Vložil tristone, 22. Červen 2016 - 12:09

Nesouhlasím.

Podání reklamace není právní jednání, je to pouze administrativní úkon. A po pisatelce nebylo požadováno, aby byla reklamce podepsaná. Pouze aby byla písemná.

Jelikož nikde jinde zřejmě není uvedeno, co je to obecně písmená forma, musí se použít nebližší adekvátní paragraf v zákoně dostupný. A to je paragraf 562, který říká, že i elektronická komunikace se považuje v případě právních jednání za písemnou.

K tomu samozřejmě ještě paragraf 561 požaduje pro právní platnost podpis dané písemnosti a odkazuje na případné elektroinické podepisování. Ale to by v nyní řešené věci nemělo mít vliv. Podpis k tomu adminstrativnímu úkonu nebyl požadován.

Jediné drobné úskalí by mohlo být v poslední části odstavce „jinými technickými prostředky umožňujícími zachycení jeho obsahu a určení jednající osoby“. Pokud email obsahuje před @ jméno, je to asi v pořádku. Pokud je tam přezdívka, lze asi namítat neurčitost. Ovšem vzhledem k tomu, že paní bylo odpovězeno, tak očividně příjemce jednající osobu bez problémů určil :)

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.