Vložil Justitianus, 9. Červenec 2021 - 5:11
  • Napsala jste: „Firma, která dělá pro SVJ účetnictví mi napsala kolik mám zaplatit na zálohách za část ledna a následující měsíce.“

Jste zřejmě nadměrně důvěřivá osoba. Dříve či později Vás někdo podvede. Nechápu proč jste začala cokoliv hradit jen na základě nějakého kusu papíru od jakési „firmy“. Pouze SVJ je poskytovatelem služeb spojených s užíváním bytů. Případný zástupce SVJ by Vám mohl něco předepisovat jedině kdyby Vám zároveň předložil platné zmocnění; nebo pokud by právo zastupovat SVJ plynulo ze stanov.


  • Napsala jste: „Na můj dotaz na chybějící vyúčtování zálohy za topení od 20 do 31/1/2019 mi odpověděli, že po dnech se záloha nevyúčtovává.“

V tom měli samozřejmě plnou pravdu. Po dnech se záloha nevyúčtovává. Zálohy placené na služby podle zákona č. 67/2013 Sb. jsou určeny na náklady CELÉHO zúčtovací období (zpravidla jeden rok). Vyúčtují se do čtyř měsíců po skončení zúčtovacího období. Jestliže snad Vaše vyúčtování neobsahovalo všechny Vámi uhrazené zálohy na služby ve zúčtovacím období, pak je vadné.
Nejdříve si však zkontrolujte zda Vaše tehdejší platba byla jednoznačně označena tak, aby příjemce byl schopen identifikovat účel platby a přiřadit ji k Vašim zálohám, nikoliv k zálohám či příspěvkům předchozího vlastníka jednotky. SVJ není povinno zkoumat kdo je vlastníkem účtu ze kterého jednotlivá platba došla! Možná jste tehdy v lednu zaplatila (bez právního důvodu, nebo po dohodě) zálohu za původního vlastníka jednotky; je pouze na Vás, abyste prokázala že to nebyl z Vaší strany ani úmysl, ani dar, nýbrž omyl. V tom případě ovšem vymáhejte na bývalém vlastníkovi jednotky vrácení bezdůvodného obohacení. SVJ s tím nemá nic společného. To si vyřiďte vy dva mezi sebou.


  • Napsala jste: „V konečném vyúčtování za rok 2019 firma odmítla vyúčtovat teplo za období od 20/1 – 31/1/2019. “

Opět stejná chyba z Vaší strany! Povinnost doručit řádné vyúčtování má poskytovatel služeb, nikoliv jakási „firma“. Celou dobu ztrácíte čas, když komunikujete naprosto zbytečně s někým, kdo s Vámi není v žádném právním vztahu. Mimochodem: ta „firma“ se mýlí. Podle § 5 odst. 6 vyhlášky č. 269/2015 platí, že poskytovatel služeb je povinen rozdělit náklady přesně podle „počtu dnů zúčtovacího období, které připadají na původního a nového příjemce služeb“. K tomu ovšem SVJ potřebuje znát datum změny.
Vaší zákonnou povinností bylo bez zbytečného odkladu oznámit SVJ nabytí jednotky, spolu s údaji uvedenými v § 1177 zákona č. 89/2012 Sb.. Na to Vám SVJ mělo písemně oznámit výši Vašich budoucích záloh na služby podle § 4 zákona č. 67/2013 Sb.. Měsíční záloha může být požadována nejdříve od prvního dne měsíce následujícího po doručení písemného oznámení výše zálohy. Při postupu podle zákona by nemohlo dojít k nesrovnalostem ohledně okamžiku změny příjemce služeb, ani k nedorozumění v přiřazení lednové platby. Vy jste ovšem zákon porušila, že?


Až si ujasníte jaké je Vaše postavení příjemce služeb a porozumíte tomu kdo je poskytovatelem služeb podle zákona č. 67/2013 Sb., můžete teprve začít efektivně řešit Váš problém.

Justitianus

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.