"Kdo je povinen reklamaci vyřídit …? "
Ten, od něhož odebíráte službu a s nímž jste v právním vztahu. Kdo to
je musíte vědět Vy, nás se neptejte.
"… a do jaké lhůty? "
To je stanoveno ve vyhlášce č. 372/2001 Sb. Ta tvoří právní rámec pro
reklamaci. Proč reklamujete, neznáte-li její obsah?
„Je možné celý text reklamace, včetně následných písemností
reklamujích, výboru SVJ a správce vyvěšovat na společné nástěnky
v přízemí?“
Jsou-li nástěnky volně přístupné veřejnosti, pak nikoliv.
„Řeší se uplatněná reklamace na shromáždění
vlastníků?“
Máte jistě shromážděním schválená pravidla rozúčtování služby podle
§ 11 odst. 4 ZoVB. Podle nich se postupuje. Jestliže jste nenapadl
příslušné usnesení postupem podle § 11 odst. 3 ZoVB, jsou tato pravidla
platná a účinná pro rozúčtování. Reklamace, která je v rozporu se
schválenými pravidly, bude nejspíše neúspěšná. Pokud se Vám osobně
nelíbí platná pravidla, měl jste proti nim brojit před zahájemím
zúčtovacího období. Pokud má být schválena změna pravidel, může se
uplatnit teprve od počátku následujícího zúčtovacího období.
„… je možné o této reklamaci nechat hlasovat přítomné
vlastníky shromáždění?“
Pro Váš nárok jednotlivce vůči SVJ ohledně rozúčtování služby je
bezvýznamné, zda o zamítnutí reklamace rozhodl výbor, nebo
shromáždění. Mimochodem – shromáždění si může odhlasovat
i usnesení nerozumná, neurčitá či protizákonná. Hromada neználků není
většinou schopna rozhodnout o reklamaci v souladu s celostátně platnými
předpisy.
lake
Poslední komentáře