balkon

Vložil MIRA Š, 18. Říjen 2007 - 14:28 ::

Balkony jsou společnou částí domu,je možné odkoupit tuto část, aby byla v mém osobním vlastnictí k bytu?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Anonymous, 18. Říjen 2007 - 15:40

    Dobrý den, vzhledem k blízskému schvalování nového ZoVB, bych zas tak moc nespěchal s potenciální platbou za balkon, ketrý užíváte pouze VY, s pozdravem, Petr Vávra

    Vložil MIRA Š, 18. Říjen 2007 - 19:50

    Díky za odpověď, jsem ve výboru SVJ a řešíme jestli je možné(zda dovoluje zákon), abychom jako celek – 74 bytů, mohli jednotlivě tyto plochy k bytům odkoupit.Co nového se dá očekávat od nového ZoVB?Nemůžu nikde nic najít.Řešíme to proto, že je potřeba rekonstruovat výtahy(musíme a to do půl roku – jen základ u 5-ti výtahů (pohon, lana) a už jsme se díky zateplení a výměny oken dostaly do situace, kdy splácíme víc než vybereme, zatím je vše kryto a problémy by nebyly, ale ty výtahy nás drtí – z 5-ti máme na 4. To je proč chceme odkoupit plochy balkonú – jeví se nám to jako zdravá varianta – když zaplatit, tak z toho něco „mít“ – chtě nechtě, tu částku budou muset jednotlivci vydat. Mira Šula

    Vložil Anonymous, 19. Říjen 2007 - 18:27

    Podle mne Vaše návrhy jsou nesmyslné. Balkon-lodžie, které jsou součástí bytové jednotky – přístupné jen z jednoho bytu mají být zapsány v prohlášení vlastníka, jako součást bytové jednotky. Není li tak, musí byt k tomu souhlas 100% vlastníků. Podle mne s vaším návrhem ne muže žádný soudný vlastník souhlasit. Platit ještě jednou to co již jednou zaplatil.

    S pozdravem Fanda

    Vložil Matějka Jaroslav, 19. Říjen 2007 - 18:41

    Vážený pane Fando, jistě souhlasíte, že balkon je z určitého pohledu součásti pláště domu, tak jak jej posuzuje i MMR a stavební úřady.

    Kladu vám otázku, bylo-li by uvedeno tak jak navrhujete; zateplujete dům, většina se rozhodla i vyměnit balkon za úplně jiný konstrukční i vzhledový typ, já s výměnou nesouhlasím, je to moje, jak mě donutíte k výměně? Vždy bych vám vše „zablokoval“ a peníze nedal.

    Jakým způsobem bude provedena úhrada opravy či výměny balkonů. Byty v přízemí balkony nemají. Bude-li úhrada ze společného tak jako fasáda, jsou byty v přízemí poškození. V souladu s Občanským zákoníkem jim ostatní vlastníci musí vydat obohacení na úkor přízemních bytů ve výši nákladů na jeden balkon.

    Matějka

    Vložil Anonymous, 19. Říjen 2007 - 18:51

    Pane Matějka, neřešte další problémy spojené s vlastnictvím balkonu nebo lodžie. Sám jste si odpověděl. Doufám, že se mnou souhlasíte, že koupil-zaplatil li jsem bytovou jednotku v určité skladbě viz. můj příspěvek. Je nesmysl, abych ji část platil znovu.

    S pozdravem Fanda

    Vložil Matějka Jaroslav, 19. Říjen 2007 - 19:00

    Tak prosím Váš případ nezobecňujte!

    Matějka

    Vložil Anonymous, 19. Říjen 2007 - 7:22

    Tady je jakysi prehled: http://reality.ihned.cz/…eni-neni-hra I.

    Vložil Anonymous, 18. Říjen 2007 - 20:24

    Dobrý den, každý byt má jednu lodžii? P.V.

    Vložil MIRA Š, 18. Říjen 2007 - 21:29

    všichni mají „lodžii“, pár vlastníků má dokonce 2. To neřeší mou otázku, budu rád za konkrétní odpovědi.Dík Mira Šula

    Vložil Anonymous, 19. Říjen 2007 - 8:29

    Je to ovšem podkladem pro to, jak se budou odehrávat události, pokud by jste nějakým způsobem realizovali to co uvádíte a já považuji za zbytečné a problematické. Pocit, že budete mít „za Vaše peníze alespoň něco navíc“ je to, že budete míc navíc jen povinnosti a rozhodíte si povinnost přispívat do FO a přiděláte si obrovské množství administrativy a náklady s úřední realizací. Elegantnější je jistě schválit mimořádnou splátku SVJ do FO., s pozdravem, Petr Vávra

