Vložil X (bez ověření), 31. Říjen 2013 - 11:57

(domníval jsem se, že PetrSn je PetrS)

Světlo do problému již bylo vneseno. V případě velmi nízkého celkového odběru TUV je rozúčtování ceny tepla podle vyhlášky nesmyslné a zjevně nespravedlivé vůči těm, kteří TUV odebírají. Podíl 30% pro ZS je v takovém případě příliš nízký. A to můžete být, sokolíci, ještě rádi, v 90. letech byl podíl ZS stanoven na pouhých 10%, což snad bylo vyhovující pro plně obsazené domy, kde se s TUV příliš nešetřilo. Chybou autorů vyhlášky bylo, že ZS stanovili pevně na 30%. V případě malé celkové spotřeby TUV by ZS mohla činit klidně 90% (v případě nulové spotřeby musí být 100%, kdo by jinak platil spotřební složku, že?).

S tím se bohužel musíte smířit, nebo se všichni dohodnout na jiném způsobu rozúčtování. Takhle vůbec nikdo nemůže vědět, kolik bude za TUV platit. Něco odebíráte a nevíte, kolik vás to bude stát. To je jako kdybyste si dal v hospodě guláš a ten by stál podle toho, kolik jídel se ten den prodá, což předem nevíte. Pokud byste byl jediným zákazníkem, tak máte smůlu, guláš by vás přišel pěkně draho. Na takové podmínky přece nikdo nemůže přistoupit.

Osobně bych zvolil nejjednodušší a přitom spravedlivý postup. Předem bych dohodl pevnou cenu za 1 m3 TUV, která by vycházela z ceny tepla, které ze systému odeberete a které je třeba doplnit. Celou zbývající částku bych dal ZS. Při vysoké spotřebě by ZS činila třeba i jen 5%, při extrémně malé spotřebě klidně i 99%, při nulové spotřebě by byla ZS = 100%.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.