Vložil Matějka Jaroslav, 23. Září 2007 - 9:47

Vážený pane, není za co, každý se spleteme.

Aby mohli spoluvlastníci garážových stání něco rozhodnout, je nutné již na začátku dle projektové dokumentace, technického vybavení a výchozích revizních zpráv odborně posoudit výši nákladů spojených s provozem takové jednotky nebo společného prostoru. V souladu se ZoVB a OZ je nutné pro jednotku-garážová stání pečlivě vypravovat pravidla pro „správu …“ včetně výše tzv.„FO“ a co z něj bude hrazeno a pravidla pro úhradu záloh a rozúčtování „služeb-nákladů spojených s provozem“ např.: elektřina, náklady na servis a revize technických zařízení (osvětlení včetně nouzového, ventilace, požární zařízení=požární vodovod+HP+EP­S+požární ventilace+požární klapky, vjezdová brána nebo roleta apod.) včetně průběžných oprav,výtah, úklid. Možností je vedení v účetnictví analiticky samostatně náklady správy a služeb za garážové stání, případně garážové stání vést jako „samostatný vchod-dům“ v bloku domů (vhodné pro většinu správcovských programů = každé stání má samostatné vyúčtování).

Je nutné stanovit způsob-poměr uhrady nákladů společných jak pro bytové jednotky, tak i pro jednotky-garážové stání. Nejlépe je vycházet z velikosti poměru spoluvlastnických poměrů na společných částech domu mezi bytovými jednotkami a jednotkou garážových stání. Jedná se např.: o hromosvod, střechu, základy+nosné konstrukce+fasáda, chodník + příjezdová komunikace, ale i výtah, zajíždí-li do jednotek garážových stání. Doporučuji instalovat, pokud není, podružný elektroměr pro jednotku-garážová stání.

Matějka

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.