    Vložil Anonymous, 18. Říjen 2007 - 22:29

    Diskuze o vlastnictví lodžií či balkonu svědčí o tom jak jsou tyto stavební části-konstrukce domů spíše na obtíž. Nevím proč tak mnozí volají po „vlastnictví staveb. konstrukcí“ lodžií ? Smyslem snad není vlastnit tuto část konstrukce domu a nést za ni odpovědnost ale mít možnost užívat prostor který poskytuje. Proto jsem přesvědčen, že patří do společných částí domu jako nedílná součást jeho stavební konstrukce provázaná i staticky. Nový ZoVB bude tento problém řešit jako „vymezené“ společné části domu.

    k.kolar@centrum­.cz

    Vložil Matějka Jaroslav, 19. Říjen 2007 - 14:59

    Vážení, nevím na co si pořád stěžujete na stávající ZoVB a čekáte na nový. Bude-li zpracovatel k vypracování „Prohlášení…“ dle nového ZoVB přistupovat stejným způsobem jako nyní. nic se nezmění.

    Současný ZoVB – zákon č.72/1994 Sb v platném znění má v § 4, odst.2, písmeno c) uvedeno „určení společných částí budovy, které budou společné vlastníkům všech jednotek a určení společných částí budovy, které budou společné vlastníkům jen některých jednotek,“.

    PROČ NENÍ VE STÁVAJÍCÍCH PROHLÁŠENÍCH UVEDENO v souladu s platným ZoVB např.:

    Vymezení společných částí budovy, které budou společné vlastníkům jen některých jednotek:

    • balkony, společné části budovy společné jen vlastníkům jednotek č.06, 07, 09, 11, … ,
    • lodžie, společné části budovy společné jen vlastníkům jednotek č.05, 08, 10, …,
    • výtah, společná část budovy společná jen vlastníkům jednotek č. 04, 05, 06, 07, 08, …,

    V souladu se §4 odst.2 písm.g ZoVB jsou stanovena tato pravidla pro správu společných částí domu společné jen vlastníkům některých jednotek:

    • balkon – započítává se 30% plochy k podílové ploše jednotek č.06, 07, 09, 11, … , na výši příspěvku dlouhodobé zálohy stanovené pro všechny vlastníky dle podílové plochy,
    • lodžie – započítává se 50% plochy k podílové ploše jednotek č.05, 08, 10, …,na výši příspěvku dlouhodobé zálohy stanovené pro všechny vlastníky dle podílové plochy,
    • výtah – přičítá se 10m2 k podílové ploše jednotkám č.04, 05, 06, 07, 08, …

    Nic tomu nebránilo, jen nezájem.

    Matějka

    Vložil Anonymous, 19. Říjen 2007 - 20:18

    Pane Matějko, možná by bylo dobře, kdybyste ještě zpřesnil-doplnil váš výklad §4/2g o následovné :

    Myslím že k odstranění rozdílného chápání co jsou „společné části domu společné všem vlastníkům“ a „společné části domu společné jen některým vlastníkům“ by bylo zapotřebí :

    1. doplnit pro jednoznačné odlišení co je míněno tím „společné části“ zda část „stavební konstrukce“ např. lodžie, balkonu nebo „prostor“, „plocha“ např. lodžie, balkonu. Pak si myslím bude vše srozumitelnější každému. To je vada ZoVB, §2 Vymezení pojmů, odst 2g) kterou může odstranit nejspíš až nový ZoVB.
    2. kdybyste uvedl přesněji, jakým způsobem (nějaké kriterium) by bylo podle Vás „spravedlivé“ nastavit výpočet pro navýšení podílu dlouhodobých záloh na opravy pro ty BJ, k nimž náleží lodžie či balkon, za jejich užívání. K uvedené výši 30% nebo 50% jste asi nedošel jen odhadem. Tato čísla by měla vyjadřovat nějak logicky odůvodněné náklady na tyto části konstrukcí zrovna tak, jako vyjadřuje podíl podlahové plochy BJ (m2) podíl nákladů na „správu“ společných částí domu společných všem vlastníkům BJ kterými jsou a) „staveb. konstrukce“ a b)„prostory“

    Děkuji.

    k.kolar@centrum­.cz

    Vložil Matějka Jaroslav, 22. Říjen 2007 - 16:45

    Vážený pane Kolar, k bodu 2 Vašeho dotazu je nutné odborně zvážit náklady na opravy lodžie v horizontu 20 let. Musí se zohlednit, zda je lodžie vysunatá na fasádu nebo zasunutá do fasády, z jakých je stavebních materiálů, jaká je nutná údržba – natěry každých 5–7 let, výměna výplně v zábradlí, izolace proti vodě pod dlažbou, případný svod dešťové vody pouze pro lodžie. To vše je s požadavkem, aby dům byl svým způsobem jeden estetický celek, tím se nemyslí uniforita. Neexistuje jednoznačné stanovisko. Dlažbu by si již každý vlastník-uživatel lodžie hradil ze svého.

    Lze uskutečnit opravy lodžií ze společné dlouhodobé zálohy, tzv.FO, a vlastníků, kteří lodžii nemají náklady kompenzovat, třeba i vyplacením daného podílu. I to je cesta.

    Matějka

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".