Vložil lake, 6. Říjen 2014 - 8:31

Rozúčtování s použitím náměrů nefunkčního vodoměru není řádné a tedy ani vyúčtování na tomto základě není platným a řádným vyúčtováním.

K rozúčtování studené vody máte mít schválená pravidla včetně jednotného postupu při poruše vodoměru. Pokud snad SVJ žádná pravidla nemá, použijí se obdobně pravidla pro teplou vodu obsažená ve vyhlášce č. 372/2001 Sb.

Správný postup je nahradit náměr vadného vodoměru průměrem spotřeby konečného spotřebitele za dvě předchozí zúčtovací období, samozřejmě s přihlédnutím ke změnám v počtu osob či ve způsobu užívání jednotky. S tímto náhradním údajem se provede rozúčtování nákladů v domě.

Předpokládám, že již uplynul termín pro (řádné) vyúčtování a vypořádání. Můžete – podle Vaší úvahy – buď nečinit nic, nebo se můžete domáhat vrácení všech Vámi uhrazených záloh na službu „dodávka vody“. Právním důvodem bude nevypořádání Vámi uhrazených zálohových plateb. SVJ nyní zadržuje Vaše částky neprávem a je Vaším dlužníkem po lhůtě splatnosti. Prodlení dlužníka nastalo dnem, který následoval po marném uplynutí lhůty pro vypořádání.

Termín vypořádání pro službu „dodávka studené vody“ najdete jistě ve stanovách SVJ, nebo ve schválených pravidlech vyúčtování služeb.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.