Vložil MartinII, 8. Červenec 2013 - 13:58

Zadejte v diskusi Rušení klidu. V jednom příspěvku je odkaz na pdf soubor http://aa.ecn.cz/…obcana1.pdf

Domnívám se, že to řeší Občanský zákoník.

http://www.mp-olomouc.cz/…_%28cesky%29?… Problematika nočního klidu

Z hlediska soukromoprávních vztahů je pak nutno zmínit § 127 zákona č. 40/1964 Sb., Občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

Pokud jde o dlouhodobý hluk a vibrace vyvolané výrobní nebo jinou podnikatelskou činností, je tato problematika upravena zákonem č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů – viz díl VI: „Ochrana před hlukem, vibracemi a neionizujícím zářením.“ Toto ustanovení ovšem neznamená absenci oprávnění obce regulovat za určitých podmínek používání hlučných přístrojů a rušení nočního klidu v samostatné působnosti formou obecně závazné vyhlášky. Omezení všech prací se zařízeními způsobujícími hluk v ranních a nočních hodinách (do 8:00 hod a od 20:00 hod) ve dnech pracovního klidu hodnotil Ústavní soud ve svém nálezu sp. zn. Pl. ÚS 44/06 (Těrlicko) jako přípustné. Vycházel především z toho, že příslušné činnosti nebyly v obci zcela zakázány, ale pouze přiměřeně omezeny. Potřebné hlučné práce je možné vykonávat, ovšem pouze v čase, kdy budou zásahy do oprávněných zájmů ostatních obyvatel obce minimální. Platí tedy, že obce nemohou paušálně zakázat používání hlučných zařízení, tzn. zakázat jejich používání po delší čas (např. celý pracovní den či dokonce více po sobě jdoucích dní nebo celý víkend), mohou však používání těchto zařízení přiměřeně omezit, (např. v ranních a večerních hodinách, po celý jeden den pracovního klidu za předpokladu, že je to kompenzováno možností užívat je po celý další den víkendu, apod.).

Pokud jde o rušení nočního klidu, Ústavní soud se v nálezu sp. zn. Pl. ÚS 44/06(Těrlicko) vyjádřil, že definuje-li obec dobu nočního klidu a stanoví po tuto dobu přiměřená omezení (zachovávat klid a omezit hlučné projevy), nepřekročila posuzovaná obecně závazná vyhláška obce meze stanovené § 10 písm. a) a písm. b) zákona o obcích.

V nálezu sp. zn. Pl. ÚS 35/06 (Kořenov) pak Ústavní soud uvádí, že obec má pravomoc, v obecně závazné vyhlášce, vymezit odlišně dobu nočního klidu v pracovních dnech a ve dnech pracovního klidu, demonstrativně vyjmenovat činnosti, které noční klid narušují, spolu se stanovením povinnosti zdržet se těchto činností ve vymezené době, případně na vymezených místech na území obce [§ 10 písm. a) a b) zákona o obcích].

Výňatek z Nálezu Ústavního soudu čj.: Pl. ÚS 44/06 ze dne 3. 4. 2007 uveřejněný ve Sb. n. u. US pod pořadovým číslem 58/2007: …

  • – – – – – – – – – – – – –

V televizi jsem slyšel o tom, že soud zakázal (neřekli zda pravomnocně) na základě stížností sousedů hluk na fotbalovém hřišti, takže se tam nesmí křičet „gól“ a „přihraj“, „soudce je mrkev“

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.