portalobydleni.cz, klik Poradna a položit dotaz. Odpovídají (snad) fundovaní právníci.

    Vložil klukavy, 11. Říjen 2018 - 8:23

    Děkuji za komentář . Verze neplatit na FO např 2 roky což by odpovídalo částce je sice zajímavá ale v praxi bude výsledek zcela fatální. Nic se nestane. Chtěl bych poděkovat za diskuzi ale zadání je jasné(reakce některých bohužel mimo realitu) … 100% souhlas je nemožný ( jako 100% volební výsledek jedné politické strany ) A vetšina lidí chce GO 230V pod taktovkou SVJ .. samostatně ne. ( i cena bude jinná) V případě proplacení nebo dočasného zastavení plateb bude výsledek takový. ze 70 bytů … 10 hotovo .. tem se vráti náklady když si sami rekonstruovali z bývajících 60 bytu .. 10–20 bytů svědomitých rekonstrukci provede. Zbytek zustane hav. a puv stavu. V takovém případě výbor SVJ od takové ( poměrně složité záležitosti ) ustoupí a bude „vyšperkovávat“ společné prostory s klidným spaním.

    Vložil předseda SVJ1 (bez ověření), 11. Říjen 2018 - 9:27

    Situaci Vám nezávidím. Podobnou situaci řešíme s kontrolou plynu v bytech. Někteří primitivové vidí jen to, že vedení a spotřebič je v kompetenci vlastníka. Nedokáží pochopit při svém mizivém IQ, že pokud bouchne plyn, tak sice budou mít dobrý pocit, že neporušili zákon, ale bude zdemolovaný celý dům. Zářným příkladem je JaVa. Pokuste se přesvědčit vlastníky, že velkou zakázkou lze docílit slevy.

    Vložil JaVa, 11. Říjen 2018 - 8:58

    „V takovém případě výbor SVJ od takové ( poměrně složité záležitosti ) ustoupí a bude „vyšperkovávat“ společné prostory s klidným spaním.“

    Právnická osoba SVJ vzniká/je založena, za účelem správy společných částí domu a pozemku a nikoliv za účelem zasahování/mo­dernizování soukromého majetku vlastníků jednotek!!!

    Přeji hezký zbytek dne.JaVa

    Vložil antispamer (bez ověření), 11. Říjen 2018 - 9:03

    Když vím, že je v bytech nevyhovující elektrické vedení, které může zahořet, a poškodit tak nejen ostatní byty ale i společné části domu, které spravuje SVJ, tak musím hlavně dodržet zákon!

    Vložil Jarda_, 11. Říjen 2018 - 17:24

    A jak bys to chtel udelat?

    Nabidnul bych hromadnou revizi placenou z FO s tim ze

    • bude sjednana s mn. 60% slevou nez individualni cena
    • je to v zajmu vsech a zejmena tech co pronajimaji, protoze ti nesou odpovednost za zdravi cizich osob

    Ale 70 bytu je hodne aby vsichni podepsali souhlas s takovym ujednanm a provest revizi v mensim poctu bytu nema moc smysl,.

    Ze si nekdo ze 70 bytu nechce nechat rozkopat byt chapu, sam bych to take nedopustil kdyz vim, ze mam AL v poradku, svorky dotazene… slusny revizak vam rekne to same. Neni vzdy nutno menit kabely!

    Vložil . (bez ověření), 11. Říjen 2018 - 9:53

    Samozřejmě, JaVa má pravdu. Blbosti píšete vy. Vlastnictví taky znamená mít odpovědnost ke svému majetku. Jste neuvyřitelný vykuk, že jo. Je potřeba dodržovat „váš“ zákon?

    Vložil JaVa, 11. Říjen 2018 - 9:50

    „Když vím, že je v bytech nevyhovující elektrické vedení, které může zahořet, a poškodit tak nejen ostatní byty ale i společné části domu, které spravuje SVJ, tak musím hlavně dodržet zákon!“

    Jestliže tvrdíte ,že je ve zmiňovaných bytech rozvod el.zařízení v rozporu s normami platnými v době kolaudace domu,pak máte zcela jistě v ruce čerstvé písemné vyjádření revizního technika elektro,který v něm uvádí,že na všem tomto zařízení, je zakázán z důvodu ohrožení obyvatel v domě provoz až do odstranění závad a vaši spolubydlící si zatím mohou svítit „petrolejkou“.Pokud nemáte v ruce nic,pak Vám doporučuji řídit se platnými zákony a nezasahovat do práv jiných!!!

    Přeji hezký den.JaVa

    Vložil Anonymousss (bez ověření), 11. Říjen 2018 - 10:51

    Nejde hodnotit komentáře, ale mínusovači ano – je to divné…

    Ode mne máte samozřejmě ++++

    Mínusovači si léčí svoje bebíčka… potažmo průsery a protizákonné postupy, které v SVJ páchají

    Vložil . (bez ověření), 11. Říjen 2018 - 10:10

    JaVa, už to mínusování nekomentujte, tady už to jiný nebude. Myslete si o tom své.

    Vložil anonymouk (bez ověření), 11. Říjen 2018 - 19:31

    Možnost mínusovat by měli mít pouze a jen přihlášení!

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".