Vložil lake, 2. Září 2010 - 7:57

Z dokladů SVJ, účetnictví a z bankovních dokladů lze pro každou jednotku (s obtížemi a po vzájemném srovnání) zjistit:

  • výše záloh předepsaných,
  • výše záloh zaplacených,
  • čerpání záloh připadajících na jednotku.

Domnívám se, že jediné perspektivní a bezchybné řešení je sledování záloh a výdajů po jednotkách přímo v účetnictví. To má nesporně výhodu v tom, že lze automatizovat upozorňování na nedoplatky jednotlivých vlastníků (závisí to na možnostech jednotlivých účetních programů). Vkládání údajů do účetnictví nemusí být spojeno s vyšší pracností: banka je schopna poskytnout měsíční záznam pohybů na účtu v elektronické podobě (xml) a platby vlastníků jednotek jsou do účetnictví automaticky importovány a identifikovány podle VS.

Shodou okolností jsme nedávno porovnávali nabídky na správu a jedna ze společností garantovala přístup všech členů SVJ k aktuálním měsíčním stavům účtu SVJ a záloh jednotlivých vlastníků, s prohlížením přes webové rozhraní. Cena za správní služby byla zcela srovnatelná s konkurenčními nabídkami.

Takže věc lze řešit – ovšem SVJ musí takové komfortní řešení požadovat. Tazateli bych doporučil oslovit společnosti zabývající se správou nemovitostí a vybrat takovou, která účetnictví bude vést tímto způsobem.

Pokud ovšem správce má věci zařízeny tak, že paní účetní si každý měsíc položí na stůl bankovní výpisy a ručně „datlí“ údaje do některého předpotopního účetního programu – inu takový správce vám oddělené vedení účtů po vlastnících nenabídne a bude tvrdit, že je to zbytečné, nebo že to nejde.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.