ceny TUV a SV

Vložil Anonymous, 4. Květen 2010 - 14:53 ::

mám problém s vyučtováním TUV.bydlím v panel.domě kubík SV mě stojí 64kč.taktéž stával kubík TUV bez ohřevu.Za posledních 8 let se lišil rozdíl v ceně TUV max.o několik haléřů.Ještě loni byl kubík TUV za 64,10kč.Letos je to záhadně 71kč.Dokonce studená voda je levnější stojí stejně jako loni.Nechápu jak je možné aby užitková voda bez ohřevu byla dražší než ´voda pitná a ještě o tolik korun.Můžu vyučtování reklamovat a může TUV být dražší než TUV?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil renata7361, 22. Červenec 2010 - 8:53

    Ráda bych se zeptala jak je to s rozúčtováním studené vody. Mám byt na nádraží ČD , na jeden vodoměr je napojeno více uživatelů , tři byty / celkem 11 osob / dopravní kancelář obsazena 24 hodin denně a veřejné WC. společný vodoměr je cca 1 km od budovy. Pronajímatel mi účtuje spotřebu dle vyhlášky 56 kubíků osoba / rok i přez to že můj byt je osazen poměrovým vodoměrem. Jak správně rozůčtovat náklady ??? pokud budou účtovat dle vyhlášky 56 kubíků / osoba rok je spotřeba vyšší než skutečně ukazuje společný vodoměr. Děkuji Soldánová Renata

    Vložil AnonymousX (bez ověření), 22. Červenec 2010 - 10:45

    Jeden poměrový vodoměr nic neřeší. Museli by být vybaveni všichni vodoměry.

    Vložil Nováková (bez ověření), 5. Květen 2010 - 13:12

    Dobrý den , chtěla jsem se zeptat, jestli je možné při vyúčtování pro rok 2009 studené vody si správce bytů může navýšit cenu na za m3 66,69Kč než uvádí Pražské vodárny pro rok 2009 to je 55,12 Kč. Děkuji Nováková

    Vložil Anonymous, 5. Květen 2010 - 13:17

    Společenství zprostředkovává dodávku vody svým členům, vodu rozúčtovává za stejnou cenu, za jakou vodu nakoupí. Odměna za zprostředkování dodávky vody a její rozúčtování je zahrnuta v příspěvku na správu domu.

    Vložil lake, 4. Květen 2010 - 15:59

    Anonymous,
    podepisujte se laskavě nějak. Při různých cenách SV a TUV je pravděpodobné, že rozúčtovatel počítá spotřebu TUV nesprávně, nebo je porucha vodoměru na vstupu do ohřívače. Uveďte, zda TUV se připravuje
    a) v domovní předávací stanici,
    b) ve vlastní domovní kotelně,
    c) přivádí se z centrální výtopny (čtyřtrubkový systém).

    V případě, že jde o (a), nebo (b), uveďte jak se měří teplá voda na vstupu do ohřívače:
    1) samostatným vodoměrem na vstupu do ohřívače,
    2) odhad podle součtu náměrů bytových vodoměrů TUV,
    3) dělení na TUV a SV poměrně podle součtu náměrů bytových vodoměrů s korekcí podle fakturačního vodoměru?

    Jde-li o případ (c), rozpočítává se TUV pouze podle náměru bytových vodoměrů TUV, nebo podle korigovaného náměru všech bytových vodoměrů (SV+TUV)?

    Pokud nevíte, a není to z rozúčtování patrné, zjistěte dotazem u rozúčtovatele. Pak můžeme pokračovat.

    lake

    Vložil Podnecká (bez ověření), 5. Květen 2010 - 10:01

    Dobrý den,děkuji za Vaši odpověd.Při dotazu rozučtovateli mi bylo zděleno,že TUV se rozučtovává podle celkové spotřeby všech jednotek v domě a dělí se celkovým nákladem na dům podle fakturace.Tak se zjištuje cena TUV a tu pak násobí spotřebovanými jednotkami v jednotlivých bytech.Také mi bylo zděleno,že jsou tam ztráty,které zřejmě způsobili špatné vodoměry v bytech.Ty byli před dvěma měsíci měněny za cejchované a protože ztráty se vejdou do procent povolených zákonem jsme povinni ztráty uhradit a reklamace by tudíž neměla smysl.Máme to tak nechat být nebo reklamaci přece jen uplatnit?Děkuji za odpověd.s pozdravem Podnecká

