Vložil Zdenek 22, 25. Srpen 2019 - 13:48

Pan Pavel píše:

Stranou ponechám, že do OR umísťuje nepodepsané formuláře, které asi považuje za účetní závěrku. Podle výše uvedeného zákona § 66/c se do OR ukládají účetní závěrky. Podle § 18/3 ZoÚ musí být k účetní závěrce připojen podpisový záznam statutárního orgánu. Ukládat nepodepsané formuláře je poměrně rozšířený nešvar, který může být pokutován. Zatím pokutován pokud vím není. Zatím…

Současně však podle „Technických specifikací sbírky listin“ platí: Je vhodné, aby Vaše PDF listina (pokud je to možné) byla raději vytvořena převodem z vstupních textových dokumentů (např. z MS Word) než aby byla získána jako grafický obraz (a to jak softwarově – pomocí grafického editoru nebo prostřednictvím naskenování z papírových podkladů).

Soudím, že podepsaná účetní závěrka musí být uložena v účetnictví u příslušné osoby, do Sbírky listin je možné ukládat „nepodepsané“ dokumenty. Ostatně, i sken podepsaného dokumentu je stále jen jeho kopie.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.