Vložil Petraxaxcbn (bez ověření), 5. Únor 2015 - 15:35

Náklady na bydlení resp. užívání společných prostor se ve většině případů dělí mezi jednotlivé vlastníky podle velikosti bytů/m2 které vlastní, pokud není určeno zakladatelskou listinou a jejími osnovami něco jiného. Je to vcelku logické, neboť se předpokládá že v bytě o výměře 80m2 bydlí více osob než v garsonce 22m2. Nejvíce trápí vlastníky bydlící v přízemí a v prvním patře, že mají platit za výtah stejné peníze jako vlastníci ve 12. patře. Také někdy nechápou proč zateplovat střechu, když u nich zima není. Tomuto se říká solidárnost. Že má někdo v předmětném místě napsané trvalé bydliště , ještě neznamená, že tam také bydlí. Většinou to pouze zajímá městský úřad ( a ten ví kdo v jeho teritoriu má trvalé bydliště ), rozepisuje-li náklady na odvoz odpadů. Zrovna tak může v bytě mít trvalé bydliště jedna osoba a může tam bydlet 8 osob ( jako návštěva ). Pokud dokážete prokázat že se nejedná o návštěvu můžete se obrátit na bytovou správu ( SVJ ), hygienu atp. To se Vám ale žádným dostupným zákonným způsobem prokázat nepodaří a vaše tvrzení bude proti tvrzení někoho jiného. SVJ je sdružení vlastníků jednotek, nikoli orgán řídící vlastníky jednotek. Toto a jemu podobná sdružení vznikly ze zákona zejména proto, aby bylo možné zpravovat společné prostory . Nikoli aby nařizovalo vlastníkům jak a s kým žít.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.