Vložil lake, 2. Září 2010 - 8:54

Pane Kruppe,

Jestliže mi správní společnost zajistí prohlížení stavu účtu a plateb záloh přes web, je mi celkem jedno, zda tyto údaje vede v účetnictví nebo jinak. Dělá to tak moje banka, můj telefonní operátor, můj operátor internetového telefonu, dělá to tak každý internetový obchod na který se zaregistruji a koupím si od nich opalovací krém nebo knížku. Proč by mi stejný komfort neměl zajistit správce domu?

Viz např. společnost ESPRAVA.

Pokud je účetnictví vedeno v software a měsíční pohyby na bankovním účtu se do něj importují automaticky, pak je celkem jedno, zda to bude 10 krát, 100 krát nebo 1000 krát obsažnější.

Pokud povedete evidenci mimo účetnictví, musíte na to mít nějaký jiný SW a údaje do něj nějak dostat. Účetnictví bude tedy s tímto software provázáno, výměna dat bude automatická. Mne jako uživatele nijak nezajímá, kde končí "účetnictví" a kde začíná "evidence". Hlavně že budu mít k dispozici ty informace.

Dále mne napadá: vlastníci, kteří jsou účetními jednotkami, budou vyžadovat pro daňové účely potvrzení (nikoliv o zaplacené záloze, nýbrž o skutečném věcném plnění ve správném časovém rozlišení). Je průkazné vystavovat jim potvrzení z evidence vedené mimo účetnictví?

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.