Vložil janica, 24. Srpen 2016 - 20:06

Účetní závěrky mají lhůtu 10 let, ostatní účetní doklady 5 let, mzdové listy a platba pojištění též 10 let (to ale nejsem jistá). SVJ je neplátce DPH, ale je registrováno na FÚ kvůli dani z příjmu. Proto ty daňové doklady. Ty 3 roky bývají ve smlouvě, že správce nebo účetní mají povinnost mlčenlivosti a pak archivace dokladů i po ukončení smlouvy, pokud nerozhodne SVJ jinak. Pokud přebíráte agendu od správce, to nejsou jen účetní doklady, ale i smlouvy, projektová dokumentace, tj. všechno, co měl správce v držení. Že je něco podle správce „promlčeno“, to ještě neznamená, že to není v papírové nebo elektronické podobě. Může to být v archivu. Skartace dokumentů podléhá požadavkům zákona o archivnictví.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.