Vložil lake, 27. Leden 2016 - 21:27

Diskuse o možnosti mít „profesionálního“ předsedu je zde poměrně bohatá. Určitě je to lepší řešení, než zvolit jednoho z vlastníků bytů, který nerozumí provozu domu, neví co se od výboru vlastně očekává, netuší nic o účetnictví, a nezná legislativní rámec.

Podotýkám ale: Nikdo nemůže nahradit samotné vlastníky jednotek v kontrole hospodaření s jejich majetkem a s jejich penězi.

Začíná to nevinně: stanovením a výběrem neurčitých a nesrozumitelných plateb bez existence schválené Reserve study (platby ve stylu „20 Kč/m2“), někdy dokonce na neexistující „fond oprav“ – a kdo se od počátku nebrání tomuto finančnímu tunelování, může pak být nepříjemně překvapen.

Před časem jsem napsal o tom, jak to vypadá v Kanadě, kde je běžné, že condominium (tamnější SVJ) je řízeno profesionálně, a využívá služeb externích správcovských firem. Profesionální správa sama o sobě ovšem nechrání vlastníky před tunelováním.

Přečtěte si: Jak se krade v Kanadě.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.