    Vložil lake, 5. Květen 2010 - 11:55

    Paní Podnecká,

    Samotný rozdíl mezi fakturovaným množstvím vody a součtem bytových vodoměrů není podstatný. Metrologický institut uvádí, že rozdíl do 20% je mezní přípustnou odchylkou v případě bytových domů. Ostatně na Vámi placenou částku to má zanedbatelný vliv. Problém vidím v rozdílu mezi cenou SV a TUV, ale na předchozí dotazy jsem od Vás odpověď nedostal. Pokud bylo počítáno nesprávně (ve Váš neprospěch, pochopitelně), má smysl reklamovat.
    Alespoň napište, zda máte v domě oddělené fakturační měření SV a TUV (dva různé domovní vodoměry)?

    lake

    Vložil Podnecká (bez ověření), 5. Květen 2010 - 12:39

    tak právě mi bylo sděleno,že TUV se připravuje v domovní kotelně a na patě domu je vodoměr pouze pro studenou vodu.víc informací se mi nepodařilo získat.

    Vložil lake, 5. Květen 2010 - 14:30

    Paní Podnecká,
    děkuji za upřesnění. Je-li jediný fakturační vodoměr, jak píšete, a není měření na vstupu do ohřívače TUV, cena SV a TUV musí být zcela stejná. Není-li, jde o vadné vyúčtování.

    Skutečná cena vody (vodné a stočné) je patrná z dodavatelských faktur. Součet bytových vodoměrů zpravidla naměří méně (mají nižší třídu přesnosti a neměří spolehlivě velmi nízké průtoky).

    Protože při rozúčtování se musí rozdělit všechny fakturované náklady, jeden ze způsobů jak to dosáhnout je stanovit jinou cenu vody uvnitř domu - je vyšší, odlišná od ceny na dodavatelských fakturách.

    Pro SV a TUV však musí být tato cena stejná. Důvod: Vodoměry SV a TUV jsou shodného typu a stejné třídy přesnosti; odchylky od fakturovaného množství se tedy musí rovnoměrně rozpočítat jak na náměry vodoměrů SV, tak i TUV.

    Ve vašem vyúčtování je zřejmě cena SV podhodnocena, cena TUV nadhodnocena.

    lake

    Vložil Krupp, 5. Květen 2010 - 10:42

    Já bych Vám doporučoval nic nereklamovat. Faktura vodárnám byla tak jako tak zaplacena a vůči nim není důvod k reklamaci. Pokud nemáte pádný argument, kde konkrétně bylo chybně měřeno, nebo že bylo chybně měřeno u Vás, je Vaše reklamace bezpřednětná. Pokud by se ztráty nevešly do stanovené tolerance, musí je stejně SVJ uhradit. Zde by pouze mohlo dojít rozdělení této sumy podle jiného klíče. Můžete použít i argument, že vodoměry měly prošlé ověření ale i tak bude platit předchozí věta. Ztráty mohou mít i další důvod, třeba neměřený odběr (pro úklid apod.), rozdílný termín odečtu hlavního vodoměru a bytových atd. Bylo to zde již mnohokrát diskutováno.

    Jirka

    Vložil Jožo (bez ověření), 5. Květen 2010 - 12:23

    Kolik Kč hodláte reklamovat?

    Možná kdybyste čas věnovaný sepisování reklamace a shánění podkladů věnovala práci, vyděláte více.

    Jožo

    Vložil Podnecká (bez ověření), 5. Květen 2010 - 12:45

    A prozajímavost částka tvoří přes 10000kč takže tu ten čas klidně strávím

    Vložil Jožo (bez ověření), 5. Květen 2010 - 12:52

    Děkuji. Píšete, že jste v povolené toleranci 20 %, takže Vaše celková roční náklady jsou přes 50 000 Kč.

    Jožo

    Vložil Podnecká (bez ověření), 5. Květen 2010 - 12:44

    Díky za starost,ale svou práci zvládám velice dobře.Takovéhle šťourali tady nepotřebuji a nedělám to jen pro sebe ,ale na žádost všech nájemníků.Takže budte tak laskav a hledte si své práce ať neutíkají peníze Vám.

    Vložil Podnecká (bez ověření), 5. Květen 2010 - 11:27

    Mockrát děkuji za odpověd,takže v podstatě nám nezbývá nic jiného než se smířit s tím,že máme drahou vodu a nebo se odstěhovat.Totéž mi radili pracovníci MÚ.budu o tom uvažovat.Díky a hezký den.

    Vložil Anonymouss (bez ověření), 4. Květen 2010 - 15:23

    Na reklamaci máte právo, reklamovat můžete. Při reklamaci doporučuji uvádět pádné argumenty.

    Vložil Esvejecko, 25. Květen 2010 - 19:27

    x

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".