Vložil TV (bez ověření), 29. Červenec 2016 - 10:09

Musím reagovat na některé nesmysly a fantasmagorické představy lidí s mizivou znalostí procesu vyúčtování. Jen podotýkám, že jsem předsedou SVJ a vyúčtování spadá do mé kompetence…

  1. skutečné = správné (neodhadované) vyúčtování jednotky je z principu možné udělat až po zaúčtování všech faktur se zdanitelným plněním v daném roce. Nelze tedy udělat správné vyúčtování v půlce roku, protože prostě účtovacím obdobím je rok a plno faktur chodí sice v prosinci či lednu, ale vztahují se k celému roku.

Ano, komerční firmy dělají „výsledky hospodaření“ třeba každé čtvrtletí, ALE to jsou odhady a odhad si přece může udělat každý vlastník sám (ale nájemník to asi nevezme, ten chce „skutečné“ náklady)

  1. Dle NOZ je termínem pro nejpozdější předání vyúčtování vlastníkovi 30.04 následu­jícího roku.

Takže vlastník až po tomto termínu může říct, kolik ho skutečně stála jeho jednotka za celý rok. Z toho může přibližně určit část, která připadá na podnájemníka a provést minivyúčtování vůči zálohám, které platil nájemník.

Závěr: 100% garantované údaje jsou vždy jen za celý rok. SVJ nemá povinnost a ani z principu není schopno poskytnout dílčí vyúčtování během zúčtovacího období.Navíc má povinnost jen vůči vlastníkovi a s pronajímatelem nemá žádný vztah, natož povinnost vůči němu… Pronajímatel si musí domluvit už v nájemní smlouvě, že konečné vyúčtování bude až po 30.04 následujícího roku a nebo ve smlouvě popsat způsob, jak náklady v polovině roku odhadnout. Nejlepší je samozřejmě využít paušální měsíční částku za služby (dle zákona toto lze)a vyúčtování vůbec neřešit.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.