Vložil JV (bez ověření), 25. Srpen 2014 - 16:23

Výbor SVJ uzavřel smlouvu s SBD jako se správcem SVJ, který úplatně zajišťuje správu , provoz a opravy společných částí domu. Předmětem smlouvy jsou vyjmenována práva a povinnosti v oblasti provozně technické, práva a povinnosti v oblasti účetní a ekonomické atd. V povinnostech správce na úseku financování je dohodnuto, že správce předloží v termínu do 31.5.kalendářního roku návrh rozpočtu nákladů na správu, provoz a služby domu. SVJ se k tomuto rozpočtu správce musí vyjádřit do 15 dnů po jeho obdržení, jinak správce považuje rozpočet za schválený a tento rozpracuje na jednotlivé vlastníky. Jsme malé SVJ (20 BJ) a nikdo z členů nemá dostatečné odborné znalosti znění zákona 72/94 a Stanov SVJ a tím dochází k tomu, že rozpočet není vůbec schvalován na shromáždění SVJ. Jsem toho názoru, že správce, u kterého se předpokládá odborná pomoc pro řízení SVJ a který dostává zápisy ze shromáždění, by měl výbor na porušování Stanov upozornit a požadovat jeho schválení shromážděním. Na dosud zpracovávaném rozpočtu není ani stanovena doba jeho platnosti. Porušili by členové SVJ povinnost odmítnout skládat zálohy dle takového rozpočtu? Taková situace již trvá 10 let a nepodařilo se mi ani po řadě připomínek výboru SVJ tuto situaci zlepšit. Nebude náhodou takovýto způsob řízení SVJ a činnost správce považována jako konkludentní souhlas členů SVJ s takovou situací? Ke způsobu vedení účetnictví, schvalování účetní závěrky včetně předep- saných příloh a dalších informací o hospodaření SVJ se raději nebudu vyjadřovat. Možná mi někdo poradí jak lze za této situace dále pokračo-vat. Moje síly s přihlédnutím k vysokému věku na to již nestačí. JV

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.