Vložil X (bez ověření), 10. Červenec 2013 - 9:50

Vyhláška je vadná v každém případě. Podle vyhlášky se 70% nákladů na teplo potřebné k hrazení ztrát cirkulací vždy rozpočítá jen mezi ty, kteří měli odběr TUV. Při vysokém celkovém odběru to zas tak nevadí. Při nízkém celkovém odběru však výrazně rostou náklady těm, kteří odebírají, ačkoliv tuto situaci nezavinili a ani ji nemohou ovlivnit. Není to žádná legrace, znám případ novostavby, kde v prvním roce provozu vlastníci bytů platili cca 2 tis. za 1 m3 spotřebované TUV. Kdyby to věděli předem, tak by si snad ani teplou vodu nepouštěli.

To si autoři vyhlášky vůbec neuvědomili a stanovili poměr ZS/SS pevně na 30/70. Tento poměr si nejspíš vycucali z prstu. Skutečný poměr se může měnit od 100/0 (bez odběru TUV) do 0/100 (limitně pro spotřebu TUV rostoucí nade všechny meze). Řešením je zavést povinné stanovení skutečného poměru ZS/SS v zúčtovacím období (jak navrhuje lake a v podstatě i PetrS), což může být složitější, nebo alespoň zavést pojistku v jednoduchém stanovení max. ceny za 1 m3 TUV podle ceny tepla.

I kdyby developper své neprodané byty z rozúčtování nevyňal, tak i v tom případě by v souladu s vyhláškou uhradil jen 30% nákladů na cirkulaci. Myslím, že se tak i stalo, PetrS se jen nejasně vyjádřil.

Mimochodem, vyhláška způsobuje i jeden zajímavý paradox. Kdo zaplatí SS (tj. 70% nákladů) v domě, kde nebyla žádná spotřeba TUV. V tomto případě je třeba vyhlášku porušit a rozdělit 100% nákladů na všechny vlastníky, že ano. Proč ji tedy neporušit, je-li celková spotřeba TUV relativně nízká?

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.