Vložil Bob (bez ověření), 1. Březen 2010 - 10:21

Domnívám se, že pokud je povinnost uklízet stanovena nějakým vnitřním předpisem SVJ (stanovy, domovní řád, úklidový řád,..), který byl schválen výborem SVJ resp. shromážděním, je to pro vlastníka nebo nájemníka závazné. V případě neplnění povinností plynoucích z těchto předpisů bych jako první uplatňoval sankce, které by zde měly být specifikované – tedy jak zde již zaznělo – není uklizeno, někdo z vlastníků to nahlásí výboru (pokud nepomůže obyčejná domluva jako první krok k nápravě), společně napíší o tomto záznam s podpisy několika osob jako svědků, případně pořídí jako podklad fotodokumentaci (např. u sněhu nebo bláta na chodbách je to jednoznačné)a nechají prostory uklidit firmou. Náklady na úklid dají k úhradě tomu, kdo nesplnil svou povinnost. Vymahatelnost pak vidím stejnou jako v případě dalších poplatků, které vyplývají z právních vztahů v rámci společenství. Pokud by to bylo nezbytně nutné, nechal bych povinnost uhradit tuto částku odhlasovat schůzí shromáždění, aby bylo zřejmé, že se jedná o vůli celého SVJ. Dalším krokem je pak postoupení věci právnímu zástupci SVJ a s tím spojené navýšení nákladů pro toho, kdo nesplnil svou povinnost.

Pokud máte někdo jiný názor, rád si jej přečtu, protože si myslím, že úklid je problém všech SVJ a bylo by dobré najít nějaký účinný postup jak jej řešit.

Pěkný den.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.