Vložil krcma, 20. Říjen 2016 - 11:55

Ano, bohužel i dluhy ze služeb přecházejí. Vyúčtování by se tedy nemělo dělat pro každého vlastníka zvlášť (jak je častá praxe, ale vzhledem k přechodu dluhu postrádá smysl), ale pouze jedno za celý rok a byt a to novému vlastníkovi. Pouze po něm bude vyžadován nedoplatek, případně mu bude vyplacen přeplatek a to i za období, kdy byt ještě nevlastnil.
Co se týká promítnutí do kupní smlouvy, tak jde i o nastavení těch záloh. U nákladů, které ze snadno odhadnou (úklid, odpad, správa, účetnictví, pojištění..), kde jsou náklady celkem stálé, by nijak velký nedoplatek, resp. přeplatek vzniknout neměl.
Problém může nastat u spotřeby v bytě (např. voda), asi není problém udělat při prodeji mimořádný odečet a porovnat, zda spotřeba koresponduje se zaplacenými zálohami. Dovedu si i představit, že ve smlouvě budete mít ustanovení, že Vám případný nedoplatek prodávající zpětně vyplatí (případně vy jemu přeplatek), ale to je již na ujednání mezi Vámi, SVJ do toho nic není..
Přeji hezký den.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.