Vložil lake, 26. Srpen 2013 - 12:22

"Kdo je povinen reklamaci vyřídit …? "
Ten, od něhož odebíráte službu a s nímž jste v právním vztahu. Kdo to je musíte vědět Vy, nás se neptejte.

"… a do jaké lhůty? "
To je stanoveno ve vyhlášce č. 372/2001 Sb. Ta tvoří právní rámec pro reklamaci. Proč reklamujete, neznáte-li její obsah?

„Je možné celý text reklamace, včetně následných písemností reklamujích, výboru SVJ a správce vyvěšovat na společné nástěnky v přízemí?“
Jsou-li nástěnky volně přístupné veřejnosti, pak nikoliv.

„Řeší se uplatněná reklamace na shromáždění vlastníků?“
Máte jistě shromážděním schválená pravidla rozúčtování služby podle § 11 odst. 4 ZoVB. Podle nich se postupuje. Jestliže jste nenapadl příslušné usnesení postupem podle § 11 odst. 3 ZoVB, jsou tato pravidla platná a účinná pro rozúčtování. Reklamace, která je v rozporu se schválenými pravidly, bude nejspíše neúspěšná. Pokud se Vám osobně nelíbí platná pravidla, měl jste proti nim brojit před zahájemím zúčtovacího období. Pokud má být schválena změna pravidel, může se uplatnit teprve od počátku následujícího zúčtovacího období.

„… je možné o této reklamaci nechat hlasovat přítomné vlastníky shromáždění?“
Pro Váš nárok jednotlivce vůči SVJ ohledně rozúčtování služby je bezvýznamné, zda o zamítnutí reklamace rozhodl výbor, nebo shromáždění. Mimochodem – shromáždění si může odhlasovat i usnesení nerozumná, neurčitá či protizákonná. Hromada neználků není většinou schopna rozhodnout o reklamaci v souladu s celostátně platnými předpisy.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.