Vložil AsiTak, 18. Srpen 2014 - 14:36

Podle mne počet běžných účtů nebo založení daslšího účelového konta obecně omezen není, neexistuje-li takové omezení ve Vaších dokumentech. Jiná otázka je hospodárnost takového rozhodnutí (budete platit náklady vedení 2 kont) a musíte se dohodnout že plátci poplatků za bydlení budou platby realizovat 2 transakcemi a budou hradit takové vícenáklady. Jiné řešení je ponechat posílání poplatků na jedno konto a po výběru všech poplatků převézt příjmy FO na účelové konto jedinou hromadnou transakcí. Důvodem může být rozdělení dispozičního práva k finančním zdrojům SVJ. To v jistém smyslu lze substituovat rozdělením schvalovacího práva pro hospodářské případy účtované k tíží FO. V účetnictví hospodaření FO samozřejmě lze bez problému oddělit od ostatních segmentů hospodaření i v případě existence jednoho běžného účtu. Další nebezpečí takového rozdělení je v tom, že finanční přebytek na FO již nebude saturovat účet provozu a z toho důvodu zejména v zimním období provozní konto může se dostat do stavu dočasné platební neschopnosti. Zálohy na TO a TUV v zimním období nekryjí náklady těchto služeb.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.