Vložil lake, 30. Duben 2010 - 6:17

"V jakém termínu mělo SBD dle vyhlášky vyúčtování provést"
U tepla a teplé vody podle vyhlášky 372/2001 Sb. se náklady vyúčtovávají nejméně jednou ročně, a to nejpozději do 4 kalendářních měsíců po uplynutí zúčtovacího období. V tomto termínu vlastník (míněno SVJ) zajistí, aby s konkrétním vyúčtováním byl písemně seznámen konečný spotřebitel. Ostatní služby se zpravidla vyúčtují ke stejnému datu.

"... podle kterého čísla vyhlášky proběhlo výše uvedené vyúčtování."
Jako bývalý člen výboru byste odpověď měl znát! Na některé služby není právní předpis - pak pro rozúčtování platí co je v Prohlášení vlastníka, nebo ve stanovách, nebo bylo přijato usnesením shromáždění. Ptejte se statutárního orgánu SVJ nebo firmy, která provedla rozúčtování a vyúčtování. Jsou povinni Vám to sdělit a případně Vás nechat nahlédnout do podkladů, na základě nichž bylo rozúčtováno. Pokud podáte reklamaci (písemně na adresu SVJ k rukám předsedy, kopii rozúčtovateli), staví se tím běh reklamační lhůty.

Obecně lze říci, že nejsou-li vodoměry ani indikátory, celoroční náklady se rozpočtou podle časového hlediska (počet měsíců užívání bytu), u nákladů na topení se ve výpočtu uplatní klimatická náročnost jednotlivých měsíců (§ 6 odst. 5 vyhlášky č. 372/2001 Sb.). Některé služby mohou být rozúčtovány podle počtu osob, nebo jinak.

Napadá mne, zda ony "ostatní náklady" nejsou odměny výboru, které se zpravidla odhlasují jednorázově na konci roku. V tom případě Vám - jako členovi výboru do května 2009 - náleží 5/12 roční částky. Že oni na Vás zapomněli?

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.